فواید 10 هزار قدم پیاده روی در روز؛ افسانه یا واقعیت؟

به گزارش مجله خبری، پیاده روی منظم با فواید زیادی همراه است. مطالعات پزشکی نشان می دهد که پیاده روی به بهبود عملکرد قلب، تعادل شاخص های فشار خون، کاهش درد مفاصل، بهبود خلق و خو، یاری به تنظیم دیابت، بهبود هماهنگی، کنترل و تعادل عضلانی و تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید.

فواید 10 هزار قدم پیاده روی در روز؛ افسانه یا واقعیت؟

آیا باید روزانه 10000 قدم پیاده روی کرد؟

به گزارش مجله خبری به نقل از یدیعوت آخرونوت، احتمالا خیر. نتیجه مطالعه ای اجرا شده در سال 2023 میلادی اقداماتی را که باید برای کاهش خطر مرگ ناشی از هر دلیل و بیماری قلبی عروقی انجام گردد مورد آنالیز قرار داده بود. به نظر می رسد که برای تاثیر مثبت بر سلامتی خود کافی است تعداد بسیار کمتری قدم بردارید. برای مثال، معین شد که یک پیاده روی 500 قدمی خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا 7 درصد کاهش می دهد، در حالی که یک پیاده روی 1000 قدمی منجر به کاهش 15 درصدی خطر مرگ به هر دلیلی می گردد. طبق این مطالعه تنها 4000 قدم پیاده روی در روز خطر مرگ ناشی از هر دلیل یا بیماری قلبی عروقی را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.

اگر بخواهید تاثیرات پیاده روی را به حداکثر اندازه ممکن برسانید چه کار می کنید؟

نتیجه مطالعه دیگری که در سال 2022 میلادی منتشر شد نشان داد که پیاده روی برای افراد بالای 60 سال می تواند منجر به کاهش 40 تا 53 درصدی خطر مرگ ناشی از همه علل و بیماری های قلبی عروقی گردد. براساس یافته ها حد بالای پیاده روی روزانه بین 6 تا 8 هزار قدم در روز در جوانان تا افراد 60 ساله بین 8 تا 10 هزار قدم است. علاوه بر این، نتیجه مطالعه ای انجام شده در امریکا نشان داد افرادی که 8 هزار قدم با دفعات دو روز در هفته پیاده روی می کردند کاهش قابل توجهی در اندازه مرگ و میر را نشان دادند.

آیا سرعت پیاده روی تاثیری دارد؟

نتایج آنالیز ها نشان می دهد افرادی که تمایل به راه رفتن سریع تر دارند قدم های بیش تری در طول روز راه می روند. نتایج نشان داد سرعت قدم برداشتن تاثیری بر اندازه مرگ و میر ندارد.

در مود سایر فعالیت های ورزشی شرایط چگونه است؟

نتیجه مطالعه دیگری نشان داد که ورزش خطر ابتلا به بیماری های روانی، اختلالات تنفسی، سرطان و بیماری های قلبی - عروقی را کاهش می دهد. بنابراین، انجام هر نوع فعالیت فیزیکی دیگری به غیر پیاده روی نیز به نفع تان خواهد بود.

طبق نتایج آن مطالعه ورزش با شدت میانه به مدت 15 دقیقه در روز یا 92 دقیقه در هفته می تواند خطر مرگ به هر دلیلی را تا 14 درصد کاهش دهد. هر 15 دقیقه فعالیت اضافی در روز خطر مرگ را تا 4 درصد کاهش می دهد. در نتیجه، توصیه های حاصل از آنالیز های تحقیقاتی نشان می دهد که برای بهره مندی از مزایای سلامتی قابل توجه باید کوشش کرد تا حداقل 4000 قدم در روز پیاده روی نمود که حداکثر آن بین 8000 تا 10000 قدم بسته به گروه سنی شماست.

منبع: فرارو

به "فواید 10 هزار قدم پیاده روی در روز؛ افسانه یا واقعیت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید 10 هزار قدم پیاده روی در روز؛ افسانه یا واقعیت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید