پرواز به دنیای ابرقهرمانان با تخته های پرنده فرانکی زاپاتا

به گزارش مجله خبری، فرانکی زاپاتا قهرمان سابق جت اسکی و مبدع دستگاه های پروازی موسوم بهفلای بورد به تازگی از تخته پرنده نو و حماسی خود رونمایی نموده است.

پرواز به دنیای ابرقهرمانان با تخته های پرنده فرانکی زاپاتا

به گزارش مجله خبری و به نقل از نیو اطلس، این دستگاه چیزی فراتر از تخته پرنده های قبلی فرانکی زاپاتا است که با استفاده از فناوری توربینی ساخته می شوند. این ماشین پرنده که جت مسابقه ای یا جت ریسر نیز نامیده می گردد، دنیای جت اسکی را دچار تحولات جدیدی نموده است. جت ریسر در واقع یک جایگاه سطل مانند ساخته شده از فیبر کربن بوده که در آن از فناوری مشابه تخته های پرنده (فلای بورد) استفاده شده است. این ماشین پرنده صرفا به منظور پرواز در جهت عمودی طراحی نشده و می تواند پرواز افقی نیز داشته باشد که در این زمان برای افزایش سرعت دستگاه به آن بال یا باله هایی افزوده می گردد که می تواند سرعت ماشین پرنده را به بیش از 250 کیلومتر در ساعت برساند.

فرانکی زاپاتا بعلاوه مدعی شده است که این ماشین پرنده می تواند اهدافی را روی زمین نیز مورد اصابت قرار دهد. زمانی که در ماه مه (اردیبهشت ماه) زاپاتا قهرمان سابق مسابقات آبی در رشته جت اسکی، برای آخرین بار به حرکات نمایشی پراخت و به طور خطرناکی در حالی که با ماشین پرنده دور خود می چرخید، از ارتفاع بالا درون آب سقوط کرد. این سقوط یکی از وحشتناک ترین سقوط های جت برد ارزیابی شده است.

او بعلاوه با جدا کردن توربین های موتور جت اسکی و پیوند دادن آن با فلای برد (تخته پرنده) دستگاه جدیدی را با عنوان فلای بورد هوایی ابداع نموده بود که به او اجازه می دهد مانند گابلین سبز (شخصیت ابر شرور سری فیلم های ابرقهرمانی مرد عنکبوتی)، به پرواز درآید و رکوردهای بی شماری را برای خود ثبت کند. سیستم تخته پرنده های قبلی فرانکی زاپاتا عملا شامل سه بخش بود؛ بخش تخته که کاربر روی آن می ایستد، مخزن سوخت که در پشت آن است و یک ریموت دستی که برای کنترل و راهنمایی وسیله استفاده می گردد. او پیشتر نیز تخته پرنده ای ساخته بود که توانسته با سرعت بیش از 165 کیلومتر در ساعت با آن به پرواز درآید.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرواز به دنیای ابرقهرمانان با تخته های پرنده فرانکی زاپاتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز به دنیای ابرقهرمانان با تخته های پرنده فرانکی زاپاتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید