علم و تکنولوژی

این گجت موبایل را به یک دوربین تصویربرداری حرارتی تبدیل می نماید!

تا همین اواخر، دوربین های تصویربرداری حرارتی اقلام حجیمی بودند که به وسیله آتش نشانان و تیم های جستجو و نجات مورد استفاده قرار می گرفتند؛ با این حال، لوازم الکترونیکی مدرن این بخش از بازار را متحول نموده است و اکنون این امکان وجود دارد که گوشی هوشمند...

25 مهر 1402

شارژ خودرو در کمتر از 6 دقیقه ممکن شد!

یک تیم کره ای به رهبری پروفسور وُن بای کیم، از یک تکنیک خودهیبریداسیون تازه برای سنتز نانوصفحات فریت منگنز، که به خاطر ظرفیت استثنایی ذخیره سازی یون لیتیوم معروفیت دارد، استفاده کردند.

24 مهر 1402

تویوتا لندهاپر، لندکروزر در سایز کوچک به میدان می آید، عکس

گجت نیوز نوشت: تویوتا لندهاپر به عنوان نسخه کوچکتر لندکروزر در راه است. در ادامه با ویژگی های شاسی بلند آفرودی Toyota Land Hopper آشنا خواهیم شد.

12 مهر 1402

چهارمین فصل کاوشهای باستان شناسی در محوطه کله کوب آیسک سرایان در حال اجرا است

ایلنا/ براساس اخبار منتشر شده، چهارمین فصل کاوشهای باستان شناسی در محوطه کله کوب آیسک سرایان در حال اجرا است.

8 مهر 1402

پوکو F5 پرو در مقابل گلکسی S22؛ همواره گران تر به معنای بهتر نیست!

در این مطلب به مقایسه دو گوشی خوب و قدرتمند شیائومی پوکو F5 پرو با گلکسی S22 می پردازیم تا ببینیم کدام پرچم دار ارزش خرید بیشتری در مقایسه با دیگری دارد.

27 شهریور 1402

در ملاقات بایدن و نخست وزیر چین چه گذشت؟

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که با نخست وزیر چین رایزنی داشته که می توان آن را بالاترین سطح تماس خود با رهبری چین در چند ماه اخیر به شمار آورد و اضافه نمود که نوسانات مالی پکن باعث می گردد که این کشور به تایوان حمله نکند.

20 شهریور 1402

معرفی گوشی Fairphone 5 با 10 سال پشتیبانی نرم افزاری

گوشی Fairphone 4 سال گذشته با 5 سال گارانتی و طراحی کاملاً قابل تعمیر معرفی شده بود. حالا این شرکت هلندی از Fairphone 5 با قیمت حدود 780 دلاری رونمایی نموده است که تا 10 سال آپدیت نرم افزاری دریافت خواهد نمود.

9 شهریور 1402

تصاویر لو رفته از قاب آیفون 15، افشاگری درباره جدیدترین گوشی اپل، عکس

گجت نیوز نوشت: در حالی که گفته شده بود اپل برای گوشی های جدیدش قاب چرمی نمی سازد، حالا تصاویری از قاب آیفون 15 پرو - iPhone 15 Pro فاش شده که حاوی نکات جالبی است.

8 شهریور 1402

جوابدهی دستگاه تیتانیوم چگونه است؟

در این مقاله به آنالیز این دستگاه و پاسخ به این پرسش که جوابدهی دستگاه تیتانیوم چگونه است، میپردازیم.

6 شهریور 1402

بازی Thank Goodness Youre Here معرفی گردید؛ یک بازی مستقل خلاقانه

در رویداد افتتاحیه گیمزکام 2023 (Gamescom 2023: Opening Night Live) که به وسیله جف کیلی برگزار گردید، تریلرهای جدیدی از برخی از بزرگ ترین شرکت های صنعت بازی های ویدئویی منتشر شد. در میان هیاهوی بازی های شرکت های بزرگ، اثر کوچک و خلاقانه ای به نام خداروشکر که اومدی ! ( Thank...

2 شهریور 1402

بیایید و عایدی کسب کنید! ، ایده عجیب ایلان ماسک برای ایکس

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر پیشین) نمایش عنوان لینک های خبری را از این پلتفرم حذف می نماید.

31 مرداد 1402

چرا هوش مصنوعی نمی تواند با انسان رقابت کند؟

ربات های هوش مصنوعی می توانند شطرنج بازی نمایند، اما هنوز نمی توانند واقعاً احساس خود را برای برد یا باخت بیان نمایند. مکالمات شبیه سازی شده با عبارات مبتنی بر الگوریتم و دستور زبان به ربات های چت ظرفیت بینش یا همدلی انسانی را نمی دهد.

30 مرداد 1402

مدیریت بحران خشکسالی: برفی در ارتفاعات کشور باقی نمانده است!

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفت: تداوم گرمایش زمین و خشکسالی موجب کاهش بارش و ماندگاری برف شده است، به گونه ای که در حال حاضر تقریبا هیچ برفی در ارتفاعات کشور باقی نمانده است.

29 مرداد 1402

همراه اول بهترین غرفه نمایشگاه بین المللی الکامپ 2023 شد

با رأی هیات داوران رویداد الکامپ 2023، غرفه همراه اول به عنوان بهترین غرفه این نمایشگاه بین المللی معرفی گردید و مورد تقدیر نهاده شد.

25 مرداد 1402

آنالیز گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5؛ مجذوب کننده تر از گذشته

سامسونگ تنها شرکتی است که گوشی های تاشو خود را به طور گسترده در کشورهای مختلف عرضه نموده و سال گذشته گلکسی زد فلیپ 4 به علت داشتن قیمت مناسب و ویژگی های کاربردی که داشت، مورد توجه گسترده نهاده شد. بنابراین سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ 5 هم ترجیح داده تغییرات...

22 مرداد 1402

شروع حراج شماره های رند همراه اول به مناسبت سالروز عرضه نخستین سیمکارت

دور تازه واگذاری شماره های رند همراه اول از روز پنجشنبه 19 مرداد 1402 همزمان با سالروز عرضه نخستین سیمکارت در ایران به وسیله شرکت ارتباطات سیار ایران، شروع می گردد و متقاضیان می توانند برای مشاهده و شرکت در حراج، به سامانه حراج نخستین و بزرگترین اپراتور...

16 مرداد 1402

نان و گل سرخ به نوجوانان می گوید باید برای زندگی بهتر کوشش کرد

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، حمید نوایی لواسانی، نویسنده تخیلی نویس کشورمان است که در این حوزه آثار متعدد، متنوع و تجربه ارزشمندی دارد؛ اما در این شماره از پرونده کتاب های تابستانی یک اثر واقع گرای نوجوان را به مخاطبان معرفی نموده که دلایل...

15 مرداد 1402

قیمت های نجومی برای رایانه ها و گجت های قدیمی ، سیستم های قدیمی اپل مثل معدن طلا است!

رایانه ها و گجت های به ظاهر قدیمی ممکن است تازه ترین اقلام موجود در بازار نباشند، اما بعضی از آن ها بسته به قابلیت ها و کارکردها با ارقام نجومی به فروش می رسند.

9 مرداد 1402

نمونه اولیه جنگنده سوخو، 75، رقیب اف، 35 فراوری شد

رسانه های حوزه نظامی و هوایی روز چهارشنبه از ساخت چند نمونه از جنگنده نسل پنجم روسیه که با اف-35 ساخت آمریکا برابری می نماید و مقرون به صرف نیز هست، خبر دادند.

5 مرداد 1402

کتابداران مانند معلمان عاشقانه به جامعه خدمت می کنند

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در بازدید دوره ای از کتابخانه های عمومی استان در سومین ایستگاه به کتابخانه طالقانی بندرعباس رفت و در گفتگو با کتابداران، ضمن قدردانی از آن ها از خدمات ارزنده و عاشقانه کتابداران مانند...

4 مرداد 1402
تعداد: (318)