کشف نشانه های آدمخواری مربوط به 52 هزار سال قبل

به گزارش مجله خبری، دِل تُل دِمویا یک سیستم غار بین شهر های مویا و تونا در بارسلونِ اسپانیا است. این غار که در دره تارِنت مال واقع شده با حل کردن سنگ آهک نئوژن شکل گرفته و یک سیستم زیرزمینی 2 کیلومتری را ایجاد نموده است.

کشف نشانه های آدمخواری مربوط به 52 هزار سال قبل

به گزارش فرادید، در مطالعات پیشین، چندین بقایای جانوری از دوره پلیستوسن پسین و میانی، از جمله خرس های غار، کفتار ها و بعلاوه بقایای اسب، گوزن قرمز و نیاگاو پیدا شد.

در دوران پارینه سنگی میانه، گروه هایی از نئاندرتال ها نیز در این غار سکونت داشتند که شواهد آن از جمله سه کودک نئاندرتال و ابزار سنگی در اکتشافات قبلی پیدا شد.

در مطالعه تازه به وسیله باستان شناسان مؤسسه دیرین زیست شناسی انسانی و تکامل اجتماعی کاتالونیا (IPHES) و مؤسسه CERCA، محققان تکه هایی از جمجمه یک نوجوان نئاندرتال و یک استخوان ترقوه پیدا کردند.

این بقایا دارای چندین علامت بریدگی هستند که نشان می دهد زیر دست نئاندرتال ها افتاده اند و احتمالاً به وسیله بستگان شان در مراسم مربوط به آدم خواری خورده شدند. سایر بقایای شناسایی شده تکه تکه هستند و شاید علت آن، سهولت دسترسی به مغز استخوان و سایر مواد مغذی موجود در آن بوده باشد.

قدمت این یافته ها به قبل از 52000 سال پیش بازمی شود. این بقایا در ورودی غار روی سطح، پراکنده بود و با استخوان ها و دندان های حیوانات دیگر شکارشده به وسیله نئاندرتال ها مخلوط شده بود.

به گفته محققان: این نخستین مورد مستند آدمخواری میان نئاندرتال ها نیست، اما نخستین مورد یافت شده در جنوب کاتالونیا است. اگرچه به نظر نمی رسد انسان خواری میان این انسان های اولیه اتفاق رایجی بوده باشد، اما مکان هایی در اروپا وجود دارد که در آن ها شواهد انجام چنین اعمالی یافت شده است.

منبع: فرارو

به "کشف نشانه های آدمخواری مربوط به 52 هزار سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نشانه های آدمخواری مربوط به 52 هزار سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید