7 درمان خانگی برای موهای آسیب دیده

به گزارش مجله خبری، رنگ مو، دکلره، عدم رسیدگی مناسب و هزار و یک دلیل دیگر، ممکن است باعث آسیب دیدن و شکننده شدن موی سر ما شوند. گاهی حتی محصولات مراقبت از مویی که به منظور رفع این مشکل پیشنهاد می شوند، خود، باعث حاد تر شدن مسئله می شوند.

7 درمان خانگی برای موهای آسیب دیده

اصلا چرا به جای این همه دردسر کشیدن و آزمون و خطا از روش های طبیعی برای درمان موهای آسیب دیده خود استفاده نکنیم؟

با ما همراه باشید تا با 7 عدد از بهترین مواد طبیعی برای نرم و خوش حالت شدن مو آشنا شوید:

1- روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب مفید، آنتی اکسیدا ن ویتامین E است. روغن زیتون با مرطوب کردن کوتیکول موی آسیب دیده به درمان آن کمک می کند.

  • مقداری روغن زیتون گرم را بر پوست سر و ساقه مو بمالید و آن را چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. حالا موهای تان را با حوله ای گرم بپوشانید. اجازه دهید روغن حداقل 30 دقیقه بر روی سرتان بماند. اگر بتوانید آن را تمام شب نگه دارید بهتر است. سپس موهاتان را با شامپو بشویید. از این درمان یک بار در هفته استفاده کنید.

2- آووکادو

این ماده غذایی شگفت انگیز سرشار از چربی، پروتئین، ویتامین و اسیدهای چرب ضروری است. آووکادو با روغن طبیعی که دارد، به کمک موهای آسیب دیده شما می آید. آووکادو موها را نرم می کند، به آنها آبرسانی می کند.

  • بسته به میزان بلندی موی تان، نصف یا تمام گوشت یک آووکادوی رسیده را با 1 یا 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون در مخلوط کن بریزید و تا زمانی که یک دست شود، به هم بزنید. این مخلوط را به موهای خود بمالید و اجازه دهید برای 1 ساعت بر آنها بماند. سپس آن را به خوبی بشویید.

3- تخم مرغ

تخم مرغ مواد غذایی مورد نیاز مو را به آن می رساند. زرده تخم مرغ حاوی پروتئین، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است.

  • یک عدد تخم مرغ را درون کاسه ای خوب به هم بزنید و بعد آن را روی پوست سر و موهایتان برای چند دقیقه ماساژ دهید. سپس موهاتان را با حوله بپوشانید و اجازه دهید برای 20 دقیقه بر سرتان بماند. حالا موها را با آب سرد و شامپو بشویید.

4- آلوئه ورا

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا بر هیچ کس پوشیده نیست پس بدون معطلی روش استفاده را آموزش می دهیم.

  • مقداری آب آلوئه ورا را بر روی موهاتان بمالید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

5- روغن نارگیل

روغن نارگیل یک پک کامل از مواد مغذی است و به راحتی به درون ساختار مو نفوذ می کند، و علاوه بر درمان موهای آسیب دیده، از آسیب مجدد آنها نیز جلوگیری می کند.

  • مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و پوست سرتان را به مدت 5 دقیقه با آن ماساژ دهید. سپس آن را تمام شب بر روی سر خود نگه دارید و صبح روز بعد آن را با یک شامپوی ملایم بشویید. از این درمان هر روز، یا حداقل 3 بار در هفته، استفاده کنید.

6- موز

پتاسیم بالای موز، ویتامین ها و روغن های طبیعی موجود در آن، نرمی و طراوت را به موهای شما باز می گرداند.

  • یک موز رسیده را له کنید و آن را به موهای خود بمالید. اجازه دهید برای 1 ساعت بر روی موهاتان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

7- گیاه چای ترش

چای ترش گیاهی عالی برای تشویق مو به رشد بیشتر و همچنین درمان آسیب دیدگی آن است. این گیاه درخشندگی و رطوبت مو را به آن برمی گرداند.

  • 8 تا 10 عدد گل چای را در 1 فنجان روغن نارگیل به خوبی گرم کنید. سپس آن را بپالایید و اجازه دهید خنک شود و بعد به عنوان روغن مو از آن استفاده کنید. مقداری از آن را به موهاتان بزنید و آنها را برای چند دقیقه ماساژ دهید. سپس 30 دقیقه صبر کنید و بعد آن را بشویید.
منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "7 درمان خانگی برای موهای آسیب دیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 درمان خانگی برای موهای آسیب دیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید