طبیعت گردی بدون مزاحم!

به گزارش مجله خبری، خبرنگاران :در طبیعت گردی، وقتی با حیوانات مشکوک به هاری مثل راکن، گرگ، سگ، خفاش و یا روباه روبرو می شوید، فرار نکنید، زیرا درحال دویدن، پشت پاها و زانوهای شما درمعرض حمله است.

طبیعت گردی بدون مزاحم!

در عین حال، برای دور کردن موجودات مزاحم، اندازهی آمونیاک بر روی زباله ها بپاشید تا بوی تند آمونیاک آنها را دور نگه دارد. برای دور کردن حشرات موذی و موجودات دیگر نیز که معمولاً موجب آزار و اذیت گردشگران در جنگل ها و محیط های طبیعی می شوند، راهکارهای ساده ای وجود دارد که در پی به آن اشاره می گردد.

* دورنماینده جوجه تیغی: از گلوله نفتالین برای دور نگه داشتن جوجه تیغی از محط کمپینگ و خانه بهره ببرید. جوجه تیغی ها همواره در جستجوی نمک هستند.

* دورنماینده مورچه ها: از تکه ای گچ سفید بهره ببرید و با آن، اطراف پایه های میز غذاخوری و جاهای مخصوص غذا خوردن را خط بکشید. این کار، بیشتر حشرات غیرپروازی را از شما دور نگه می دارد.

* دور نماینده خرس ها: در طبیعت گردی و گشت و گذار در جنگل ها، گاهی در نقاطی اتراق می کنیم که احتمال می رود به محل رفت و آمد خرس ها نزدیک باشد. در چنین شرایطی، برای دور کردن خرس ها و جلوگیری از حمله آنها، باید مواردی را مورد توجه قرار داد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

ابتدا باید همه مواد غذایی را از محل خواب و استراحت خود دور نگه دارید، ظروف کثیف را در چادر جای ندهید، آنها را بشویید و لباس های شسته شده خود را کمی دورتر از چادر پهن کنید. از آنجایی که خرس شامه بسیار قوی و حساسی دارد، محل آشپزی باید جدا از پناهگاه باشد و محل پخت و پز نیز باید خلاف جهت باد و در فاصله صد متری چادر راه اندازی گردد.

پشه ها را چگونه از خود دور کنیم؟

اگر سعی کنید با جابه جایی و حرکت زیاد، پشه ها را از خود دور کنید، تعداد بیشتری از آنها را به خود جذب می کنید! پشه ها پس از نیش زدن و مکیدن خون، نمی میرند و می توانند حتی تا 6 بار پشت سر هم نیش بزنند!

در عین حال، پشه های ماده که از خون انسان تغذیه می نمایند، پس از نیش زدن، 200 تخم می گذارند. عمر معمول پشه ها تا پنج هفته است. پشه درحین نیش زدن، بزاق خود را وارد بدن می نماید که باعث عدم انعقاد خون می گردد. بزاق پشه سبب خارش بدن می گردد، درحالی که این موجود موذی می تواند انسان را از مسافت شش متری هم ببیند! پشه ها، بیشتر جذب گرما، رطوبت و دی اکسید کربن می شوند و اگر در روزهای گرم فعالیت زیادی داشته باشید، اندازه این فاکتورها در شما افزایش می یابد.

برترین دورنماینده پشه ها، ماده حاوی N.N-diet-m-toluamid است که به نام DEET شناخته می گردد. این ماده، مؤثرترین و ماندگارترین ماده دورنماینده پشه ها به شمار می رود. ماده طبیعی دیگر که تقریباً همان اثر را دارد، روغن سیترونلا یا سنبل هندی است که در عطر سازی به کار می رود و دافع حشرات و پشه ها است.

* دورنماینده های طبیعی: 10 قطره روغن آویشن و 20 قطره روغن گیاه پونه را به روغن زیتون اضافه نموده و سپس این ترکیب را با کرم ضد آفتاب مخلوط کنید و به اطراف محل استراحت خود بپاشید. برای دور کردن ساس، شپش و سوسک، اندازهی شربت شیرین و یا شیره چغندر تقریباً در 6 متری چادر خود بریزید. خواهید دید که همه آنها دور این مخلوط جمع شده و به محل زندگی و پخت و پز شما نزدیک نمی شوند.

*تسکین گزش ها: برای خنثی کردن حساسیت و سوزش ناشی از گزش حشرات، می توانید با آب دهان یا آب ساده، محل گزش را خیس نموده و تکه ای صابون را روی آن بمالید. این کار معمولاً درد ناشی از گزش و حساسیت آن نقطه را رفع می نماید. بعلاوه در صورت مشاهده علائم گزش حشرات در بدن، آن نقطه را با ژله نفتی و یا روغن بپوشانید تا آثار آن از بین برود. برای کشتن تخم های احتمالی حشرات، از پراکسید هیدروژن بهره ببرید. اگر سر ساس یا کنه هنوز به بدن شما چسبیده باشد، باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

منبع: توریسم آنلاین

به "طبیعت گردی بدون مزاحم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردی بدون مزاحم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید