آیا مجردی طولانی مدت باعث افسردگی می گردد؟

به گزارش مجله خبری، محققان دانشگاه یوتا در یک مطالعه در سال 2013، مجموعه تحقیقاتی را در این زمینه آنالیز کردند. آنها دریافتند که مجرد بودن خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب اجتماعی و سایر اختلالات خلقی را افزایش می دهد.

آیا مجردی طولانی مدت باعث افسردگی می گردد؟

به گزارش مجله خبری، افسردگی، اضطراب و سایر مسائل مربوط به سلامت روان در افراد مجرد شایع تر است، اما آیا طولانی مجرد ماندن می تواند باعث این شرایط گردد؟ تحقیقات نشان می دهد که پاسخ مثبت است. محققان دانشگاه یوتا در یک مطالعه در سال 2013، مجموعه تحقیقاتی را در این زمینه آنالیز کردند. آنها دریافتند که مجرد بودن خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب اجتماعی و سایر اختلالات خلقی را افزایش می دهد.

مجرد بودن سخت است و برای مدت طولانی می تواند باعث ابتلا به افسردگی گردد. این امر به ویژه برای جوانانی که شغل خود را آغاز می نمایند یا تمام وقت به مدرسه می فرایند صادق است. بعلاوه این تنهایی می تواند باعث پرخوری گردد که به افزایش وزن منجر می گردد.

مجرد بودن می تواند کاملاً افسرده نماینده باشد. از این گذشته، هیچ کس نیست که فرد مجرد با او غذا بخورد، کسی نیست که در زمان احتیاج به صحبت، به او گوش دهد، و زمانی که ناراحت است با او همدردی کند. از سوی دیگر مجرد بودن می تواند بر سلامت جسمی و روحی فرد نیز تأثیر جدی بگذارد. افراد مجرد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی قرار دارند، شرایطی که با احساس غم و اندوه و ناامیدی تعیین می گردد.

مجرد بودن چگونه است؟

دانستن اینکه چگونه به مجرد بودن و افسرده بودن واکنش نشان دهید ممکن است سخت باشد. فرد مجرد ممکن است احساس کند که گذراندن وقت خود با دوستان و خانواده می تواند باعث انحراف حواس او از تنهایی گردد، اما از سوی دیگر نمی خواهد که به عنوان یک فرد احتیاجمند یا ناامید ظاهر گردد.

فرد مجرد بعلاوه احساس می نماید که بسیار ضعیف است و اینکه چه باید بگوید یا انجام دهد تا دیگران احساس بهتری داشته باشند، برای وی بسیار سخت است. فرد مجرد به راحتی احساس می نماید که جهان علیه وی است. صحنه قرار دیدار می تواند بی رحمانه باشد و فشار برای یافتن شریک زندگی برای وی بسیار شدید باشد. مجرد بودن اغلب این احساس را ایجاد می نماید که علت خوبی برای بیرون رفتن و معاشرت وجود ندارد.

کنار آمدن با مجرد بودن می تواند بسیار سخت تر از پذیرش آن باشد که فرد را مستعد ابتلا به افسردگی می نماید.

خطرات مرتبط با مجردی چیست؟

تحقیقات نشان داده است که افراد مجرد بیشتر به سیگار کشیدن می پردازند در حالی که افراد متاهل کمتر از مجردها سیگار می کشیدند. به گفته دی پائولو، افراد مجرد اغلب به عنوان افراد تنها و بدبخت تلقی می شوند که می تواند تأثیر بدی بر سلامت آنها داشته باشد. طبق دفتر آمار کار آمریکا، بیشتر بزرگسالان در این کشور لیسانس هستند و مجردها 50.2 درصد از این جمعیت را تشکیل می دهند.

جراحی افراد مجرد خطرناک تر است

رفتن زیر چاقو بدون توجه به شرایط تاهل خطراتی را به همراه دارد؛ یک مطالعه در دانشگاه اموری در سال 2012، نشان داد که احتمال مرگ افراد مجرد سه ماه پس از عمل جراحی قلب سه برابر بیشتر است و 71 درصد بیشتر محتمل است در طول پنج سال پس از عمل جراحی جان خود را از دست بدهند. این مطالعه نشان داد که بهبودی افراد متاهل پس از جراحی بهتر و مقدار سیگار کشیدن آنها نیز نسبت به افراد مجرد کمتر بود؛ سیگار کشیدن عامل مهمی در مقدار بقای پنج ساله آنها پس از عمل جراحی بود.

سلامت قلب افراد مجرد در خطر است

بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 روی بیش از 3.5 میلیون نفر در شصت و سومین نشست علمی سالانه کالج قلب و عروق آمریکا ارائه شد، بزرگسالان مجرد 5 درصد بیشتر از همسالان متاهل خود در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

  • اینفوگرافیک | 4 ماده غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب
منبع: همشهری آنلاین

به "آیا مجردی طولانی مدت باعث افسردگی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مجردی طولانی مدت باعث افسردگی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید