جزئیات توافقات نو ایران و روسیه ، قولی که روسیه داد

به گزارش مجله خبری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی استاندارد در انتها سفر رسمی بنا بر دعوت همتای روس خود به روسیه به تشریح جزئیات توافقات نو دوجانبه در زمینه همکاری راهبردی در حوزه استاندارد پرداخت.

جزئیات توافقات نو ایران و روسیه ، قولی که روسیه داد

به گزارش مجله خبری، مهدی اسلام پناه از سفر خود و هیات همراه به روسیه به عنوان سفری کوتاه، پربار و همراه با نتایج بسیار مهم یاد کرد و گفت: موضوعات بسیاری برای توسعه راهبردی استانداردسازی دو کشور وجود دارد که در این سفر به دعوت آنتون شالیف رئیس آژانس فدرال استاندارد روسیه این مباحث را پیگیری کردیم.

وی یادآور شد: استاندارد زبان تجارت بین الملل است و کشورها برای صادرات و اجازه واردات، یکسری معیارهای فنی، مقررات ملی و بین المللی در حوزه کالا و خدمات در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، نیمه صنعتی و خدمات را شامل می گردد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه به کوشش ها برای ارتقای جایگاه استاندارد ایران در عرصه بین المللی اشاره نمود و گفت: در دولت مردمی سیزدهم، جایگاه بین المللی استاندارد کشورمان به 22 ارتقا یافت.

وی یادآور شد: در دولت های قبل، این جایگاه بین رتبه 26 و 27 متغیر بود و با کوشش اجرا شده در دولت سیزدهم به جایگاه 22 ارتقا یافتیم، کاری که در نظامات استاندارد به سادگی امکان پذیر نیست.

اسلام پناه در ادامه رتبه استاندارد روسیه در دنیا را هشتم بیان کرد و به تشریح رهاوردهای سفر کاری خود به این کشور پرداخت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: دیدارها و برنامه های سفر به روسیه مبتنی بر روابط تاریخی، راهبردی و محبت آمیز بین نظامات استاندارد دو کشور بود و رئیس آژانس فدرال استاندارد روسیه، استقبال گرمی را از هیات ایرانی داشت.

وی اضافه نمود: مباحث مهمی در این دیدارها مطرح شد از جمله آن که روسیه برای عضویت دائم استاندارد ایران در مجامع بین المللی قول حمایت لازم را داد.

اسلام پناه با اشاره به اینکه عضویت ناظر ایران در آژانس مقدار شناسی بین المللی Coomet گفت: آژانس فدرال استاندارد روسیه بنا بر توافق اجرا شده حمایت لازم را از عضویت اصلی ایران در این کمیته خواهد داشت.

وی کوشش برای عضویت دائم در این آژانس بین المللی را مهم و راهبردی توصیف کرد و گفت: مقدار شناسی امروز در همه حوزه ها مورد توجه است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تصویب عضویت ایران در گروه بریکس از ابتدای سال 2024 میلادی (دی ماه 1402) گفت: در مذاکرات با مقام های روس، درباره مقدمات پیوستن ایران به بریکس از نظر مقررات و شرایطی که باید در نظام استانداردسازی ایجاد گردد، صحبت شد و قرار شد این موضوع در گفت وگوهای فنی کارشناسی دوجانبه تداوم یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات توافقات نو ایران و روسیه ، قولی که روسیه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات توافقات نو ایران و روسیه ، قولی که روسیه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید