هوش مصنوعی

چرا هوش مصنوعی نمی تواند با انسان رقابت کند؟

ربات های هوش مصنوعی می توانند شطرنج بازی نمایند، اما هنوز نمی توانند واقعاً احساس خود را برای برد یا باخت بیان نمایند. مکالمات شبیه سازی شده با عبارات مبتنی بر الگوریتم و دستور زبان به ربات های چت ظرفیت بینش یا همدلی انسانی را نمی دهد.

30 مرداد 1402

نمونه اولیه جنگنده سوخو، 75، رقیب اف، 35 فراوری شد

رسانه های حوزه نظامی و هوایی روز چهارشنبه از ساخت چند نمونه از جنگنده نسل پنجم روسیه که با اف-35 ساخت آمریکا برابری می نماید و مقرون به صرف نیز هست، خبر دادند.

5 مرداد 1402

نخستین مجری هوش مصنوعی صدا و سیما!، فیلم

صدا و سیما نوشت: این روزها همه از هوش مصنوعی حرف می زنند و هر روز از یک شاهکار مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی می شود. در تازه ترین مورد، صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز از اولین مجری هوش مصنوعی خود رونمایی کرده است.

1 تیر 1402

آنالیز راهبردها و نگرش های تازه در صنعت تبلیغات محیطی

احتمالا تا به امروز تبلیغات محیطی مجذوب کننده و خلاقانه بسیار زیادی از برندهای بزرگ را دیده باشید. اکران این تبلیغات گسترده و پر زرق وبرق اغلب در شرایطی انجام می گردد که استارتاپ ها به علت نداشتن بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات خود، به مرز نابودی...

7 خرداد 1402

فروش ایکس باکس نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است

مایکروسافت به تازگی عایدی خود را برای سه ماه منتهی به 31 مارس 2023 (سه ماهه سوم سال مالی 2023) منتشر کرد که نشان دهنده کاهش شدید فروش سخت افزار و کاهش جزئی در عایدی کلی بازی است.

7 اردیبهشت 1402

اطلاعات پزشکی قانع کننده اما جعلی!

ایسنا نوشت: پژوهش های تازه نشان می دهد که ربات هوش مصنوعی ChatGPT می تواند داده ها و اطلاعات جعلی را واقعی جلوه دهد که به ویژه در خصوص اطلاعات پزشکی می تواند خطرآفرین باشد.

22 اسفند 1401

نگاهی به فعالیت اسرار آمیز مدیرعامل تسلا برای ساخت تراشه های هوشمند مغز

گروهی از دانشمندان وابسته به بنیاد پژوهشی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در تلاشند تا تراشه های مغزی پیشرفته ای را طراحی و وارد بازار نمایند.

4 دی 1401

انگشت مصنوعی که سطوح مختلف را با دقت 90 درصد شناسایی می کند

تیمی از محققان آکادمی علوم چین، به تازگی یک انگشت مصنوعی طراحی کرده اند که می تواند سطوح مختلف را با دقت 90 درصد شناسایی کند. در مقاله ای که در مجله Science Advances منتشر شده است، این گروه توضیح می دهند که چگونه توانسته اند با استفاده از حسگر های تریبوالکتریک،...

19 مرداد 1401

ساخت عینکی که به افراد نابینا در خواندن یاری می نماید

محققان پیروز به ساخت عینک جدیدی شده اند که به افراد نابینا در خواندن و بعلاوه تشخیص چهره ها یاری می نماید.

8 تیر 1401

سبقت اژدها از عقاب

به گزارش خبرنگاران، در نوترین پیامدهای تنش ها بین چین و امریکا، پکن اقدام به تحریم 4 مقام امریکایی کرد که در کمیته آزادی مذاهب امریکا حضور دارند. ممنوعیت ورود این 4 فرد به چین در پی اعلام تحریم های نو علیه پکن صورت گرفت و اکنون این سؤال را در فکر بسیاری...

18 بهمن 1400

دانلود ویرایشگر ویدئویی VOCHI Video Effects Editor 2.30.0

برنامه VOCHI Video Effects Editor یک اپلیکیشن ویرایشگر خلاقانه و جادوئی ویدئو ها است که نسخه نو اندروید آن را می توانید از اینجا دانلود کنید.

11 آبان 1400

بهبود یادگیری بصری هوش مصنوعی با عملکردی شبیه به مغز انسان

دو دانشمند مغز و اعصاب که مدلی بسیار شبیه به یادگیری بصری انسان طراحی نموده اند، می گویند: هوش مصنوعی کامپیوتری هنگامی که برای استفاده روشی سریع تر به منظور یادگیری اجسام جدید برنامه نویسی شد توانست عملکردی شبیه به مغز انسان داشته باشد.

3 فروردین 1400

تاثیر روباتیک و هوش مصنوعی بر آینده مشاغل

تغییرات بزرگی ناشی از پیشرفت های تکنولوژیکی ایجاد شده است که انسان ها باید از آنها آگاه باشند و باید خود را با آن سازگار کنند. اگرچه انسان در آینده نزدیک به دلیل توانایی جسمی در انجام کارهایی که بسیاری از روبات ها به سختی می توانند آن را انجام دهند، ارزشمند...

3 دی 1399