بهداشت دهان و دندان

کشف نشانه های آدمخواری مربوط به 52 هزار سال قبل

دِل تُل دِمویا یک سیستم غار بین شهر های مویا و تونا در بارسلونِ اسپانیا است. این غار که در دره تارِنت مال واقع شده با حل کردن سنگ آهک نئوژن شکل گرفته و یک سیستم زیرزمینی 2 کیلومتری را ایجاد نموده است.

17 تیر 1402

آلیاژ حافظه دار؛ درباره این ویژگی جالب چه می دانید؟

نیکل و تیتانیوم از مهم ترین و شناخته شده ترین عناصر مورد استفاده در آلیاژ های حافظه دار هستند. پرکاربردترین آلیاژ این دو عنصر با نام نیتینول شناخته می گردد. این آلیاژ از خواص مکانیکی عالی برخوردار است.

23 اردیبهشت 1402

همه چیز درباره امکان تغییر خودرو در سامانه یکپارچه

خبرنگاران- فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص به آخرین قدم های مرحله اول خودش نزدیک می گردد و قرار است تا آخر هفته اول اردیبهشت 50 هزار محصول به نفرات اولویت اول قرعه کشی تحویل داده گردد. حالا این وسط متقاضیانی که موعد تحویلشان طبق قرعه به سال بعد موکول...

5 اردیبهشت 1402

لیست پردرآمدترین شغل های کانادا در سال 2023

تعدادی از مشاغل به دلیل موقعیتشان، درآمد بیشتری نسبت به سایر دارند. همین سبب می شود افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، بخواهند با آن ها آشنا شوند. گاهی اوقات این موضوع در مرحله آشنایی باقی نمی ماند. افراد ترغیب می شوند که به سمت آن بروند. در این مقاله...

24 اسفند 1401

تصاویر ، فسیل قصاب کوچک باورهای دانشمندان را به کلی زیر و رو کرد

فسیلی که کل تاریخچه مارمولک ها را آنطور که می شناسیم تغییر می دهد، کشف شد.

12 آذر 1401

دندان کمتر؛ طول عمر کوتاه تر

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس مطالعات منتشر شده در معتبرترین مجلات دندانپزشکی جهان، افرادی که دندان های کمی در دهان دارند، نسبت به سایرین طول عمر کمتری خواهند داشت.

26 مهر 1401

فواید شربت تخم شربتی

تخم شربتی دارای خاصیت خنک کنندگی است که سبب کاهش دمای بدن، برطرف عطش و درمان تب می گردد به همین علت بهتر است به هنگام افطار در ماه روضان از این نوشیدنی استفاده نمایید تا در طول روز دچار تشنگی و عطش نشوید.

1 شهریور 1401

یک جعبه ابزار کامل و کاربردی در خانه باید شامل چه ابزارهایی باشد؟

بدون شک شما حداقل یک بار در زندگیتان با خودتان گفته اید: چرا همه اتفاقات بد با هم پیش می آید؟ چرا همه وسایل با هم خراب می شوند؟ این یک قانون نانوشته در زندگی است که اگر شیر آب سینک ظرفشویی چکه می نماید پس باید چند شیر دیگر هم چکه نمایند، چند اتصال به مشکل...

29 مرداد 1401

هرآنچه باید درباره پلاک دندان بدانید

پلاک دندان یک پوشش شفاف و چسبناک از باکتری است که روی دندان ها تشکیل می شود. هنگامی که باکتری های موجود در دهان با قندها و نشاسته های موجود در برخی غذاها و نوشیدنی ها واکنش نشان می دهند، ایجاد می شود.

26 خرداد 1401

4 نقاشی معروف دنیا

یکی از جذابیت های هر سفری رفتن به موزه ها و تماشا آثار هنری آنهاست. حالا تصور کنید در یکی از سفرهایتان روبروی معروف ترین نقاشی های جهان ایستاده اید! نقاشی های که گاهی نمی توان هیچ قیمتی روی آنها گذاشت. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را به تماشا چندتا از...

19 خرداد 1401

سفارش شام زوج آمریکایی را پولدار کرد

مایکل و ماریا اسپرسلر در 34 امین جشن سالگرد ازدواجشان با پیدا کردن یک مروارید غافلگیر شدند.

7 اردیبهشت 1401

خطرات گزیدگی آبزیان حین شنا: ریسک ها، پیشگیری و درمان

موقع گزش از طریق حیوانات دریایی چه کنیم؟فرض کنید که برای گذراندن تعطیلات نوروزی فراموش نشدنی به تایلند رفته اید و یکی از سواحل زیبای آن را برای آب تنی انتخاب کرده اید. بدون هیچ پیش زمینه ای وارد دریا می شوید و ناگهان سوزش عجیبی در قسمتی از بدنتان حس می...

12 اسفند 1400

با 11 ماده خوراکی زگیل را به روش خانگی درمان کنید

زگیل نوعی بیماری بی ضرر است که روی بخش هایی از پوست انسان مشاهده می گردد. این بیماری ممکن است خود به خود رفع گردد یا احتیاج به درمان پزشکی مانند مصرف داروها، پمادها یا جراحی دارند. اما همه این روش ها گرانقیمت بوده و آسیب هایی را نیز برای بدن به همراه دارند.

2 بهمن 1400

نوشیدنی و مواد غذایی مضر برای دندان

درست است که مسواک زدن بهترین و ساده ترین و البته کم هزینه ترین روش برای حفظ سلامت دندان هاست اما باید بدانید برای داشتن دندان های سالم صرفا مسواک زدن کافی نیست. شما باید از مصرف برخی از مواد غذایی نامناسب پرهیز کنید و حتما نخ دندان بکشید.

24 آبان 1400

چرا باید نوشابه خوردن را متوقف کنید؟

به هر نوشیدنی حاوی آب گازدار که شکر یا شیرین کننده دیگری مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا و بعلاوه طعم دهنده های طبیعی یا مصنوعی اضافه گردد نوشابه گازدار گفته می گردد. علی رغم این که نوشابه یکی از نوشیدنی های محبوب و پرمصرف است، تعیین شده نه تنها برای...

23 آبان 1400

آشنایی با خواص میوه گواوا

گواوا معروف به سیب منطقه ها گرمسیری در گذشته های بسیار دور از مکزیک تا پرو کشت می شد اما امروز کشت و پرورش آن در نقاط گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان توسعه یافته است. گواوا گیاه بسیار کم توقعی است و کاشت و پرورش آن به صورت باغ یکدست یا مخلوط با سایر درختان...

19 آبان 1400

11 خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

براساس مطالعات دانشمندان، خواص سرکه سیب برای سلامتی فراوان است که از جمله آن ها می توان کاهش قند خون و کاهش وزن اشاره نمود. بااین حال نگرانی هایی درباره مضرات سرکه سیب و خطرات احتمالی سرکه سیب در میان مردم به وجود آمده است.

12 آبان 1400

دندان عقل نهفته را چگونه جراحی می نمایند؟

اگر دندان خیلی بزرگتر از آن باشد که بتوان آن را به صورت یک تکه بیرون کشید، و یا اینکه آن دندان کج رشد نموده باشد، جراح با یاری یک دریل آن را چند تکه می نماید.

6 آبان 1400

درمان دندان درد

دندان درد می تواند با اتخاذ درمان و داروهای خانگی آسان درمان گردد. یکی از درمان های مؤثر برای درد دندان غرغره آب نمک می باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا از دستور العمل غرغره آب نمک برای دندان درد اطلاع یابید.

25 مهر 1400

بهترین شغل های جهان

طبق تحقیقات، افرادی که از شغل خود راضی نیستند در طول عمر بین 10 الی 15 بار زندگی شغلی خود را تغییر می دهند، زیرا اکثرا در ابتدای این راستا ناامید و بی انگیزه هستند و فکر می نمایند در یافتن شغلی مناسب برای خود ناتوان هستند.

10 اسفند 1399
تعداد: (23)