معرفی مکان های دیدنی هنگ کنگ

به گزارش مجله خبری، جاهای دیدنی هنگ کنگ

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما را با جاهای دیدنی هنگ کنگ کشور چین آشنا خواهیم کرد . برای بیشتر آشنا شدن با جاذبه های گردشگری هنگ کنگ با ما همراه باشید .

معرفی مکان های دیدنی هنگ کنگ

هنگ کنگ یه شهر به صورت جزیره در جنوب کشور چین قرار گرفته است که یک منطقه خودمختار است که در دنیا به عنوان یک مرکز اقتصادی مهم در آسیا و دنیا مشخور است . این شهر قبلا جز مستعمری بریتانیا کبیر بود اما در سال 1997 به کشور چین پیوست.هنگ کنگ به خاطر ساختمان که تا دل آسمان رفته اند به شهر آسمان خراش ها مشهور است.هنگ کنگ به خاطر بندرگاه طبیعی عمیق خود که پذیرای کشتی های عظیم باربری بین المللی است، شهرت دارد.مردم این کشور اکثرا چینی تبار هستند و به زبان های چینی و انگلیسی صحبت می نمایند واحد پول این شهر دلار هنگ کنگی است.این شهر علاوه بر ساختمان های عظیم دارای مکان های دیدنی و طبیعی شگفت انگیزی می باشد پس باما همراه شوید تا بیشتر با هنگ کنگ آشنا شوید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

هنگ کنگ به عنوان منطقه ویژه اداری چین، درس جالبی در خصوص تاثیرات فرهنگ باستانی چین، همچنین نگرش و تاریخ خود، مستقل از سرزمین اصلی چین ارائه می نماید. بازدید از این شهر می تواند به طور کلی، چشم اندازی از زمین، دریا، معماری، سواحل شگفت انگیز، جهتهای پیاده روی فوق العاده و روستاهای سنتی ماهیگیری با سرعت کندتری از زندگی باشد. هنگ کنگ قطعا یکی از تاثیرگذارترین شهرهای دنیا است اما در خصوص این شهر خیلی بیشتر از آنچه که به نظر می رسد، چیزهایی برای کشف وجود دارد. ادامه مقاله را دنبال کنید تا با دیدنی های این شهر پر جنب و جوش آشنا شوید.

خیابان ستاره ها

تندیس های ستاره های سینمای هنگ کنگ و چین در خیابان ستاره ها به نمایش درآمده است

اگر به Tsim Sha Tsui رفتید، حتما از خیابان ستاره ها بازدید کنید. خیابان ستاره ها گردشگاهی است که در آن شهر، از بهترین ستاره های مشهور فیلم های هنگ کنگی، از جمله هنرمند رزمی کار، بروس لی، تجلیل نموده و مجسمه های آن ها را در این خیابان در معرض دید عموم قرار داده است. این تفرجگاه در سال 2004 افتتاح شده و در امتداد اسکله Tsim Sha Tsui قرار گرفته است. این خیابان به مجسمه های ستاره های چینی اختصاص داده شده که شبیه پیاده روی مشاهیر در هالیوود است.

خیابان ستاره ها تنها بخشی از تفرجگاه بسیار طولانی اسکله Tsim Sha Tsui است که مکانی پرطرفدار برای قدم زدن، آهسته دویدن، گشت و گذار است، به خصوص چون که اینجا یکی از چند فضای باز موجود در منطقه است. این تفرجگاه شب ها مکانی فوق العاده برای تماشای سمفونی پایکوبی نور در سراسر بندر محسوب می شود. جایی پیدا کنید که بتوانید موسیقی ای را که همراه با این پایکوبی نور پخش می شود، بشنوید.

پارک اقیانوس ( Ocean Park)

پارک اقیانوس پارکی تفریحی است در آن می توانید تمامی هیجاناتی که در طول روز اشته باشید، تجربه کنید؛ قدم زدن در هنگ کنگ قدیمی، ترن هوایی، آکواریومی عظیم و بازدید از حیات وحش نادر و غیربومی. عظیمترین گنبد آکواریومی دنیا در پارک اقیانوس قرار گرفته است که قطر آن حدود 5/5 متر است. در این آکواریوم می توانید هزاران ماهی از 400 نوع را به تماشا بنشینید. تونلی شگفت انگیز هم وجود دارد و علاوه بر تمامی زیبایی های این گنبد آکواریومی، شانس این را به شما می دهد که ستاره های دریایی و خیار دریایی را هم ببینید.

تنها جایی که در هنگ کنگ می تواند با این پارک تفریحی رقابت کند، دیزنی لند این شهر است

علاوه بر دیدن موجودات دریایی، می توانید از ماجرای پاندای غول پیکر هم دیدن کنید؛ اینجا پانداهای عظیم، پانداهای قرمز و سمندر عظیم چینی (که در معرض خطر انقراض قرار دارند) را می توانید ببینید. همچنین برنامه های ویژه ای با تمرکز بر قطب شمال و جنوب وجود دارد. سرگرمی های دیگری از جمله Mine Train، رودخانه خروشان و چرخ و فلک فضایی وجود دارد. تنها جایی که در هنگ کنگ می تواند با این پارک تفریحی رقابت کند، دیزنی لند این شهر است.

خلیج و سواحل Repuls e

سفر به هنگ کنگ دقیقا با تعطیلات در ساحل مترادف نیست اما کیست که آفتاب و شن و ماسه را کنار دیگر تفریحات دوست نداشته باشد. ساحل خلیج Repulse محبوب ترین ساحل این کشور است و گذراندن یک روز در اینجا، با تجمل و رفاهی که سبک معمول خود هنگ کنگ است، همراه می شود. در پانسیون های Hong Kong Life Saving Society، بازدیدنمایندگان می توانند معماری سنتی چینی را ببینند. اما در خلیج Repulse، تاثیرات معماری تاثیر گرفته از استعمار را به نمایش گذاشته است.

از دیگر جاهایی که می توان یک روز خوب را کنار ساحل تجربه کرد، خلیج Big Wave است. در این خلیج آب به شکلی در جریان است که این خلیج تقریبا به شکل U درآمده است. یکی از تفریحات پرطرفدار در این ساحل، قدم زدن در جهت پیاده روی مشهور Dragons Back تا خلیج Big Wave و شنا کردن است. اتوبوس ها و تاکسی ها برای برگرداندنی شما به شهر، در دسترس هستند. برای گذراندن یک روز خوب کنار ساحل و خوردن غذایی خوشمزه، حتما به ساحل Shek O هم بروید. با حمل و نقل عمومی، می توانید به راحتی به این ساحل بروید.

بودای عظیم (مجسمه بودا تیان تان)

تندیس بودای عظیم در نوع خود عظیمترین مجسمه خودایستای دنیا است

این مجسمه 34 متری، در بالای صومعه پو لین (Po Lin)، در جزیره لانتائو (Lantau Island) قرار گرفته است که تا زمانی که این مجسمه در سال 1993 در آن ساخته نشده بود، مکانی دورافتاده و خلوت بود. گفته می شود این تندیس بودا در نوع خود، عظیمترین مجسمه خودایستا و غیرمتصل دنیا است و ساخت آن حدود 12 سال به طول انجامید.

کسانی که بخواهند زود به قله لانتائو صعود نمایند، می توانند صبح زود و با رهبری یک راهب به قله صعود نمایند و طلوع آفتاب را از پس صومعه و اطراف دریا و جزایر به تماشا بنشینید. تنها مزارع چای هنگ کنگ در جنوب این صومعه قرار گرفته است و آب انبار زیبای شک پیک (Shek Pik) هم در جزیره لانتائو قرار گرفته است.

دهکده ماهیگیری تای ئو (Tai O)

سفر به روستای تای ئو تجربه ای منحصر به فرد است که در هیچ کجای هنگ کنگ نمی توان به دست آورد. این روستا دور از هیاهوی شهر، بازارهای شلوغ و پارک های تفریحی قرار گرفته است و مردمی در آن هستند که آرام تر زندگی می نمایند و سبک زندگی سنتی تری دارند. مردم تانکا (Tanka) که در تای ئو زندگی می نمایند، جزیره لانتائو را پیدا نموده و خانه های خود را روی پایه های چوبی و فلزی، روی مردابی ساختند که جامعه ای از ماهیگیران هستند.

بعد از این که از بازارهای محلی بازدید نموده و طعم بعضی غذاهای دریایی تازه نوش جان کردید، روستائیان می توانند شما را با قایق دور روستا بگردانند. هر از گاهی دلفین های صورتی که در معرض خطر انقراض قرار دارند، در آب های اطراف روستا به چشم می خورد.

بازار شبانه خیابان تمپل (Temple Street Night Market)

یکی دیگر از جاهایی که در منطقه Kowloon باید از آن بازدید کرد، بازار شبانه خیابان تمپل است. این بازار جایی است که می توانید بهترین غذاها، کالاها و محصولات را پیدا کنید. در این بازار شبانه فروشندگان همه چیز از غذا و لباس گرفته تا زیورآلات و صنایع دستی چینی می فروشند. اگر از خرید خسته شدید، می توانید کنار یک پیشگو بنشینید یا به صدای اپرای کانتونی سنتی گوش فرا دهید که در بیرون معبد تین هووآ (Tin Hua) به اجرا در می آید. در این اپرا، نوازندگان حرفه ای و آماتور، برای میهمانان فرهنگ موسیقی این کشور را به نمایش می گذارند.

جهت پیاده روی Dragons Back

این جهت چشم انداز بسیار زیبایی بر اقیانوس، خلیج Big Wave، کوه Collinson، استنلی (Stanley)، و Shek O دارد

اگر به اندازه کافی از هنگ کنگ و مناطق اطراف آن بازدید نموده و آماده کمی ورزش و تحرک باشید، حتما سری به جهت پیاده روی Dragons Back بزنید. این جهت پرطرفدار، چشم انداز بسیار زیبایی بر اقیانوس، خلیج Big Wave، کوه Collinson، استنلی (Stanley)، و Shek O دارد. آمدن به این مکان می تواند تغییر خوشایندی باشد از شلوغی و صداهای ناهنجار شهر عظیم به شنیدن صدای آواز پرندگان، شرشر آبشارهای کوچک و صدای حرکت برگ هایی که در اثر نسیم ملایم اقیانوس، ایجاد می شود.

پیاده روی در این جهت نسبتا آسان است اما حتما پیاده روی خود را از بخش 8 (ایستگاه اتوبوس Tei Wan) شروع کنید. از اینجا، جهت نسبتا کوتاهی سربالا است و پس از آن عمدتا تا خلیج Big Wave سراشیبی است. در این مکان می توانید سوار تاکسی یا مینی بوس شده و به Shek O بروید. هر دوی این مکان ها، جای بسیار شگفت انگیزی برای شنا است و سواحل چشم نوازی دارد. در Shek O انواع رستوران های مختلف وجود دارد که غذاهای بسیار خوبی سرو می نمایند. برای رفتن به این مکان حتما مایو و حوله به همراه داشته باشید. بعد از شنا خوردن اسموتی های میوه یا بستنی می تواند انتها بخش خوبی برای روز دل انگیز شما باشد.

استار فری (Star Ferry)

برای استفاده از استار فری (کشتی گذاره) مشهور هنگ کنگ که قدمت آن به سال 1880 میلادی بازمی شود، فقط باید چند دلار هنگ کنگ پرداخت کنید و از یکی از لذت بخش ترین تفریحات هنگ کنگ لذت ببرید. بندرگاه ویکتوریا مرکز این کشتی های گذاره است و کشتی های مختلف در هر اندازه ای مدام در آن رفت و آمد دارند و کاپیتان های ماهر کشتی ها مراقب اند که تصادف ننمایند. وقتی که از جهت اصلی، از Tsim Sha Tsui به بخش مرکزی می روید، برج های سر به فلک کشیده جزیره هنگ کنگ را می بینید که مقابل کوه های سرسبز بلند قد برافراشته اند.

نسیمی که در این آب ها، دست نوازش بر صورت آدم می کشد، طراوت و نشاط را به او می بخشد و منطقه وسیع این بندرگاه، همچون پادزهری نسبت به محدوده کوچک شهر عمل می نماید. در خصوص برنامه حرکت کشتی ها نگران نباشید؛ در طول روز و حتی شب تا دیر وقت، تقریبا هر چند دقیقه یک بار این کشتی ها حرکت می نمایند. پس همواره می توانید به راحتی جایگاه خوبی در جلو یا امتداد لبه کشتی رزرو کنید.

می توانید پرتوهای لیرزی زیبا را روی آسمان خراش در آسمان باشکوه شب به تماشا بنشینید

جهت بازگشت از بخش مرکزی به Tsim Sha Tsui هم مثل جهت رفت بسیار زیبا است، با ساختمان هایی که گویی بالای یکدیگر ساخته شده است. اگر شب هنگام از این جهت برگردید، می توانید نمایش شبانه ی باشکوهی از لیزر را به تماشا بنشینید. تماشای منظره 360 درجه ای از پرتوهای لیزر روی آسمان خراش ها در هر دو طرف بندرگاه حتما ارزش دیدن دارد.

قله ویکتوریا

شما هنگ کنگ را نمی توانید ببینید مگر از خط افق قله ویکتوریا. برای رسیدن به این قله سوار تراموا شوید تا چشم اندازی بی بدیل از از آسمان خراش های هنگ کنگ، شلوغی شهر و جزایر اطراف آن داشته باشید (می توانید در ساختمان Murray، پشت هتل هیلتون بلیط تراموا تهیه کنید). حدود یک الی دو ساعت در اطراف منطقه پارک قدم بزنید و بگردید؛ طبیعت و گیاهان سرسبز و باطراوت این منطقه، در تضاد با مرکز شهر پرهیاهو قرار گرفته است. عصر بهترین زمان برای بازدید از این قله است، چون می توانید آسمان خراش ها را در مقابل آسمان جذاب شب ببینید. اگر بخواهیم یک جاذبه از هنگ کنگ را نام ببریم که حتما و حتما باید از آن بازدید کرد، همین قله ویکتوریا است.

منطقه تجاری مرکزی ویکتوریا

در منطقه تجاری مرکزی ویکتوریا به گشت و گذار بپردازید؛ این گونه درمی یابید که چرا هنگ کنگ یکی از مراکز اقتصادی بین المللی عظیم دنیا است. ممکن است در این محله چند ساختمان به سبک دوران استعماری ببینید اما عمدتا ساختمان های قدیمی جای خود را به بناهای جدید داده اند، به طوری که به هر طرف که نگاه کنید، آسمان خراش ها را می بینید که به سمت آسمان کشیده شده اند.

برج بانک چین زمانی بلندترین ساختمان هنگ کنگ بود

اگر دیدن چنین شگفتی های مدرن بشری برای شما جذاب نیست، می توانید از باغ های جانورشناسی و گیاه شناسی یا برج مشهور بانک چین که در این منطقه قرار دارند، دیدن کنید. برج بانک چین زمانی بلندترین ساختمان هنگ کنگ بود و هنوز هم یکی از بلندترین برج های دنیا محسوب می شود. معبد من مو (Man Mo Temple) یکی از عظیمترین و قدیمی ترین معابد چینی در جزیره هنگ کنگ است که در منطقه ویکتوریا قرار گرفته است؛ پس حتما سری هم به این بنای تاریخی بزنید.

معبد ونگ تای سین (Wong Tai Sin Temple)

معبد ونگ تای سین یکی از جدیدترین و می توان گفت یکی از جذاب ترین معابد در هنگ کنگ است. این معبد در منطقه Kowloon (این منطقه قسمتی از هنگ کنگ است که از توسط بندرگاه هنگ کنگ، از جزیره هنگ کنگ جدا شده است) قرار گرفته است و معبد اصلی، سازه ای شخصی بود که در سال 1920 میلادی ساخته شده بود. بعدها این بنا با ساختمانی جدیدتر (که در سال 1968 ساخته شد) جایگزین شد که همان بنایی است که امروزه در این منطقه قرار گرفته است. این معبد به احترام خدای تائو ونگ تای سین ساخته شد؛ مردم محلی او را به عنوان عامل خوش شانسی در مسابقات اسب سواری و شفادهنده بیماری ها می دانند.

هر ساله در فصل پاییز، جشنواره ای در این معبد به نام ونگ تای سین برگزار می شود

هر ساله در فصل پاییز، جشنواره ای در این معبد به نام ونگ تای سین برگزار می شود. مجموعه معبد از چندین ساختمان تشکیل شده است که شامل سالن سه فرشته، باغ آرزوی خوب و سالنی می شود که به کنفوسیوس (مشهورترین فیلسوف، نظریه پرداز سیاسی و معلم چینی است که در چین باستان زندگی می کرد) و 72 شاگردش اختصاص داده شده است. اگر به این معبد بروید، پیش گویان، عصاهای طلسم و دیگر اشیایی را در سالن عظیمی می بینید که بازدیدنمایندگان هم می توانند از آن ها استفاده نمایند. هچنین اینجا رسم است که میهمان ها، یاری اقتصادی کوچکی برای نگهداری از معبد، تقدیم این بنا نمایند.

Tsim Sha Tsui

Tsim Sha Tsui یک مرکز خرید و سرگرمی در جنوبی تری قسمت Kowloon قرار گرفته است. اگر دوست دارید واقعا بدانید در هنگ کنگ چه تفریحات و مغازه های خوبی وجود دارد، نباید بازدید از این مرکز را از دست بدهید. منطقه Tsim Sha Tsui فرهنگ، معاشرت و آدب و رسوم مردم هنگ کنگ را به بهترین شکل نشان می دهد. خیابان ناتان (Nathan) شریان اصلی این منطقه است که می توانید در آن بهترین رستوران ها، بوتیک ها و دیگر مغازه های منحصر به فرد را پیدا کنید.

مجموعه فرهنگی Tsim Sha Tsui برترین مرکز فرهنگی هنگ کنگ است

اگر به دنبال مغازه های لوکس هنگ کنگ هستید که شهرت دنیای دارند، می توانید در بهترین آن ها را در نزدیکی خیابان کانتون (Canton) بیابید. در انتهای جنوبی این محله، برج ساعت سابق راه آهن Kowloon-Canton را ببینید که یکی از جاذبه های هنگ کنگ است. مجموعه فرهنگی Tsim Sha Tsui برترین مرکز فرهنگی هنگ کنگ است که شامل جاذبه های گردشگری دیگری مثل موزه فضایی و موزه هنر هنگ کنگ می شود.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول

به "معرفی مکان های دیدنی هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مکان های دیدنی هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید