10 جاذبه بی نظیر که به دست انسان ها ساخته شده اند!

به گزارش مجله خبری، مکانهای ساخته دست انسان کم نیستند. کافی است به اطراف خود نگاهی بیندازید؛ حتما اشیاء، بناها و حتی گیاهانی را خواهید دید که از طریق شما و یا همنوعان تان ساخته شده است. اما موضوع زمانی جالب تر می گردد که این مکانها، دستخوش دخالت طبیعت شوند. در این مقاله قصد داریم تا به موضوع مکانهای ساخته دست انسان که طبیعت آنها را تزئین نموده است؛ بپردازیم. توجه داشته باشید، اماکنی که از آن نام خواهیم برد؛ به اماکن مهم گردشگری و تفریحی تبدیل شده اند و مشاهده آن ها به تمام افرادی که به این کشورها، سفر می نمایند؛ توصیه می گردد.

10 جاذبه بی نظیر که به دست انسان ها ساخته شده اند!

دریاچه آبراهام کانادا یکی از مکانهای ساخته دست انسان

این دریاچه در حقیقت مخزنی مصنوعی است که حاوی حباب های انباشته ای می باشد و با یخ زدگی سطح آب، این حباب ها نمایش داده می شوند. حباب ها به وسیله گیاهان و حیوانات کف دریاچه ایجاد و جنس حباب های ایجاد شده از متان می باشد. جذابیت بصری این دریاچه موجب شده تا آمار گردشگران این منطقه بالا باشد.

ایاصوفیه در ترکیه

فردی نیست که نام مسجد ایاصوفیه، که یکی از معروف ترین مساجد جهان است را نشنیده باشد. جالب است بدانید که این مسجد قبلا کلیسا بوده اما با گذشت زمان، کاربری آن به مسجد تغییر پیدا کرد. معماری سبک بیزانس این مسجد، سبب شده تا بسیاری از افراد با هر دین و مذهبی، علاقه مند به تماشا این مسجد باشند.

مکانهای ساخته دست انسان | مجسمه بودا در میانمار

شاید باورتان نگردد که یک مجسمه می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند. اما حقیقت این است که سری مجسمه هایی از بودا، در سراسر جهان وجود دارد اما مجسمه ای که در میانمار است؛ بسیار فوق العاده و عجیب است. ارتفاع این مجسمه 116 متر و لباس آن از جنس طلاست. حتما می دانید که این مجسمه میزبان گردشگران بسیاری است؛ گردشگرانی که عکس های جالب و زیبایی را در کنار این مجسمه می گیرند.

برج آزادی در ایران

برج آزادی یکی از زیباترین برج های خاورمیانه است و هر ایرانی، یکبار هم که شده از این برج تماشا نموده است. این برج به وسیله یک مهندس ایرانی به نام حسین امانت و در یک فراخوانی که اجرا شده بود؛ طراحی شده است. جنس این برج از مرمر سفید استخراج شده از اصفهان بوده و نورپردازی آن بسیار زیبا است.

مکانهای ساخته دست انسان | خلیج اوسوری در روسیه

این خلیج بسیار زیبا در منطقه پریمورسکی کرای روسیه واقع شده است. جذابیت این ساحل به شن و ماسه آتشفشانی سیاه و برف های روی آن بر می گردد. البته چشم انداز این خلیج یک پیشینه تاریخی دارد؛ در زمان حکمرانی جماهیر شوروی، کارخانه ای شیشه هایی را به دریا می ریخت که این شیشه ها به مرور زمان، فرسوده و به ساحل ریخته شده اند. این شیشه ها نمای بسیار زیبایی را ایجاد نموده اند که این نمای زیبا موجب جذب گردشگران و مسافران زیادی شده است.

برج خلیفه در امارات

برج خلیفه هم یکی از مکانهای ساخته دست انسان که طبیعت آنها را تزئین نموده که در اوایل به نام برج العرب معروف بود. این برج، لقب بلندترین آسمان خراش جهان را به خود اختصاص داده است. ارتفاع این برج، 8.928 متر است و تعداد طبقات آن 163 است. این برج و هتل آرمانی آن، یکی از مهم ترین اقامتگاه های توریستی است که مسافران می توانند از رستوران های لوکس و مجهز آن بهره ببرند.

مکانهای ساخته دست انسان | شهر ممنوعه در چین

شهر ممنوعه در پکن واقع شده و لقب بزرگترین مجموعه قصر جهان را به خود اختصاص داده است. تعداد اتاق های این قصر نه هزار، تعداد بنا نهصد و تعداد قصر آن نود عدد می باشد. اگر به شهر ممنوعه بروید؛ موزه و نمایشگاه های موضوعی برپا شده در آن را حتما خواهید دید.

مجسمه علی و نینو در گرجستان

این مجسمه در شهر باتومی واقع شده است. داستان این مجسمه مثل داستان های عاشقانه ایرانی است. داستان عشق علی و نینو موجب خلق این اثر هنری دست ساز شد. موضوعی که باعث می گردد تا بسیاری از گردشگران، مشتاق به مشاهده آن باشند حرکت مجسمه هاست. مجسمه این دو شخصیت داستانی، هر روزه و در ساعت هفت عصر تکان خورده و یکدیگر را در آغوش می کشند. این حرکت در ساعت هفت و ده دقیقه عصر هم به انتها می رسد.

مکانهای ساخته دست انسان | تالاب چوک

چوک یک صخره مرجانی شکلی دارد که یک تالاب را تشکیل داده است. توجه کنید که چوک یکی از بزرگ ترین سیستم تالاب جهانی است و اگر می خواهید تا کشتی، تانک، هواپیما و زیردریایی رها شده از جنگ جهانی دوم را در این تالاب را مشاهده کنید؛ به آن جا بروید. توجه داشته باشید که وجود بقای جنگ موجب شده تا این تالاب به یکی از مکانهای ساخته دست انسان تبدیل گردد.

دیوار چین

معروفیت دیوار بزرگ چین، بر هیچکس پوشیده نیست. این بنای تاریخی یکی از عجایب هفتگانه جهان است که در دسته مکانهای ساخته دست انسان قرار می گیرد. اتصال چندین دیوار کوتاه به همدیگر و به مرور زمان موجب شده تا این بنای تاریخی شکل گیرد. کاربرد این دیوار، دفاع از کشور نیز بوده اما با ساخت و فراوری انواع تجهیزات دفاعی، کارکرد این دیوار به مرور کم و کم تر شده است. اگر به چین سفر کردید؛ به شما توصیه می کنیم تا از دیوار چین تماشا نمایید.

دیگر مکانهای ساخته دست انسان که ارزش تماشا را دارند

از آن جایی که در این مقاله نمی توان به معرفی دیگر مکان های ساخته دسته انسان، از جمله یادبود ملی چیانگ کای شک در تایوان، قطب منار در هند، مجسمه سوارکاری چنگیز خان مغولستان، آبفشان فلای، تونل عشق، تراس های برنجی هونگ هانی، استرالیا پس از آتش سوزی، فانوس های دریایی سنت جوزف، استخر شکوه صبح و… پرداخت؛ به موارد یاد شده بسنده می کنیم. نکته مهم این است که در هنگام سفر به این اماکن، سعی در حفظ و نگهداریشان داشته باشیم. از منظره ها زیبا عکاسی نموده و بگذاریم تا منظره ها طبیعی و حتی مکان های ساخته شده به وسیله انسان، شکل اولیه خود را حفظ نمایند. این فرصت را به دیگران بدهیم تا از مشاهده آن ها لذت برده و خاطرات خوبشان را برای دیگران تعریف نمایند.

منبع: الی گشت

به "10 جاذبه بی نظیر که به دست انسان ها ساخته شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه بی نظیر که به دست انسان ها ساخته شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید