معماری و عمران

جزئیات ساخت نخستین شهر تازه بین المللی در نوار ساحلی جنوب کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت نخستین شهر تازه بین المللی در نوار ساحلی جنوب کشور با عنوان شهر تازه خلیج فارس خبر داد.

10 مرداد 1402

علت تامل برانگیز پیدا نشدن موجودات فضایی، کجای راه را اشتباه رفته ایم؟

یورو نیوز نوشت: جستجو برای یافتن زیست فرازمینی برای سال ها است که به وسیله اخترشناسان دنبال می گردد. حالا اما گروهی از دانشمندان می گویند شاید حیات در کرات دیگر دقیقا مشابه آنچه در زمین می شناسیم نباشد.

8 مرداد 1402

10 ماده غذایی برای تقویت سلامت مغز و حافظه

غذا های تقویت نماینده مغز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که مغز را تغذیه نموده و از آن در برابر استرس اکسیداتیو و پیری محافظت می نمایند.

7 مرداد 1402

12 هزار نیسان زامیاد بلاتکلیف هستند ، خریداران خودرو تحویل نگرفتند اما اقساط می دهند!

هزاران نیسان زامیاد در خط تحویل و هزاران مشتری معترض در مقابل ورودی شرکت زامیاد. صحنه ای است عادی برای رهگذران بلوار فتح تهران.

3 مرداد 1402

قلعه داو دختر یکی از جاذبه های گردشگری استان خوزستان به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، قلعه داو دختر یکی از جاذبه های گردشگری استان خوزستان به شمار می رود.

19 تیر 1402

کشف نشانه های آدمخواری مربوط به 52 هزار سال قبل

دِل تُل دِمویا یک سیستم غار بین شهر های مویا و تونا در بارسلونِ اسپانیا است. این غار که در دره تارِنت مال واقع شده با حل کردن سنگ آهک نئوژن شکل گرفته و یک سیستم زیرزمینی 2 کیلومتری را ایجاد نموده است.

17 تیر 1402

جزییات واردات اتوبوس های دست دوم برای تهران ، پیش بینی 1500 نقطه شارژ برق در نقاط مختلف ، اصلاح 11 تقاطع برای کوتاه شدن مسیر مردم

شهردار تهران درباره نحوه واردات اتوبوس های دست دوم، اصلاح 11 تقاطع تهران برای کوتاه شدن مسیر و کاهش مصرف بنزین و پیش بینی هزار و 500 نقطه شارژ برق در تهران توضیحاتی ارائه داد.

12 تیر 1402

ماجرای کشف سازه 2 هزار ساله در کرمان چه بود؟ ، جزئیات تازه از سازه دست کند کنار رودخانه فهرج ، سازه کاربری مسکونی داشته؟

یک باستان شناس می گوید: سازه دست کندی که در کنار رودخانه فهرج واقع شده و گفته می گردد 2 هزار سال پیش کاربری مسکونی داشته، صحت ندارد و نمی توانسته مسکونی باشد. چون ابعاد آن به گونه ای است که فقط یک نفر داخل آن جا می گردد.

30 خرداد 1402

تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران، دومین نشست از سری نشست های از تعامل پایدار تا تحقق مشارکت همگانی برای حفظ میراث فرهنگی با موضوع رویکرد مردم شناختی به حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می گردد.

29 خرداد 1402

طبیعت گردی بدون مزاحم!

خبرنگاران :در طبیعت گردی، وقتی با حیوانات مشکوک به هاری مثل راکن، گرگ، سگ، خفاش و یا روباه روبرو می شوید، فرار نکنید، زیرا درحال دویدن، پشت پاها و زانوهای شما درمعرض حمله است.

28 خرداد 1402

استفاده از نقره در دکوراسیون خانه باعث زیبایی بیشتر می گردد؟

دکوراسیون خانه، محیطی را که در آن زندگی می کنیم، تحت تأثیر قرار می دهد. انتخاب رنگ ها، جنس ها و جزئیات دکوراتیو، نقش مهمی در ایجاد احساس راحتی، زیبایی و هماهنگی در داخل فضاها دارد. در این مقاله به آنالیز استفاده از نقره در دکوراسیون خانه می پردازیم. نقره،...

27 خرداد 1402

اهدای کتاب دایرةالمعارف دستبافته عشایری به جامعه علمی و تخصصی درکرمان

به گزارش خبرنگاران در کرمان، فریدون فعالی با اشاره به 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی و آغاز برنامه های این هفته در استان کرمان به برگزاری پنج نشست تخصصی و پژوهشی در رشته های گلیم شیریکی پیچ، پته دوزی، فرش دستباف، هنرهای سنتی و تزئینات معماری اشاره کرد...

20 خرداد 1402

تالار پنهان و مرموز در هرم بزرگ فرعون

هرم بزرگ فرعون، که بعلاوه با نام هرم خوفو معروف است، یکی از بزرگترین و مشهورترین آثار باستانی مصر است. این هرم در منطقه گیزه واقع شده است و به عنوان یک مقبره برای فرعون خوفو، فرعون دومین سلسله یا چهارمین سلسله از فرعونان قدیمی مصر، ساخته شده است.

17 خرداد 1402

بازسازی حیات در مریخ 1000 متر زیر زمین! ، چطور روی سیاره سرخ زنده می مانیم؟

دانشمندان غاری در شمال یورکشایر را برای بازآفرینی حیات در مریخ انتخاب کردند.

12 خرداد 1402

آنالیز راهبردها و نگرش های تازه در صنعت تبلیغات محیطی

احتمالا تا به امروز تبلیغات محیطی مجذوب کننده و خلاقانه بسیار زیادی از برندهای بزرگ را دیده باشید. اکران این تبلیغات گسترده و پر زرق وبرق اغلب در شرایطی انجام می گردد که استارتاپ ها به علت نداشتن بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات خود، به مرز نابودی...

7 خرداد 1402

روایتی از پیدا شدن 800 ایرانی در دل قلعه ای در یک غار ، زندگی عجیب و غریب عده ای که سال ها در شکاف کوه به سر بردند ، آب گوارای این غار باعث شد که...

خبرنگار کیهان/ شیراز: مدتی قبل عده ای با ما تماس گرفتند و گفتند قلعه اسرارآمیزی در دل کوه وجود دارد که مردم در آن زندگی می کنند. به همین دلیل راهی آن قلعه شدیم. آنجا قلعه اسرارآمیزی بود که در دل غار مخوفی قرار داشت و منظره این غار و آن قلعه چنان بود که همه...

29 اردیبهشت 1402

افزایش تمایل مردم به ساخت و ساز در تهران ، افزایش 200 درصدی صدور پروانه در فروردین

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور پروانه ساختمانی برای 4 هزار و801 واحد مسکونی در فروردین ماه 1402خبرداد و گفت: صدور پروانه در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 200 درصد رشد داشته است.

18 اردیبهشت 1402

سرمایه های طبیعی و فرهنگی اصفهان به سبب نبود نگاه موزه ای کنار گذاشته شده است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، سرمایه های طبیعی و فرهنگی اصفهان به سبب نبود نگاه موزه ای کنار گذاشته شده است.

7 اردیبهشت 1402

وزیر صنعت: تمام کسانی که ثبت نام نموده اند، خودرو تحویل خواهند گرفت

برای اولین بار در اقتصاد ایران پنج سال تورم بالای 30 درصد داشتیم/ سوداگری در بازار خودرو همچنان حاکم است/ هدف گذاری برای فراوری حداقل یک میلیون و 600 هزار خودرو در امسال

16 فروردین 1402

خودروی نوستالژیک دهه 60 ایران با این قیافه تازه ظاهر شد

رنو برای جشن 50 سالگی رنو 5 و 40 سالگی رنو 5 توربو 2، توربو 3E مجذوب کننده و تماشایی را ساخت.

12 فروردین 1402
تعداد: (111)