IOS17 با چه ویژگی هایی عرضه می گردد؟

به گزارش مجله خبری، دیجیاتو نوشت: در این مطلب به هفت ویژگی هیجان انگیزی اشاره نموده ایم که می تواند به عنوان سیستم عامل iOS 17 به کاربران ارائه گردد.

IOS17 با چه ویژگی هایی عرضه می گردد؟

در روزهای پایانی سال، معمولاً مردم به اتفاقات سال گذشته خود فکر می نمایند و همین امر در خصوص نرم افزار اپل، به ویژه iOS نیز صادق است. از سال 2007، با معرفی آیفون و iOS، سالانه نسخه نوی از سیستم عامل منتشر می گردد که تغییرات بزرگ یا کوچکی مانند طراحی مجدد در iOS 7 یا ویجت های صفحه اصلی در iOS 14 را به همراه دارند.

در این مطلب تمام ویژگی های قابل انتظاری که از نسخه بعدی سیستم عامل اپل یعنی iOS 17 وجود دارد را لیست نموده ایم.

صفحه ای که ویژگی های نو را شرح می دهد

احتمالاً شما هم دوستانی داشته باشید که با وجود دریافت نوترین نسخه های سیستم عامل iOS، همچنان از ویژگی های نو گوشی خود اطلاعی ندارند و از قابلیت های قدیمی استفاده می نمایند.

به همین علت می توان انتظار داشت که پس از به روزرسانی به iOS 17، صفحه ای برای کاربران نمایش داده گردد که ویژگی های نو در آن نشان داده شده است. با این ویژگی کاربران همواره از قابلیت های نو دستگاه خود آگاه خواهند شد.

طراحی مجدد Control Center

اولین بار در iOS 7 بود که با طراحی مجدد بزرگی در دسترس کاربران نهاده شد و آن ها می توانستند برای دسترسی به بعضی تنظیمات دستگاه خود، انگشت خود را روی نمایشگر به سمت بالا بکشند تا صفحه Control Center باز گردد.

اکنون تقریباً ده سال از آن موقع گذشته و Control Center شرایط بدتری را تجربه می نماید که علت اصلی آن به اضافه شدن ویژگی های نوی برای آن مربوط می گردد. درواقع اکنون این منو به قدری شلوغ شده که در بعضی مواقع ممکن است کوشش شما برای خروج از آن با بالاکشیدن انگشت خود روی نمایشگر سخت باشد.

می توان انتظار داشت که اپل با طراحی مجدد این بخش، قابلیت هایی مانند تغییر میزان گزینه ها را برای کاربران خود فراهم کند. بعلاوه برای برنامه های شخص ثالث اجازه دسترسی به Control Center را فراهم کند.

استریم ساده تر بازی ها

اپل در رویداد WWDC 2022 با معرفی بازی های Resident Evil Village و No Mans Sky برای مک، حضور خود در دنیای بازی ها را افزایش داد. بااین حال، استریم کردن بازی ها روی آیفون به وسیله Twitch دردسرهای زیادی را به همراه دارد.

مسلماً با وجود قابلیت SharePlay می توان کارهایی را که در بعضی برنامه ها انجام داده می گردد، استریم کرد اما این قابلیت به تماس FaceTime محدود شده است. درعوض، می توان انتظار داشت که در iOS 17 ویژگی نوی وجود داشته باشد که در آن با فشاردادن یک دکمه بتوان حساب Twitch خود را بارگیری و بازی های Apple Arcade را استریم کرد.

ویجت باتری همگانی

ما در عصری زندگی می کنیم که بسیاری از کاربران دارای چندین محصول از اپل هستند. درحالی که ویژگی های ابری به شما یاری می نمایند تا فایل های خود را در این دستگاه ها مدیریت کنید، بعضی جزئیات دیگر مانند ویژگی های تناسب اندام و عمر باتری را فقط در بعضی از محصولات اپل می توان آنالیز کرد.

بنابراین اگر بخواهد باتری تمام دستگاه های خود را آنالیز کنید، راه سختی در پیش دارید. تنها راه برای انجام آن، این است که برنامه Find My را اجرا نموده و به تب Devices آن بروید. در این قسمت می تواند عمر باتری هر کدام از محصولات موجود خود را دیدن کنید.

اگر یک برنامه بتواند این کار را انجام دهد، مطمئناً یک ویجت باتری در iOS و بعلاوه macOS و iPadOS آن را امکان پذیر می نماید.

ویجت های بیشتر در لاک اسکرین

اپل از سال 2007 تا به امروز، صفحه اصلی را در iOS به سختی تغییر داده است، بنابراین ری دیزاین ارائه شده در iOS 16 با ویجت ها، بسیاری از کاربران را خشنود کرد. بااین وجود، طراحی مجدد در iOS 17 می تواند حتی بسیاری از کاربران را بیشتر از قبل راضی کند.

برای مثال، زمان دستگاه می تواند با ویجت دیگری جایگزین گردد و بعلاوه ردیف نوی در دسترس کاربران قرار بگیرد که از آن ها در زیر سه موردی که اکنون می توانند انتخاب نمایند، استفاده نمایند.

کنترل های تصویر در تصویر بهتر

درحالی که قابلیت دیدنی ویدیو در هر قسمتی از دستگاه با iOS 9 برای کاربران آیپد در دسترس نهاده شده بود، از آن موقع به ندرت پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده است. سال 2019 نیز این قابلیت در iOS 14 ظاهر شد.

بااین حال، قابلیت های کنترل بهتر ویدیو، مانند آنالیز جدول زمانی و انتخاب ویدیوهای دیگر هنوز وجود ندارد و به همین علت، می توان از آن به عنوان ویژگی های قابل انتظار iOS 17 یاد کرد.

بعلاوه هنگام استفاده از این قابلیت در macOS یک ویژگی مخفی وجود دارد. اگر هنگام جابه جایی ویدیو، گزینه Option را نگه دارید، می توانید آن را در هر نقطه ای از صفحه نمایش قرار دهید. این ویژگی نیز می تواند در iOS 17 مورد استفاده قرار بگیرد تا کاربران کنترل بیشتری بر میزان و موقعیت آن داشته باشند.

بازگشت حالت افقی

در دستگاه های قدیمی مانند آیفون 8 پلاس، در بعضی مواقع کاربران عادت داشتند تا از گوشی خود به صورت افقی استفاده نمایند.

در این شرایط صفحه کلید عملنمودهای بیشتری مانند کلیدهای علامت گذاری (ویرگول و نقطه) و میانبرهایی مانند کپی و چسباندن متن را به کاربران ارائه می کرد. بعلاوه در این شرایط بعضی کلیدها به صورت عریض تر نمایش داده می گردد. اما حالت افقی و تمام این قابلیت ها در مدل های آینده از زمانی که آیفون XS در سال 2018 عرضه شد، از دسترس خارج شدند.

تقریباً تمام آیفون های موجود فعلی، از آیفون 13 گرفته تا 14 پرو مکس، به لطف طراحی متفاوت خود دارای نمایشگرهای بزرگ تری هستند. بنابراین iOS 17 می تواند زمان خوبی باشد تا اپل یک بار دیگر حالت افقی را به دستگاه های خود ارائه کند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "IOS17 با چه ویژگی هایی عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "IOS17 با چه ویژگی هایی عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید