9 دلیل رایج باز نشدن درب ماشین ظرفشویی

به گزارش مجله خبری، گاهی اوقات ممکن است بعد از تمام شدن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی، زمانی که قصد باز کردن و خالی کردن ماشین ظرفشویی را دارید، درب دستگاه گیر کند و باز نشود. این مطلب را به آنالیز دلیل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی اختصاص دادهایم تا دلایل و نحوه رفع کردن مشکل را آنالیز کنیم.

9 دلیل رایج باز نشدن درب ماشین ظرفشویی

نکات کلیدی

  • اگر سیستم کنترل الکترونیکی به طور دائم درگیر باشد، ممکن است برای باز کردن قفل ماشین ظرفشویی خود با مشکل روبرو شوید. برای برطرف این مشکل، احتمالا لازم است سیستم کنترل الکترونیکی را ریست کنید.
  • مشابه سایر قطعات و ماشین های دیگر، مکانیسم دستگیره درب ممکن است با گذشت زمان از کار بیفتد. اگر دستگیره را فشار دهید و کمی سفت تر از حالت عادی به نظر می رسد، می تواند نشانه شکستن مکانیزم دستگیره در باشد.

علت باز نشدن درب ماشین ظرفشویی چیست؟

مهم است در ابتدا بدانیم چرا درب ظرفشویی باز نمی گردد؟ چندین علت احتمالی وجود دارد که ماشین ظرفشویی شما همچنان قفل است. برای آنالیز خرابی درب ماشین ظرفشویی لازم است که موارد زیر را درنظر داشته باشید:

1. باز نشدن درب ماشین ظرفشویی به علت گیر کردن سیستم کنترل الکترونیکی

این احتمال وجود دارد که سیستم کنترل الکترونیکی مشکل داشته باشد. بسیاری از درب های ماشین ظرفشویی به صورت الکترونیکی درگیر می شوند. اگر سیستم کنترل الکترونیکی خیس شده است، یا اگر به نوعی گیر نموده است، ممکن است طبق دستورالعمل عمل نکند.

اگر سیستم کنترل الکترونیکی به طور دائم درگیر باشد، احتمالا برای باز کردن قفل ماشین ظرفشویی خود با مشکل روبرو می شوید. برای برطرف این مشکل، ممکن است لازم باشد سیستم کنترل الکترونیکی را ریست کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به کارشناسان خبره مجله خبری بسپارید.

  • نصب انواع ماشین ظرفشویی
  • نشت یابی و برطرف آب ریزی
  • جرم گیری ظرفشویی
  • تعویض و تعمیر قطعات
  • تعویض پمپ تخلیه

اعزام تعمیرکار ماشین ظرفشویی به محل

تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به کارشناسان خبره مجله خبری بسپارید.

  • نصب انواع ماشین ظرفشویی
  • نشت یابی و برطرف آب ریزی
  • جرم گیری ظرفشویی
  • تعویض و تعمیر قطعات
  • تعویض پمپ تخلیه

اعزام تعمیرکار ماشین ظرفشویی به محل

2. باز نشدن درب ماشین ظرفشویی به علت خرابی مکانیزم دستگیره در

هنگامی که دستگیره درب ماشین ظرفشویی خود را فشار می دهید، مکانیزم دستگیره در باید درگیر گردد و درب ماشین ظرفشویی را باز کند.

مشابه سایر قطعات و ماشین های دیگر، مکانیسم دستگیره درب ممکن است با گذشت زمان از کار بیفتد. اگر دستگیره را فشار می دهید و کمی سفت تر از حالت عادی به نظر می رسد، می تواند نشانه شکستن مکانیزم دستگیره در باشد.

قبل از آغاز تعمیرات مکانیزم دستگیره در، گارانتی ماشین ظرفشویی خود را آنالیز کنید.

مطلب پیشنهادی روش های آسان تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی

3. شکستگی ضامن درب ماشین ظرفشویی

در برخی مواقع ممکن است چفت درب شکسته باشد. اگر قفل درب فرسوده شده باشد، ممکن است درب ماشین ظرفشویی شما در جای خود قفل بماند. درنتیجه، چرخه شستشو آغاز نخواهد شد.

قفل درب مهم است؛ زیرا از نشت ماشین ظرفشویی در سراسر آشپزخانه جلوگیری می نماید. اگر مسئله ای در قفل درب وجود دارد، ممکن است لازم باشد یک سیستم مونتاژ قفل درب نو تهیه کنید.

4. باز نشدن درب ماشین ظرفشویی بر اثر کار نکردن لولای درب

یکی از دلایل باز نشدن در ظرفشویی، از کار افتادن لولای درب است. روی درب ماشین ظرفشویی شما مجموعه ای از لولاها قرار گرفته است. اگر می خواهید درب ماشین ظرفشویی شما به راحتی بازوبسته گردد، لولاها باید به درستی کار نمایند. چنانچه مسئله ای در لولاهای درب وجود داشته باشد، ممکن است مانع از باز شدن درب ماشین ظرفشویی شما گردد.

به طور کلی لولاهای درب ماشین ظرفشویی ابتدا به یک فنر متصل می شوند، سپس روی یک پین می چرخند. این سیستم اجازه می دهد تا درب ماشین ظرفشویی بازوبسته گردد.

5. گیر کردن ضربه زننده درب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از عوامل خراب شدن درب ماشین ظرفشویی، وجود مشکل در قسمت ضربه زننده است. درواقع چفت درب به یک ضربه گیر متصل می گردد و درب ماشین ظرفشویی شما را می بندد.

اگر سیستم ضربه گیر دستگاه گیر نموده باشد، ممکن است قفل درب را باز نکند. درنتیجه درب ماشین ظرفشویی شما باز نمی گردد. ممکن است برای برطرف این مشکل احتیاج به تعویض سیستم مهاجم داشته باشید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی!

6. باز نشدن درب ماشین ظرفشویی بر اثر قطعی برق دستگاه

ماشین ظرفشویی برای کار کردن به یک منبع برق مداوم احتیاج دارد. اگر برق مدار ماشین ظرفشویی به هرعلتی قطع گردد، قابلیت قفل اتوماتیک ماشین ظرفشویی فعال می گردد که از باز شدن درب جلوگیری می نماید تا آب به جامانده در ماشین ظرفشویی به بیرون نشت کند.

7. عدم تأمین آب کافی

ماشین ظرفشویی شما نه تنها برای کار کردن به آب احتیاج دارد، بلکه آب باید با فشار معینی به داخل ماشین برود. علت دیگری که ممکن است درب ماشین ظرفشویی شما باز نگردد این است که در وسط چرخه گیر نموده است و آب کافی یا آب با فشار کافی دریافت نمی نماید.

8. فعال شدن مکانیسم قفل اتوماتیک (قفل کودک)

ماشین ظرفشویی دارای سیستم های قفل اتوماتیک است که از باز کردن درب به وسیله کاربر جلوگیری می نماید. گاهی اوقات، کاربر ممکن است به طور تصادفی ویژگی قفل ایمنی کودک را فعال نموده باشد که مانع از دسترسی او هم می گردد.

مطلب پیشنهادی: مسائل ماشین ظرفشویی

9. باز نشدن درب ماشین ظرفشویی به علت چفت شدن درب

اگر قفل درب آسیب دیده یا فرسوده شده است، ممکن است ماشین ظرفشویی شما قفل بماند یا چرخه شستشو را تمام نکند.

قفل قسمت لازم است؛ زیرا درب را محکم می بندد تا از نشت آب از ماشین ظرفشویی شما در طول چرخه جلوگیری کند. ضامن درب نیز میکروسوئیچ را درگیر می نماید که دستگاه را روشن می نماید.

میکروسوئیچ یک کلید اکشن کوچک است که به حداقل فشار واکنش نشان می دهد و نقاط تماس را برای کنترل یک دستگاه درگیر می نماید. اگر میکروسوئیچ ایراد دارد، توصیه می گردد برای برطرف مشکل با یک تکنسین تماس بگیرید.

به دلایل ایمنی توصیه نمی گردد که قفل درب یا میکروسوئیچ را خودتان تعویض کنید.

نحوه باز کردن قفل درب ماشین ظرفشویی برندهای Whirlpool، Maytag و بوش

درادامه مشکل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی چند برند معروف را آنالیز می کنیم:

باز نشدن درب ماشین ظرفشویی Whirlpool

  1. کلید اختصاصی Control Lock/Hold 3 seconds را پیدا کنید، به مدت سه ثانیه محکم فشار دهید تا قفل باز گردد.
  2. اگر ماشین ظرفشویی شما کلید قفل کنترل اختصاصی ندارد، Proscrub Upper، 4 Hour Delay، Sani Rinse یا Bottle Wash را به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا قفل کنترل ها باز گردد.

نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی با تیم مجله خبری

باز نشدن درب ماشین ظرفشویی Maytag

  1. در بیشتر مدل ها، هنگامی که می خواهید هر دکمه کنترلی را فشار دهید، چراغ قفل کنترل چشمک می زند. اگر صفحه کلید قفل کنترلی مشخصی ندارید، در پی دکمه ای بگردید که نماد قفل قرمز یا سبز ظاهر می گردد.
  2. دکمه ای که با آن نماد قفل ظاهر می گردد را به مدت سه ثانیه فشار دهید تا قفل کنترل پنل باز گردد.

باز نشدن درب ماشین ظرفشویی بوش

  1. اگر قفل کودک روشن باشد، یک علامت کلید یا نماد CL در نمایشگر وجود خواهد داشت. دکمه آغاز را به مدت 3-5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید، منتظر بمانید تا بوق بیپ شنیده گردد و نماد خاموش گردد.
  2. در صورت عدم موفقیت، دکمه های RPM و Finished In را به طور همزمان به مدت 3 ثانیه نگه دارید، منتظر بوق باشید، نماد ناپدید می گردد.

اگر دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش یا سایر برندها را ندارید، می توانید به راحتی به این موارد به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنید، یا می توانید این راهکار های کلی را برای برطرف مشکل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ به کار ببرید و بعلاوه علت باز نشدن درب ظرفشوی دوو را بدانید.

در پی یک کلید یا نماد قفل باشید

  1. بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی کلیدهایی را برای LOCK یا CONTROL LOCK روی پد کنترل O,N در نظر گرفته اند. درصورت باز نشدن درب ماشین ظرفشویی، این کلید را پیدا کنید و حداقل سه ثانیه نگه دارید.
  2. منتظر یک بوق یا نشانگر در بالا یا کنار کلید قفل باشید. اگر قفل کنترل فعال شده بود، باید چراغ نشانگر خاموش گردد. اگر فعال نشده بود، با این کار چراغ آن روشن و عملکرد آن فعال می گردد.

دراینصورت، منتظر بمانید تا دستگاه صدای بوق فراوری کند که نشان دهنده غیبرطرفال شدن قفل الکترونیکی است.

بیشتر بخوانید: تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی

کلام آخر

باز نشدن درب ماشین ظرفشویی می تواند مشکل چالش برانگیزی باشد. این مشکل می تواند بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، اما مشکل غیرقابل حلی نیست. امیدواریم که شرحات و راهکارهای ارائه شده در این مطلب و شرح علت باز نشدن درب ظرفشویی برای شما مفید واقع شده باشد.

اگر به علت شکستگی لولا و ایرادات فنی، مشکل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی حل نشد، متخصصان مجله خبری در اسرع وقت جهت ارائه خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل حاضر می شوند. فقط کافی است با شماره 1471 تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید.

سوالات متداول

چند عامل اصلی باز نشدن درب ماشین ظرفشویی چیست؟

چفت شدن درب - قفل شدن مکانیزم درب - قطعی مدار برق - گیر کردن ضربه زننده دستگاه - گیر کردن سیستم کنترل الکترونیکی

میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی چیست؟

میکروسوئیچ یک کلید اکشن کوچک است که به حداقل فشار واکنش نشان می دهد و نقاط تماس را برای کنترل یک دستگاه درگیر می نماید.

آیا می توان شخصا جهت تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ اقدام کرد؟

خیر. در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، به دلایل ایمنی توصیه نمی گردد که قفل درب یا میکروسوئیچ را خودتان تعویض کنید و بهتر است از یک متخصص یاری بخواهید.

منبع: آچاره

به "9 دلیل رایج باز نشدن درب ماشین ظرفشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 دلیل رایج باز نشدن درب ماشین ظرفشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید