12 هزار نیسان زامیاد بلاتکلیف هستند ، خریداران خودرو تحویل نگرفتند اما اقساط می دهند!

به گزارش مجله خبری، هزاران نیسان زامیاد در خط تحویل و هزاران مشتری معترض در مقابل ورودی شرکت زامیاد. صحنه ای است عادی برای رهگذران بلوار فتح تهران.

12 هزار نیسان زامیاد بلاتکلیف هستند ، خریداران خودرو تحویل نگرفتند اما اقساط می دهند!

بیت ران - از اردیبهشت امسال تا به امروز آنچه در فضای باز شرکت زامیاد خودنمایی می نماید رنگ آبی نیسانی است که روزانه به تعداد آنها اضافه می گردد. با این حال به رغم مراجعه مشتری، تحویلی صورت نمی گیرد.

مشکل اما شماره گذاری خودروهای فراوریی است، خودروهای آماده تحویل به مشتری که به رغم انتقال به محل اداره تحویل زامیاد تنها فضای باز شرکت را اشغال نموده است.

خریداران اقساط پرداخت می نمایند اما خودرو تحویل نگرفتند!

در مقابل مشتری هایی که برای دریافت خودروی ثبت نامی خود تکمیل وجه کردند و حتی اقساط ماهانه آن را می پردازند، در انتظار شماره گذاری و تحویل محصولی هستند که به عنوان خودروی کار شناخته می گردد. خودرویی که نقش بسیار مهمی در تامین عایدی خانوارها دارد.

شکی نیست که سازمان ملی استاندارد هم به علت برآورده نشدن خواسته هایش مجوز شماره گذاری نداده است. اما این نکته باید مدنظر قرار بگیرد که به علت رکود در بازار حمل ونقل و نبود امکان نوسازی کامیون ها و کامیونت های فرسوده، افراد بسیاری بازار کار خودروهای سنگین و نیمه سنگین را ترک گفتند و درصدد خرید وانت نیسان هستند. (که با یک چهارم قیمت کامیونت های فعلی، توان حمل بار مشابه با آنها را داراست).

توقف شماره گذاری نیسان زامیاد جز دامن زدن به جهش قیمت آنها در بازار آزاد نتیجه ای ندارد. به ویژه آنکه اگر قرار به توقف فراوری همیشگی این محصول باشد، برای جایگزینی یک پلتفرم نو، احتیاج به سرمایه گذاری کلانی از سوی دولت یا یک شریک خارجی وجود دارد که هیچ کدام در شرایط حاضر ممکن نیست.

با این حال اما شرکت زامیاد در کوشش است که همین خودرو را صادر کند. تا بلکه از کنار آن بتواند طرح های توسعه ای خود را تداوم ببخشد. بر این اساس چندی پیش در راستای سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی، در توافقات صورت گرفت بین ایران و کنیا. قرار شد شرکت زامیاد کارخانه مونتاژ وانت نیسان خود را به نام Kifaru در مومباسا کنیا راه اندازی کند.

12 هزار دستگاه نیسان آبی در پارکینگ

همان طور که عنوان شد تعداد 12 هزار دستگاه نیسان زامیاد در محوطه باز این شرکت متوقف ماندند. به علت عدم شماره گذاری، خارج از دسترس ثبت نام نمایندگان و مشتریان این خودرو واقع شده است.

اما داستان پارک 12 هزار نیسان زامیاد از جایی شروع می گردد که سازمان ملی استاندارد برای کسب استانداردهای الزامی خودروهای تجاری تا سرانجام اردیبهشت به شرکت زامیاد مهلت می دهد.

این در شرایطی است که شرکت مذکور در روز 27 اردیبهشت ماه 1402 پیروز به اخذ تاییدیه این استانداردها از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) و ارائه آن به مرکز شماره گذاری پلیس شده است.

اما پلیس جهت شماره گذاری، این تاییدیه را ناکافی دانست و پذیرش آن را منوط به تایید نهایی سازمان ملی استاندارد می نماید. به این ترتیب شرکت زامیاد و مشتریان هنوز در انتظار مجوز سازمان ملی استاندارد برای شماره گذاری هستند. حال آنکه این سازمان هنوز پاسخ قاطع و قانع نماینده ای برای این مشکل نداده است.

Voyah FREE دانگ فنگ با 490 اسب بخار قدرت به ترکیه رسید

رکود بی سابقه بازار خودرو / گزارش بازار و تحلیل قیمت روز خودروها

لاماری ایما آنالیز شد / زیبای کم جان!

جوابیه گروه بهمن به خبر احتکار خودرو به وسیله بهمن موتور به امید دریافت مجوز گرانی

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه مرداد 1402 اعلام شد

پژو 207 دستی سقف شیشه ای به جای تارا دستی / طرح تبدیل اختیاری نو ایران خودرو

منبع: بیت ران

به "12 هزار نیسان زامیاد بلاتکلیف هستند ، خریداران خودرو تحویل نگرفتند اما اقساط می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 هزار نیسان زامیاد بلاتکلیف هستند ، خریداران خودرو تحویل نگرفتند اما اقساط می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید