فروش ایکس باکس نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است

به گزارش مجله خبری، مایکروسافت به تازگی عایدی خود را برای سه ماه منتهی به 31 مارس 2023 (سه ماهه سوم سال مالی 2023) منتشر کرد که نشان دهنده کاهش شدید فروش سخت افزار و کاهش جزئی در عایدی کلی بازی است.

فروش ایکس باکس نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است

ساتیا نادلا (Satya Nadella) ،مدیرعامل مایکروسافت، در جریان اشتراک گذاری جزئیات این گزارش مالی اعلام کرد که عایدی حاصل از اشتراک بازی ها در این سه ماهه به حدود 1 میلیارد دلار رسیده است که در این زمینه شاهد افزایش بوده ایم و گیم پس در این دوره به 40 کشور تازه توسعه یافته است.

او افزود که این شرکت در عناوین انحصاری استودیوهای داخلی خود نیز از 500 میلیون کاربر منحصر به فرد فراتر رفته است و این شرکت از نظر تعداد کاربران فعال ماهانه در زمینه بازی به رکوردهایی برای سه ماهه سوم سال مالی رسیده است.

امی هود، مدیر امور مالی، جزئیات بیشتری در خصوص نتایج مالی در دسته بازی ها ارائه کرد و گفت که کاهش 4 درصدی عایدی بیش از انتظارات آن ها بوده است. او افزود: عایدی سخت افزار ایکس باکس در مقایسه با سال قبل که از افزایش عرضه موجود کنسول سود می برد، 30 درصد و 28 درصد با ارز ثابت کاهش یافته است.

شایان ذکر است که در اروپا، فروش کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس در سه ماهه اول سال 2023 حدود 10 درصد کاهش یافته است. در رابطه با افزایش جزئی در عایدی سرویس های اشتراکی و محتواهای ایکس باکس، امی هود می گوید که عایدیزایی بهتر از حد انتظار در محتوای شرکت های شخص ثالث و محتوای استودیوهای داخلی و رشد ایکس باکس گیم پس باعث این موضوع شده است.

رشد 7 درصدی عملکرد کل شرکت به عملکرد مایکروسافت کلاود و ظهور و رشد هوش مصنوعی ارتباط داشته است. عایدی مایکروسافت کلاود به 28.5 میلیارد دلار رسیده است و نسبت به سال قبل 22 درصد افزایش داشته است.

امی هود گفت که انتظار دارد بازی ها در سه ماهه چهارم رشد تک رقمی میانه به بالا داشته باشند و اضافه نمود: ما انتظار داریم عایدی محتوای سرویس های ایکس باکس از سوی مخاطبان سنین پایین تا اواسط نوجوانی رشد کند که این موضوع به وسیله عملکرد شرکت های شخص ثالث و استودیوهای داخلی و بعلاوه ایکس باکس گیم پس راهنمایی می گردد.

در حالی که عایدی حاصل از سرویس های اشتراکی افزایش داشته است اما عایدی کلی بخش بازی های ویدئویی مایکروسافت نسبت به قبل کاهش داشته است و به خصوص عایدی حاصل از فروش سخت افزار کاهش شدیدی داشته است. این در حالی است که سال گذشته که تأمین موجودی کنسول رقیب یعنی پلی استیشن برای سونی سخت بود، مایکروسافت عملکرد بهتری را در فروش کسب نموده بود اما در این چند ماه اخیر پلی استیشن توانسته در این زمینه از رقیب خود عملکرد بهتری داشته باشد.

به صورت خلاصه می توان نتایج گزارش سه ماهه سوم سال مالی مایکروسافت را این گونه توضیح داد:

  • عایدی مایکروسافت:9 میلیارد دلار (رشد 7 درصدی نسبت به سال گذشته)
  • عایدی خالص مایکروسافت: 18.3 میلیارد دلار (افزایش 9 درصدی نسبت به سال گذشته)
  • عایدی بخش بازی : کاهش 4 درصدی
  • عایدی بخش محتوا و سرویس های اشتراکی: افزایش 3 درصدی
  • عایدی سخت افزار ایکس باکس: کاهش 30 درصدی

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش ایکس باکس نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش ایکس باکس نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید