سلامتی و پزشکی

وزن عجیب نان سنگک در تهران قدیم ، داستان ترازوی شاهی چه بود؟

در باره پختن نان در ایران روایت های بسیاری مکتوب شده است. این موضوع حتی برای پژوهشگران خارجی هم مجذوب کننده بوده چنان که پژوهشگر هلندی به نام ویلم فلور کتابی با عنوانتاریخ نان در ایران نوشته که بخشی از آن به موضوع نان در تهران قدیم تعلق دارد و بیشتر به...

25 شهریور 1402

علت جالب چاقی بیش از حد میمون مشهور، عکس

زومیت نوشت: اگر به جمهوری دموکراتیک کنگو سفر کنید، به احتمال زیاد با شامپانزه های تپلی روبه رو می شوید که از فرط چاقی نمی توانند به راحتی از درخت ها بالا بروند، یا میمون های تپلی را می بینید که به علت اضافه وزن زیاد، با کمی ورجه و ورجه کردن روی شاخه ها به...

24 شهریور 1402

هدف اصلی درمان فراتشخیصی، کاهش پریشانی ناشی از هیجان های ناخوشایند و آزاردهنده است

مهدی زمستانی مترجم کتاب کاربردهای پروتکل یکپارچه برای درمان فراتشخیصی اختلالات هیجانیدر گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: کتاب حاضر یکی از به روزترین کتاب های حال حاضر در زمینه پروتکل یکپارچه درمان فرا تشخیصی محسوب می گردد که به وسیله بنیانگذاران...

23 شهریور 1402

تغییرات بدنی جی کاتلر از 15 تا 50 سالگی

جی کاتلر به طور قطع یکی از بهترین بدنسازان تاریخ است.

22 شهریور 1402

در ملاقات بایدن و نخست وزیر چین چه گذشت؟

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که با نخست وزیر چین رایزنی داشته که می توان آن را بالاترین سطح تماس خود با رهبری چین در چند ماه اخیر به شمار آورد و اضافه نمود که نوسانات مالی پکن باعث می گردد که این کشور به تایوان حمله نکند.

20 شهریور 1402

فواید 10 هزار قدم پیاده روی در روز؛ افسانه یا واقعیت؟

پیاده روی منظم با فواید زیادی همراه است. مطالعات پزشکی نشان می دهد که پیاده روی به بهبود عملکرد قلب، تعادل شاخص های فشار خون، کاهش درد مفاصل، بهبود خلق و خو، یاری به تنظیم دیابت، بهبود هماهنگی، کنترل و تعادل عضلانی و تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید.

19 شهریور 1402

این افراد مستعد ابتلا به آسم هستند

رییس گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افزایش 100 میلیون نفری مبتلایان به آسم درجهان طی یک دهه آینده، درباره این بیماری و علائم و علل ابتلا به آن توضیحاتی ارائه کرد.

13 شهریور 1402

جوابدهی دستگاه تیتانیوم چگونه است؟

در این مقاله به آنالیز این دستگاه و پاسخ به این پرسش که جوابدهی دستگاه تیتانیوم چگونه است، میپردازیم.

6 شهریور 1402

یک نوشیدنی فوق العاده برای برطرف یبوست

دانه چیا سرشار از فیبر است که می تواند به بهبود دفعات مدفوع و قوام یاری کند. متخصصان توصیه می نمایند برای جلوگیری از بدتر شدن یبوست، صبر کنید تا دانه های چیا در آب خیس خورده و بافتی ژل مانند پیدا کند.

23 مرداد 1402

هشدار سفیر ایران در باکو به پنج کشور ساحلی دریای خزر

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان از پنج کشور ساحلی خزر خواست تا فارغ از هر ملاحظه ای و قبل از وخامت بیشتر اوضاع و کم شدن آب این دریاچه و فاجعه زیست محیطی منطقه، چاره جویی کنند.

22 مرداد 1402

شنبه و یکشنبه تعطیل می گردد؟ ، اگر شرایط به شکلی باشد که...

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از روز آدینه هوا خنک تر می گردد، گفت: پیشنهادی مبنی بر تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه به دولت ارائه نکرده ایم.

12 مرداد 1402

خشک کردن شوید با 3 روش ساده بدون زرد شدن برگ ها

برای جلوگیری از زرد شدن شوید هنگام خشک کردن آن، این مطلب را مطالعه کنید.

10 مرداد 1402

10 ماده غذایی برای تقویت سلامت مغز و حافظه

غذا های تقویت نماینده مغز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که مغز را تغذیه نموده و از آن در برابر استرس اکسیداتیو و پیری محافظت می نمایند.

7 مرداد 1402

کدام نوع پیاز خاصیت بیشتری دارد؟

پیاز بخش اصلی تقریباً هر دستور غذا است. طعم بزرگ آن ها نقطه آغاز غذا هایی مانند سوپ، کاسرول یا سس است. اما کدام بهتر است؟ پیاز خام یا پخته؟ پیاز قرمز یا زرد یا سفید؟

29 تیر 1402

کشف نشانه های آدمخواری مربوط به 52 هزار سال قبل

دِل تُل دِمویا یک سیستم غار بین شهر های مویا و تونا در بارسلونِ اسپانیا است. این غار که در دره تارِنت مال واقع شده با حل کردن سنگ آهک نئوژن شکل گرفته و یک سیستم زیرزمینی 2 کیلومتری را ایجاد نموده است.

17 تیر 1402

استفاده از شبکه های اجتماعی برای ارائه یافته های پژوهشی به مردم

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علی گزنی در نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی، در خصوص شاخص های نوین علم سنجی گفت: این شاخص های نوین بر بستر شبکه جهانی اینترنت شکل گرفته اند و این شاخص ها می توانند به ما در کسب مرجعیت...

15 تیر 1402

تسکین درد های استخوانی عضلانی با این 5 روش

درد های اسکلتی عضلانی به طور معمول بر استخوان ها، مفاصل، رباط ها، عضلات و تاندون ها تأثیر می گذارند. این درد ها ممکن است یا به طور ناگهانی بروز پیدا نمایند یا مزمن و طولانی مدت باشند.

3 تیر 1402

دومین دو سالانه قصه گویی نهال امید میزبان برگزیده ای از خراسان شمالی

قصه گوی خراسانی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری جشنواره های با موضوع قصه گویی موجب ارتقای توانایی و عملکرد کتابداران خواد شد.

2 تیر 1402

طبیعت گردی بدون مزاحم!

خبرنگاران :در طبیعت گردی، وقتی با حیوانات مشکوک به هاری مثل راکن، گرگ، سگ، خفاش و یا روباه روبرو می شوید، فرار نکنید، زیرا درحال دویدن، پشت پاها و زانوهای شما درمعرض حمله است.

28 خرداد 1402

استفاده از نقره در دکوراسیون خانه باعث زیبایی بیشتر می گردد؟

دکوراسیون خانه، محیطی را که در آن زندگی می کنیم، تحت تأثیر قرار می دهد. انتخاب رنگ ها، جنس ها و جزئیات دکوراتیو، نقش مهمی در ایجاد احساس راحتی، زیبایی و هماهنگی در داخل فضاها دارد. در این مقاله به آنالیز استفاده از نقره در دکوراسیون خانه می پردازیم. نقره،...

27 خرداد 1402
تعداد: (340)