ساخت عینکی که به افراد نابینا در خواندن یاری می نماید

به گزارش مجله خبری، محققان پیروز به ساخت عینک جدیدی شده اند که به افراد نابینا در خواندن و بعلاوه تشخیص چهره ها یاری می نماید.

ساخت عینکی که به افراد نابینا در خواندن یاری می نماید

عینک های هوشمند Envision می تواند به افراد نابینا در خواندن یاری کند. این عینک که بر روی نسخه سازمانی Google Glass ساخته شده است، به شدت به هوش مصنوعی برای یاری به مردم برای تماشا و درک محیط اطراف خود متکی است. در این مطلب از مجله خبری به آنالیز عینک هوشمند مخصوص نابینایان می پردازیم.

پردازش اطلاعات محیط

بنا به گزارش BGR، این عینک ها به وسیله شرکتی به نام Envision ساخته شده است. هدف از ساخت این عینک، یاری به افراد نابینا یا افراد کم بینا در درک دنیای اطراف خود است. این عینک با استفاده از یک بلندگوی کوچک داخلی به افراد نابینا در تماشا و دریافت هشدار در خصوص محیط اطراف یاری می نماید. بعلاوه یک دوربین کوچک در کنار آن تعبیه شده است که فرد با یاری آن اشیا و افراد را اسکن می نماید.

خواندن متن با عینک هوشمند

این دوربین بعلاوه می تواند متن را اسکن نموده و سپس با استفاده از بلندگوی داخلی آن را به کاربر منتقل کند. در مجموع، این عینک با فناوری هایی که به افراد ارائه می نماید، به تماشا آن ها یاری می نماید. گاهی اوقات این کار با A.I (هوش مصنوعی) انجام می گردد. در موارد دیگر، عینک Envision به کاربر اجازه می دهد به وسیله تماس ویدیویی با دوستان یا خانواده خود ارتباط برقرار کند تا بتوانند محیط را برای وی توصیف نمایند.

امید به آینده

با ادامه تحقیقات در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، محصولاتی مانند این عینک ممکن است به افراد نابینا یاری نمایند بدون احتیاج به یاری دیگران قادر به تماشا باشند. با این حال، اکنون عینک Envision برای پردازش اطلاعات بصری و ارسال آن به کاربر به وسیله صدا متکی است.

لازم به ذکر است؛ Envision تنها شرکتی نیست که در زمینه توسعه برنامه ها و سخت افزار های ویژه افراد نابینا فعالیت می نماید. اپلیکیشن Lookout گوگل نیز می تواند به افراد نابینا برای شناسایی برچسب های مواد غذایی و بعلاوه تماشا اشیا داخل اتاق یاری کند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب نحوه تمیز کردن هدفون بی سیم را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "ساخت عینکی که به افراد نابینا در خواندن یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت عینکی که به افراد نابینا در خواندن یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید