تا حالا آش کشک بادمجان خورده اید؟

به گزارش مجله خبری، شاید در وهله اول شنیدن نام آش بادمجان برایتان عجیب باشد ولی این آش یکی از آش های محلی شهرتویسرکان است که به خاطر عدس، بلغور گندم و بعلاوه کشک به کار رفته در آن، بسیار پرخاصیت است.

تا حالا آش کشک بادمجان خورده اید؟

مجله خبری، آش بادمجان اصالتی همدانی دارد اما به علت اینکه طعم بسیار خوبی دارد در شهرهای ملایر، تویسرکان و کرمانشاه نیز طبخ می گردد.

1. لپه و عدس را به همراه کمی آب در قابلمه ای بریزید و بگذارید بپزد. در این فاصله بادمجان های خردشده را 20 دقیقه در آب خیس نموده و پس از آبکشی در تابه ای، کمی تفت دهید.

2. وقتی لپه و عدس نیم پز شد، بلغور گندم را به همراه میزانی آب در قابلمه بریزید و بگذارید این مخلوط بپزد. البته نیم ساعت مانده به سرانجام پخت، بادمجان های تفت داده شده را داخل آش بریزید و بگذارید آش جا بیفتد. در این فاصله پیاز، سیر و نعنا را به صورت جداگانه سرخ نموده و نیمی از آنها را داخل آش ریخته و به جامانده را برای تزئین روی آن بگذارید. البته کشک را هم نباید فراموش کنید. کشک را در مراحل سرانجامی اضافه کنید و بعد از یکی دو جوش زدن اجاق را خاموش نموده و آش را سرو کنید.

مواد لازم (برای سه تا چهار نفر)

700 گرم بادمجان (خرد کنید)

500 گرم عدس

100 گرم لپه

50 گرم بلغور گندم

150 گرم کشک ساییده محلی

5 حبه سیر

یک عدد پیاز میانه

یک ق س نعنای خشک

به میزان لازم نمک و زردچوبه و فلفل

به میزان لازم روغن

یه جور دیگه

به جای بلغور گندم از گندم پرک هم می توانید بهره ببرید، به خصوص زمانی که برای پخت آش عجله دارید.

ضمناً تویسرکانی ها از عدس دیمی برای پخت این آش استفاده می نمایند که به اعتقاد خودشان خواص بیشتری دارد. عدس دیمی اگرچه در بازار یافت می گردد ولی اگر این نوع عدس را هم در دسترس نداشتید می توانید عدس معمولی را جایگزین آن کنید و این آش خوشمزه را بپزید.

منبع: همشهری آنلاین

به "تا حالا آش کشک بادمجان خورده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا حالا آش کشک بادمجان خورده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید