قیمت های نجومی برای رایانه ها و گجت های قدیمی ، سیستم های قدیمی اپل مثل معدن طلا است!

به گزارش مجله خبری، رایانه ها و گجت های به ظاهر قدیمی ممکن است تازه ترین اقلام موجود در بازار نباشند، اما بعضی از آن ها بسته به قابلیت ها و کارکردها با ارقام نجومی به فروش می رسند.

قیمت های نجومی برای رایانه ها و گجت های قدیمی ، سیستم های قدیمی اپل مثل معدن طلا است!

به گزارش مجله خبری و به نقل از روزنامه سان، ارزش یک سری از گجت های قدیمی یا سیتم های کامل کامپیوتری در بریتانیا حتی به 500000 پوند (31 میلیارد تومان) یا بالاتر می رسد. بسیاری از این ها به عنوان اقلام کلکسیونی در نظر گرفته می شوند و می توانند برای شما مقادیر زیادی پول به ارمغان بیاورند. صاحب خوش شانس نمونه اولیه اولین کامپیوتر اپل در سال گذشته آن را به مبلغ چشمگیری فروخت.

رایانه اپل A- که به وسیله استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران این غول فناوری در سال 1976 به صورت دستی اسمبل شده و اتصال یافته و لحیم شده بود. در یک حراجی به قیمت 700,000 دلار (35 میلیارد تومان) خریداری شد.

مالک قبلی این رایانه که به عنوان یک کالای نادر و تاریخی توصیف شده بود، پس از اینکه استیو جابز، یکی از بنیان گذاران اپل، کامپیوتر را به او هدیه داد، آن را به مدت 30 سال نگه داشته بود.

اگر یک کامپیوتر Apple-1 به نام خود دارید، می توانید در صف کسب ثروت نیز باشید. این رایانه اولین کامپیوتری بود با نام اپل فراوری شد به همین علت امروزه از قیمت بالایی برخوردار است. تعدادی از این رایانه ها در حراجی فروش رفته است، از جمله یک مدل کمیاب و کاملا کاربردی که در سال 2020 در بوستون به فروش رفت، تقریبا به مبلغ 460,000 دلار (23 میلیارد تومان) فروخته شد.

کامپیوترهای محبوب مک مدل های قدیمی دارند که مورد علاقه کلکسیونرها نیز هستند. یکی از تنها دو نمونه اولیه به جامانده از کامپیوتر اصلی مکینتاش اپل در سال 2019 به قیمت 150000 دلار (7 میلیارد و 500 میلیون) فروخته شد. نمونه اولیه که در سال 1983 ساخته شد، دارای درایو دیسک 5.25 اینچی توئیگی بود.

بیشتر بخوانید:

  • گوشی های قدیمی اندرویدی و آیفون منبع ثروتی سرشار هستند

بازار گوشی های اولیه و خاص اپل نیز داغ است، به عنوان مثال مدل های کمیاب اولیه آیفون تا 145000 پوند (8 میلیارد و 990 میلیون تومان)در بازار فروخته می شوند. برای اطمینان از اینکه در برترین معامله کالای خود را می فروشید، تحقیقاتی را درباره اینکه آیا می توانید کالای خود را به بهای بیشتری بفروشید یا خیر، انجام دهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت های نجومی برای رایانه ها و گجت های قدیمی ، سیستم های قدیمی اپل مثل معدن طلا است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های نجومی برای رایانه ها و گجت های قدیمی ، سیستم های قدیمی اپل مثل معدن طلا است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید