بهترین شغل های جهان

به گزارش مجله خبری، طبق تحقیقات، افرادی که از شغل خود راضی نیستند در طول عمر بین 10 الی 15 بار زندگی شغلی خود را تغییر می دهند، زیرا اکثرا در ابتدای این راستا ناامید و بی انگیزه هستند و فکر می نمایند در یافتن شغلی مناسب برای خود ناتوان هستند.

بهترین شغل های جهان

در مجله های مختلف جهانی ویژگی های یک شغل خوب بارها و بارها مورد آنالیز قرار گرفته و افراد در رشته های کاری گوناگون نظرات متفاوتی دارند اما در برخی از موارد مثل مهارت، علاقه مندی به شغل و احتیاجمندی های بازار توافقاتی وجود دارد، باید به این نکته نیز توجه کنیم که تفاوت های فردی در هر کس باعث شده هر شخصی برای انتخاب شغل مناسب خود ویژگی های منحصر به فردی را در نظر بگیرد.

سرعت تغییر در مشاغل همراه با فرایند جهانی شدن و پیدایش تکنولوژی های دیجیتال بسیار زیاد شده، برای یک آغاز خوب و انتخاب یک شغل مناسب باید با مشاغلی که در حال رشد هستند و طبق پیش بینی های جهانی در سال های آینده رشد زیادی خواهند داشت همراه شویم.

جنگ سایبری یکی از تهدیدهای تروریستی جدید خواهد بود.

هزینه حملات سایبری به تنهایی در خود استرالیا 1 میلیارد دلار برآورد شده است. بنابراین در سراسر جهان احتیاج به متخصصان امنیت سایبری وجود دارد. در 5 سال گذشته، تقاضا برای تحلیلگران اطلاعات و سیاست تا 21.4% افزایش یافته است.

این تقاضا تا حد زیادی از میزان عرضه در طیف وسیعی از صنایع از جمله فناوری، سرگرمی، ارتباطات راه دور، بانکی، اقتصادی و حسابداری فراتر رفته است، یعنی یک داشتن مدرکی در رشته امنیت سایبری، امکان دسترسی به طیف گسترده ای از حرفه های جالب و پرارزش را فراهم می کند. با فراگیر شدن تکنولوژی- ایمپلنت های پزشکی، کنترل خودروهای برقی و ساختمان های هوشمند- امکان پیدا کردن یک حرفه جالب در این حوزه بسیار زیاد است.

تعداد انگشت شماری از دانشگاه های آینده نگر، از پیش برای آموزش نسل بعدی کارشناسان امنیت سایبری آماده شده اند. به عنوان مثال دانشگاه عالی رتبه مک کواری، اخیرا با 10 میلیون دلار، مرکز امنیت سایبری Optus این دانشگاه را برای دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی یا ارشد راه اندازی نموده است و تمام دانش مورد احتیاج برای ساخت یک محیط امنیت سایبری موثر برای اپلیکیشن های تجاری، خصوصی و صنعتی را در این مرکز فراهم می کند.

ضمناً تا سال 2020 احتیاج به متخصصین ICT نیز تا 26.5% افزایش خواهد یافت. می توانید با تحصیل در رشته فناوری اطلاعات در مقطع لیسانس یا ارشد، آینده ای درخشان برای خود رقم بزنید.

تا سال 2020، تقاضا برای متخصصین حسابداری و امور اقتصادی، به ترتیب 44 % و 22% افزایش خواهد یافت. با تحصیل در رشته رهبری و تجارت در مقطع لیسانس یا ارشد رشته حسابداری می توانید واجد شرایط این مشاغل شوید. آگهی های استخدام در مشاغل محاسباتی کل وبسایت ها را پر خواهد نمود.

همچنین، تا سال 2020، تقاضا برای محاسبه گران، ریاضیدانان و آمارگیران نیز تقریبا 10% افزایش خواهد یافت. مهارت های کمی و کیفی مورد احتیاج برای صحبت به زبان کسب و کارها را با تحصیل در رشته های تجزیه تحلیل کسب و کار یا علوم پایه در مقطع لیسانس یا ادامه تحصیل در رشته روش های محاسبات در مقطع ارشد، کسب نمایید.

سالخوردگی جمعیت به این معنی است که متخصصان خدمات درمانی هوادار زیادی پیدا خواهند کرد. تا سال 2020، تقاضا به متخصصان خدمات بهداشتی و اجتماعی 40% بیشتر از گذشته خواهد شد. با تحصیل در رشته روانشناسی (لیسانس) یا دکترای فیزیوتراپی به این صنعت بپیوندید.

تا سال 2020، احتیاج به متخصصان پزشکی، 21.5% بیش از سابق خواهد شد. با تحصیل در رشته علوم بالینی یا ارشد بهداشت عمومی جهت زندگی خود را تغییر دهید.

احتیاج به متخصصین خلاق رسانه و بازاریابی افزایش خواهد یافت. تا سال 2020، تقاضا برای متخصصین رشته های تبلیغات و بازاریابی، 15% بیشتر خواهد شد. با تحصیل در رشته هنر یا رسانه در مقطع لیسانس یا ادامه تحصیل در رشته ارشد تجارت و تخصص، در حوزه بازاریابی تخصص یابید.

تا سال 2020، تقاضا برای کارشناسان هنرهای اجرایی، 16% بیشتر خواهد شد. با تحصیل در مقطع لیسانس در رشته رسانه یا ادامه تحصیل در مقطع ارشد صنایع خلاقانه، از شغلی با فرهنگ بالا برخوردار شوید.

همچنان جهان به مهندسان، وکیلان و معلمان احتیاج خواهد داشت. تا سال 2020، تقاضا برای متخصص مخابرات 22% افزایش خواهد داشت. با تحصیل در مقطع لیسانس یا ارشد رشته های مهندسی، می توان آینده ای بهتر برای خود ترسیم کنید. تا سال 2020، تقاضا برای وکیلان، 17.6% افزایش خواهد یافت. با تحصیل در مقطع لیسانس یا ارشد رشته حقوق، برای یک آینده جالب آماده شوید. تا سال 2020 افزایش تقاضا برای کل متخصصان آموزش همچنان ادامه می یابد. تقاضا برای متخصصان آموزش های دروان کودکی تا 27% و تقاضا به معلمان آموزش های استثنائی تا 21% افزایش خواهد یافت. با تحصیل در رشته آموزش در مقطع لیسانس یا ادامه تحصیل در مقطع ارشد در رشته مراقبت های دوره کودکی، می توانید آینده یک کودک را دگردگون کرد .

بهترین شغل های جهان

متخصص داخلی

متوسط درآمد سالانه: 184800 دلار

متخصصان داخلی پزشک هایی هستند که بیماری ها و آسیب های اندام های داخلی بدن را درمان می نمایند. متخصصان داخلی جراحی نمی نمایند، آن ها بیشتر با بیماری هایی مانند دیابت، آلزایمر و فشار خون بالا سروکار دارند. بعد از اینکه متخصص داخلی شدید، می توانید تخصص خود را در زمینهٔ خاصی همچون دستگاه گوارش هم ادامه دهید.

روان پزشک

متوسط درآمد سالانه: 197500 دلار

جای تعجب نیست که روان پزشکی جزو پردرآمدترین شغل های جهان است. روان پزشک به مسائل بیمارانش گوش می دهد و ریشهٔ مسئله را پیدا می کند. این فرایند در روبروه با برخی موقعیت ها بسیار سخت می گردد. برای روان پزشک شدن، باید سال ها تحصیل کنید و در این حوزه از پزشکی تخصص بگیرید.

پزشک زنان

متوسط درآمد سالانه: 209600 دلار

پزشک متخصص زنان به سلامت دستگاه فراوریمثل در زنان می پردازد، معاینه های تخصصی انجام می دهد و بر فرایند بارداری نظارت می کند. برخی مواقع هم جراحی لیزری انجام می دهد تا سلول های ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) را بردارد، یا زایمان را انجام می دهد.

جراح دهان و فک و صورت

متوسط درآمد سالانه: 233400 دلار

جراح دهان و فک و صورت، برخلاف دندان پزشک معمولی، روی صورت و دهان و فک جراحی می کند. اما برای رسیدن به این جایگاه شغلی، باید چهار سال دیگر هم ادامه تحصیل بدهید. این جراحان، بیهوشی را هم انجام می دهند.

پرستار بیهوشی

متوسط درآمد سالانه: 140000 دلار

پرستارهای بیهوشی نقش بسیار مهمی در شرایط بحرانی ایفا می نمایند. آن ها مسئول به کارگیری مقدار دقیق داروی بیهوشی، به وسیله تزریق یا گازهای تنفسی هستند. برای دریافت این تخصص، ابتدا باید در رشتهٔ پرستاری تحصیل کنید، بعد پرستاری بیهوشی را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید.

پزشک اطفال

متوسط درآمد سالانه: 145900 دلار

اگر بچه ها را دوست دارید و می خواهید هر روز با آن ها سروکله بزنید، می توانید پزشک متخصص بچه ها شوید. پزشک بچه ها باید سلامت جسمی، روحی و اجتماعی بیمارانش را آنالیز کند و اطمینان یابد که آن ها سالم بوده و مسئله ای ندارند.

مدیرعامل

متوسط درآمد سالانه: 162000 دلار

برای اینکه مدیرعامل یا مدیر ارشد اجرایی شوید، باید سال ها کوشش کنید تا تجربه و مهارت های لازم برای صنعت مربوطه را کسب کنید؛ درست مانند ایلان ماسک (Elon Musk) و تیم کوک (Tim Cook) که از پردرآمدترین مدیرعامل ها در جهان هستند.

ارتودنتیست

متوسط درآمد سالانه: 168800 دلار

کار ارتودنتیست ها اصلاح طرح لبخند، تقویت ساختار دندان ها و تصحیح جویدن های نامنظم با یاری براکت، نگهدارنده و سایر وسایل جایگزین است. اگر می خواهید ارتودنتیست شوید، ابتدا باید در رشتهٔ مرتبط تحصیل نموده و بعد هم دورهٔ تخصصی ارتودنسی را بگذرانید.

جراحان در سرتاسر جهان ارزنده ترین پزشک ها محسوب می شوند؛ به همین خاطر است که رتبهٔ نخست این فهرست را هم از آنِ خودشان نموده اند. جراحان نه تنها تحصیلات پزشکی را پشت سر می گذارند، بلکه چندین سال دیگر هم به دریافت تخصص در حوزهٔ خاصی مشغول هستند. آن ها در یک روز معمول کاری، جراحی های مهمی انجام داده و زندگی بیماران شان را نجات می دهند.

دندان پزشک

متوسط درآمد سالانه: 125600 دلار

دندان پزشک ها در سرتاسر جهان خواستار زیادی دارند. در این حوزه، برای اینکه مراجعه نماینده های خود را حفظ کنید و به بیمارانی که روی آن جایگاه های دلهره آور دندان پزشکی هستند، احساس راحتی بدهید، باید مهارت های ارتباطی فوق العاده ای داشته باشید.

مهندس نفت

متوسط درآمد سالانه: 101000 دلار

مهندس نفت باید فناوری های جدیدی برای استخراج نفت و گاز طبیعی به شیوه ای ایمن و سازگار با محیط زیست ایجاد کند. مهندس نفت باید فهم خوبی از ریاضیات و علوم مربوطه داشته باشد تا بتواند در این شغل پیروز گردد. دولت ایالات متحده، دانشجویانی که قصد تحصیل و فعالیت در این حوزه را دارند، بورسیه تحصیلی هم می کند.

پزشک عمومی

متوسط درآمد سالانه: 104300 دلار

هر بیماری، چه سرماخوردگی ساده داشته باشد و چه بیماری مهلک، در قدم اول به پزشک عمومی مراجعه می کند. پزشک های عمومی بدن و آناتومی انسان را به خوبی می شناسند؛ یا بیمار را درمان می نمایند یا او را به متخصص مربوطه ارجاع می دهند.

خلبان

متوسط درآمد سالانه: 100500 دلار

برای خلبان شدن، نه تنها باید آموزش های سختی را پشت سر بگذارید، بلکه باید از شرایط جسمی خاصی هم برخوردار باشید. به طور مثال، هواپیمایی بریتانیا شرط قدی 157 تا 190 سانتی متر، و گذراندن آزمون پزشکی EASA کلاس 1 را که شامل آزمون های آمادگی جسمانی، شنوایی و بینایی است، برای خلبان ها اجباری نموده است.

فیزیوتراپ

متوسط درآمد سالانه: 69500 دلار

از یاری به بیمار برای دوباره راه رفتن گرفته تا کاهش آرتروز شدید؛ به طور کلی روز کاری فیزیوتراپ ها بسیار کسل نماینده می گذرد. فیزیوتراپ نمی داند در طی روز با چه مواردی روبرو می گردد و درمان آن ها چقدر سخت خواهد بود، اما در انتهای روز، احساس می کند عملکرد بسیار ارزشمندی داشته است.

توسعه دهندهٔ نرم افزار

متوسط درآمد سالانه: 69500 دلار

در عصر دیجیتال، جای تعجب نیست که توسعه دهندهٔ نرم افزار جزو پردرآمدترین شغل های جهان باشد. این متخصصان فناوری به خوبی می دانند که چگونه وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی جذاب و گیرا و ابزارهای وبلاگ نویسی و هزار و یک ابزار اینترنتی دیگر بسازند. آن ها قراردادهای سنگینی می بندند و گاهی اوقات چند دورکار را هم به کار می گیرند و این گونه بین کار و زندگی شان تعادل هم ایجاد می نمایند.

تحلیلگر آمار

متوسط درآمد سالانه: 71500 دلار

اگر اهل داده ها و عاشق اعداد هستید، آمارگری می تواند شغل رویایی تان باشد. کار آمارگرها تحلیل داده ها و پیش بینیِ فرایندهای آینده برای مشتریان است. اگر می خواهید در این شغل به جایی برسید، باید مدارک معتبر دانشگاهی داشته باشید.

وکیل

متوسط درآمد سالانه: 81900 دلار

اگر آدم برون گرایی هستید و دغدغه اجرای عدالت را دارید، وکالت شغل ایدئالی برای شماست. مطالعات تخصصی وکیل بستگی به حوزه ای دارد که می خواهد روی آن تمرکز کند، اما آنچه بین همهٔ وکلا مشترک است، زمان کاری طولانی و سال های سال تحصیل و کوشش برای رسیدن به رضایت حرفه ای است.

مدیر فناوری اطلاعات

متوسط درآمد سالانه: 85000 دلار

مسئولیت های مدیران فناوری اطلاعات، حفظ شبکه های اداری از نفوذ هکرها و بدافزارها، نظارت بر ارتقای نرم افزار و سخت افزار و خلاصه هر مسئلهٔ فنی دیگری است که پیش می آید. فناوری اطلاعات جزئی جدایی ناپذیر از هر مدل کسب وکار است و بنابراین مدیران فناوری اطلاعات هم خواستار زیادی دارند.

برخی از بهترین شغل های جهان

پرستاران: با توجه به پیش آمدن وقایع ناگوار و بیماری های فراوان در جهان مردم احتیاجمند مراقبت و پیشگیری هایی هستند که بتوانند بیماری ها را شکست دهند و پرستاران جامعه که هر جامعه ای به شدت احتیاجمند آن می باشد یکی از احتیاج های جامعه است.

کارشناس بازاریابی: یکی از کارهای پردرامد خرید و فروش انواع اقسام کالاهای مورد احتیاج مردم و جامعه است به همین دلیل بازاریابان ماهر می توانند با تخصص خود به درامد هنگفتی برسند.

برنامه نویسان: همانطور که می دانید روز به روز استفاده از انواع اپلیکیشن ها و نرم افزارهای کامپیوتری بیشتر و بیشتر می گردد. استفاده از نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری به قدری در زندگی مردم نهانیده شده که به عنوان کاری روتین و روزانه افراد محسوب می گردد.

استفاده از انواع برنامه ها و گوشی های هوشمند باعث شده درامدهای زیادی به برنامه توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپلیکیشن ها برسد و همین موضوع باعث قرار دریافت این شغل در میان برترین مشاغل سال 2020 شده است.

گفتنی است این شغل برخلاف برخی مشاغل مانند پزشکی احتیاجمند مدرک دانشگاهی نمی باشد و صرفا با داشتن اشنایی و تسلط بر برنامه نویسی می توانید وارد این بازار کار شوید و کسب درامد کنید.

دندان پزشکی: این شغل نسبت به مشاغل دیگر در ایران دارای درامد به مراتب بیشتری است زیرا متقاضیان زیاد و گرانی قیمت ها را دارد.

جراح زیبایی: امروزه به دلیل تقاضای بالای جامعه برای ایجاد تغییر در اجزای فیزیکی صورت خود باعث شده این شغل یکی از پردرامدترین مشاغل تبدیل گردد. جالب است بدانید افراد زیادی از خارج از کشور برای انجام عمل های زیبایی بر صورت خود به ایران می آیند زیرا متخصصین ایرانی در این حوزه از تجربه کاری و مهارت بیشتری نسبت به بقیه جاهای جهان برخوردارند.

کارشناسان امنیت: با توجه به زیاد شدن استفاده مردم و ارگان های مختلف از اینترنت افراد زیادی به فکر استفاده نادرست و دزدی از این طریق هستند. طبق گزارشات هزینه جرایم سایبری تا سال 2021، 6 ترلیون دلار بوده در حالی که این مقدار نسبت به سال 2015 افزایش دو برابری داشته است. با توجه به این اعداد و ارقام باید متوجه شده باشید در جامعه به وجود متخصصین امنیت سایبری احتیاج است.

خدمات سالمندان: طبق آمارها جمعیت جهان در حال پیر شدن است و این به معنی این است که جهان به افرادی احتیاج دارد که بتوانند از افراد مسن مراقبت و نگهداری نمایند.

تحلیلگر داده: با توجه به توسعه خدمات کامپیوتری و به همین سبب تغییرات فرهنگی هر سال باید داده های جمع شده مورد آنالیز و ارزیابی قرار گیرند تا دولت ها بتوانند با توجه به داده های بدست آمده و نتایج حاصل از آنالیز آن ها برای آینده خود برنامه ریزی نمایند، برای اینکار به متخصصانی احتیاج است که بتوانند داده ها را جمع آوری و آنالیز نمایند و نتایج قابل درکی از آن ها در بیاورند.

مهندسی پزشکی: این رشته یکی از جدترین رشته هایی است که به وجود آمده و توانسته دانشجویان و افراد زیادی را به خود جذب کند و به دلیل اینکه هنوز زمان زیادی از ایجاد این تخصص نمیگذرد جا برای پیشرفت های بسیار زیادی دارد متخصصین این رشته می تواند بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات پزشک و حتی اندام های مصنوعی را فراوری نمایند.

منبع: اینترنت

به "بهترین شغل های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شغل های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید