خشک کردن شوید با 3 روش ساده بدون زرد شدن برگ ها

به گزارش مجله خبری، برای جلوگیری از زرد شدن شوید هنگام خشک کردن آن، این مطلب را مطالعه کنید.

خشک کردن شوید با 3 روش ساده بدون زرد شدن برگ ها

بسیاری از خانم ها علاقه دارند که خشک کردن سبزیجات معطر را خود در خانه انجام دهند؛ خشک کردن شوید در منزل، جزو همین سبزیجات معطر به شمار می آید که در آشپزی نیز بسیار کاربرد دارد؛ اما از مهم ترین سوالاتی که در هنگام خشک کردن شوید در خانه برای ما به وجود می آید این است که چگونه شوید را خشک کنیم که زرد نگردد؟ به همین منظور در این مطلب از مجله خبریمگ قصد داریم مناسب ترین روش خشک کردن شوید در منزل را به شما آموزش دهیم.

برترین روش خشک کردن شوید

بعد از اینکه به میزان لازم شوید خریداری کردید، برای از بین بردن میکروب و آلودگی روی آن بهتر است شویدها را به مدت 10 ال 15 دقیقه در آب خنک خیس دهید وروی آن چند قطره مایع ظرفشویی بریزید. خشک کردن شوید روش های مختلفی دارد که در ادامه به برترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

خشک کردن شوید در ماکروفر

بعد از اینکه شویدها را شسته و روی پارچه تمیز بریزید؛ بعد از آنکه آب شویدها به طور کامل گرفته شد؛ شویدها را درون یک ظرف مناسب ماکروفر برزید اما توجه داشته باشید که قبل از ریختن آن توی بشقاب زیر سبزی ها یک تکه دذستمال پهن کنید؛ ماکروفر را روی حداکثر قدرت قرار دهید و هر 10 ثانیه در ماکروفر را باز کنید و سبزی را زیر و رو کنید. روند خشک شدن کامل شویدها 2 دقیقه زمان می برد؛ در انتها شوید خشک را با دست خرد کنید و درون ظرف بریزید.

خشک کردن شوید با پنکه و به روش سنتی

بعد از آنکه شوید را به روش گفته شده خشک کردید، ضروری است که شوید ها را روی یک پارچه نخی پهن نموده و برای آنکه با مشکل همیشگی زرد شدن شویدها روبرو نشوید، روز اول خشک کردن شوید جلوی آن پنکه ای با دور میانه قرار دهید و اجازه دهید یک روز باد پنکه به آن بخورد؛ استفاده تاز این روش باعث می گردد شویدها زودتر خشک شوند و در نتیجه مانع زرد شدن آن می گردد. بعد از گذشن این مدت، اجازه دهید دو تا سه روز دیگر نیز شویدها در محیط اتاق بماند تا کاملا خشک شوند.

نحوه خشک کردن شوید روی بخاری

بخاری و یا شوفژ یک روش سنتی و کارآمد برای خشک کردن شوید در زمستان است. برای خشک کردن شوید روی بخاری، ابتدا باید مراحل شستن و آب گیری شویدها را مانند روش های بالا انجام دهید؛ سپس یک پارچه تمیز را روی شوفاژ یا بخاری پهن کنید و شویدها را روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید که حرارت باید به همه سبزی ها به طور یک نواخت برسد. برای خشک شدن کامل شویدها به 4 تا 12 ساعت زمان احتیاج دارید.

نکات مهم در خشک کردن شوید

  1. شوید هایی که در سایه خشک شوند، خوش رنگتر می شوند.
  2. تقریبا هر یک کیلو شوید تازه، 50 گرم شوید خشک می دهد.
  3. برای داشتن نتیجه بهتر و زودتر خشک کردن شوید، شویدها را به صورت دسته ای خرد و سپس خشک کنید.
  4. برای خشک کردن شوید زیر آنها پارچه تمیز نخی پهن کنید و از پهن کردن روزنامه خودداری کنید، زیرا سرب موجود در روزنامه برای سلامت بدن مضر است.
  5. در هنگام شب شویدها را به مکان سربسته ای منتقل کنید یا روی شوید ها را با پارچه ای بپوشانید، زیرا هوای سرد شب، سبب جذب رطوبت و پلاسیده شدن سبزی می گردد.
  6. بعد از خشک شدن شویدها، آن ها را الک کنید تا شوید یکدست تر و ریزتری داشته باشید.

ظروف مناسب نگهداری شوید خشک

  • بهتر است ظروف نگهداری شوید پلاستیک یا شیشه باشد
  • سعی کنید شویدها را درون ظرف در بسته و در جایی قرار دهید که رطوبت نداشته باشند.
  • گفتنی است که مدت زمان نگهداری از شوید خشک شده نهایتا یک سال است و بعد از آن خاصیت و کیفیت خود را از دست خواهد داد.
پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریشمنبع: پیام دلتا

به "خشک کردن شوید با 3 روش ساده بدون زرد شدن برگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشک کردن شوید با 3 روش ساده بدون زرد شدن برگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید