یک نوشیدنی فوق العاده برای برطرف یبوست

به گزارش مجله خبری، دانه چیا سرشار از فیبر است که می تواند به بهبود دفعات مدفوع و قوام یاری کند. متخصصان توصیه می نمایند برای جلوگیری از بدتر شدن یبوست، صبر کنید تا دانه های چیا در آب خیس خورده و بافتی ژل مانند پیدا کند.

یک نوشیدنی فوق العاده برای برطرف یبوست

بر اساس گزارش کالج آمریکایی گوارش، یبوست یک شکایت شایع گوارشی است و هر سال منجر به مراجعه تعداد زیادی از افراد به بیمارستان ها می گردد. فیبر موجود در چیا (که موسیلاژ نامیده می گردد) هنگامی که با آب ترکیب می گردد متورم می گردد و یک اثر ملین منحصر به فرد ایجاد می نماید؛ فیبر به نگه داشتن آب در مدفوع و حجیم شدن مدفوع یاری می نماید که حرکت در روده را تحریک نموده و تسهیل می نماید.

دریافت آب و فیبر کافی در رژیم غذایی می تواند به جلوگیری از اجابت مزاج سخت، نادر یا دردناک یاری کند. دو قاشق غذاخوری دانه چیا به تنهایی 10 گرم فیبر دارد. میزان توصیه شده روزانه فیبر برای زنان 25 گرم و برای مردان 38 گرم است.

چرا باید دانه چیا را با آب ترکیب کنید؟

بعضی از ویدیو ها به مردم نشان می دهند که دانه چیا را بلافاصله پس از مخلوط کردن با آب می نوشند، در حالی که بعضی دیگر توصیه می نمایند قبل از مصرف نوشیدنی حداقل 30 تا 60 دقیقه صبر نمایند. اجازه دادن به دانه های چیا برای خیس خوردن در آب یک مرحله کلیدی و مهم شناخته می گردد. دانه ها با ماندن در آب غلیظ و ژل مانند می شوند، اما اگر زمان کافی برای انبساط نداشته باشند، می توانند باعث مسائل گوارشی شوند.

به گفته کلی جانسون آربور، دکتر سم شناس پزشکی و مدیر اجرایی مرکز ملی سم سرمایه در واشنگتن دی سی، بدون آب، دانه های چیا زمانی که با مایعات موجود در دهان و روده شما تماس پیدا می نمایند، متورم می شوند. وقتی آن دانه های چیا رشد می نمایند، می توانند باعث انسداد مری یا روده های شما شوند و این می تواند برای بعضی افراد واقعاً خطرناک باشد.

اما به طور کلی، دانه های چیا تا زمانی که اجازه دهید در آب بمانند و خاصیت ژل مانند پیدا نمایند، بی خطر هستند. اگر اجازه دهید دانه های چیا برای مدت طولانی تری خیس بخورد، نوشیدنی ممکن است بافتی شبیه پودینگ چیا داشته باشد که همان فواید فیبر را به شما می دهد.

نکته مهم در مصرف این نوشیدنی

اگر برای آغاز، فیبر زیادی یا تنوع کافی در رژیم غذایی خود ندارید، مصرف این میزان فیبر به یکباره ممکن است منجر به نفخ و گاز معده گردد؛ و اگر به طور کلی آب کافی نمی نوشید، خوردن این نوشیدنی می تواند یبوست را بدتر کند. می توانید با اضافه کردن چند لیوان آب به روتین روزانه خود، یا اضافه کردن مقادیر کمتر چیا به چیز هایی مانند اسموتی، ماست یا بلغور جو دوسر در طول روز با یبوست شدید خود مقابله کنید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو

به "یک نوشیدنی فوق العاده برای برطرف یبوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نوشیدنی فوق العاده برای برطرف یبوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید