پس از مدت ها تسلا سه مدل خودروی تازه معرفی کرد

به گزارش مجله خبری، تسلا پس از برگزاری جلسه با سرمایه گذاران و سهامداران خود استراتژی درازمدت کمپانی را تشریح کرد و تیزر سه خودروی برقی تازه خود شامل مدلی پایه و مقرون به صرفه قیمت، یک ون و یک اتوبوس را نیز منتشر نمود.

پس از مدت ها تسلا سه مدل خودروی تازه معرفی کرد

اسنادی که این خودروساز آمریکایی روی وب سایت خود بارگذاری نموده است کاملاً فنی و تخصصی هستند زیرا سرشار از محاسبات و منابع گوناگون بوده و موارد زیادی را شامل می شوند. اگرچه تسلا حساب ویژه ای روی حفاظت از محیط زیست باز نموده اما اسناد موردبحث شامل بعضی اطلاعات جالب درباره محصولات آینده این برند نیز هستند.

شاید مهم ترین خبر دراین باره به انتشار تیزر سه خودروی برقی تازه در فصل باتری هایی برای حمل ونقل مربوط باشد. به طور دقیق تر باید گفت تسلا به خودرویی در کلاس کامپکت ها اشاره نموده است که به احتمال زیاد همان خودروی پایه با قیمت 25 هزار دلار باشد. بعلاوه دو خودروی دیگر نیز در کلاس های ون سواری/تجاری و اتوبوس قرار دارند.

بعلاوه تسلا در جدولی به جزئیات ظرفیت باتری و موارد تشکیل دهنده هریک از خودروهای فعلی و آینده خود اشاره داشته است. خودروی کامپکت تسلا که بر اساس شایعات منتشر شده می تواند مدل 2 یا حتی مدل Q نام گیرد از باتری 53 کیلووات ساعتی استفاده خواهد نمود و جنس مواد تشکیل دهنده آن نیز لیتیوم آهن فسفات یا به اختصار LFP خواهد بود. این خودروساز آمریکایی می گوید تراکم انرژی پایین تر این باتری باعث می گردد در خودروهایی با شعاع حرکتی استاندارد عملکرد خوبی داشته باشد. البته خودروهایی با شعاع حرکتی بیشتر نیازمند باتری هایی با تراکم انرژی بالاتر خواهند بود.

به این ترتیب تسلا از مقادیر بسیار کمتر کاتدهای کبالت نیکل منگنز نسبت به باتری های کنونی استفاده خواهد نمود. برند موردبحث پیش بینی می نماید خودروی کامپکت و تازهش ظرفیت فروش بالقوه 42 میلیون دستگاهی داشته باشد که تقریباً دو برابر فروش تقریبی پرفروش ترین محصولات کنونی اش یعنی مدل 3 و مدل Y است.

البته چارچوب زمانی فراوری و فروش این خودروی تازه فعلاً اعلام نشده است. ظاهراً تسلا انتظار دارد در هر سال تعداد 4 میلیون دستگاه از مدل 2 را فراوری کند که و از این تعداد حدود 2 میلیون دستگاه فراوری کارخانه تازه مکزیک خواهند بود و 2 میلیون دستگاه دیگر را نیز گیگا برلین و گیگا شانگهای فراوری خواهند کرد. اما تسلا می گوید خودروی دومش یک ون سواری/تجاری خواهد بود و باید از باتری 100 کیلووات ساعتی در آن استفاده گردد.

این خودرو می تواند ظرفیت فروش 10 میلیون دستگاهی داشته باشد و به سومین خودروی پرفروش برند پس از محصول پایه کامپکت و مدل 3 و مدل Y تبدیل گردد. ون یاد شده شاید همان روبوتاکسی باشد که ماسک بارها به آن اشاره نموده است. شاید هم روبوتاکسی بر اساس همین خودرو فراوری گردد هرچند چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

نهایتاً به سومین محصول تسلا یعنی یک اتوبوس می رسیم که از باتری 300 کیلووات ساعتی LFP استفاده خواهد نمود. تسلا می گوید این اتوبوس می تواند به فروش بالقوه 1 میلیون دستگاهی برسد. دیگر نکته جالب درباره برنامه های آینده تسلا به باتری 100 کیلووات ساعتی سایبرتراک با مواد نیکل بالا مربوط می گردد.

قطعاً این باتری به میزان کافی بزرگ نیست تا بتواند وانت یاد شده را به شعاع حرکتی 805 کیلومتری برساند اما با توجه به اینکه تسلا تا به امروز تغییرات زیادی را درباره سایبرتراک اعلام نموده است بنابراین احتمال تغییر ظرفیت این باتری وجود دارد. شاید هم باتری های یاد شده در جدول تسلا کوچک ترین نمونه های در دسترس باشند و مشتریان بتوانند باتری های بزرگ تر را نیز سفارش دهند.

منبع: پدال

منبع: فرادید

به "پس از مدت ها تسلا سه مدل خودروی تازه معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از مدت ها تسلا سه مدل خودروی تازه معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید