بازسازی حیات در مریخ 1000 متر زیر زمین! ، چطور روی سیاره سرخ زنده می مانیم؟

به گزارش مجله خبری، دانشمندان غاری در شمال یورکشایر را برای بازآفرینی حیات در مریخ انتخاب کردند.

بازسازی حیات در مریخ 1000 متر زیر زمین! ، چطور روی سیاره سرخ زنده می مانیم؟

به گزارش مجله خبری و به نقل از سان، دانشمندان آزمایشگاهی در عمق 1000 متری زیر زمین در نزدیکی ویتبی ساخته اند تا سطح عملکرد فضانوردان در سیاره سرخ را آنالیز نمایند. تیم تحقیقاتی بر این باور است که این محیط با ذخایر سنگ نمک 250 میلیون ساله اش به آنها یاری می نماید شرایط موجود در مریخ و ماه را بازسازی نمایند.

آنها مرکزی مانند آنچه مت دیمون در فیلم علمی تخیلی مریخی در سال 2015 ساخته بود، ایجاد نموده اند تا آزمایش نمایند که چگونه انسان ها می توانند در ماموریت های فضایی طولانی کار نمایند و سالم بمانند.

به آن بایوسفر یا محافظ زیست پزشکی زیرزمینی برای تحقیقات زیست پذیری و آنالیز محیط های شدید در سفرهای فضایی می گویند. این پروژه با مشارکت آزمایشگاه زیرزمینی بولبی اجرا می گردد.

پروفسور شان پالینگ که این آزمایشگاه را اداره می نماید، گفت: این پروژه میخواهد که به سوالات کلیدی لجستیکی در ایجاد شرایط زندگی پایدار در محیط های دورافتاده و زیرزمینی پاسخ دهد. این کار به طور قابل توجهی به آمادگی های اساسی برای سفر جمعی طولانی مدت، سخت و هیجان انگیز ما در کاوش زیستگاه های فراتر از زمین یاری خواهد نمود.

بیشتر بخوانید:

  • جدیدترین کشف درباره سیاره غول پیکر منظومه شمسی | چرا راه راه های مشتری تغییر می نمایند؟

دکتر الکساندرا یورداچسکو، محقق ارشد دانشگاه بیرمنگام، گفت که این مرکز به جمع آوری اطلاعاتی درباره سیستم های پشتیبان حیات در ماموریت های اعماق فضا یاری می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازسازی حیات در مریخ 1000 متر زیر زمین! ، چطور روی سیاره سرخ زنده می مانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی حیات در مریخ 1000 متر زیر زمین! ، چطور روی سیاره سرخ زنده می مانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید