پرفروش ترین بازی های ویدئویی تاریخ

به گزارش مجله خبری، روزنامه هفت صبح: سال هاست که در سطح بین المللی، دیگر بازی های ویدئویی تنها یک محصول سرگرمی صرف نیستند. سال هاست که این دسته از آثار را جزیی از هنر تلقی می نمایند و از نظر مالی هم بازی ها، گاه به موفقیت های تجاری بزرگی دست می یابند و سود های کلانی را نصیب سازندگان شان می نمایند. امروزه مجموعه های چند صد میلیون دلاری در صنعت بازی حضور دارند که فیلم های پرهزینه هالیوودی را هم به چالش می کشند. با رشد روزافزون ابعاد تجاری صنعت، اکنون قصد داریم هفت بازی پرفروش تاریخ را مرور کنیم.

پرفروش ترین بازی های ویدئویی تاریخ

Super Mario Bros

  • فروش: 43 میلیون نسخه

اثری که ماریو را در NES با فروش نزدیک به 45 میلیون نسخه ای اش، به عنوان یکی از نماد های بازی های ویدئویی معرفی کرد، عنوانی که بسیاری هنر هشتم را با آن می شناسند و سهم گسترده ای در محبوبیت این مدیوم داشته است. احتمالاً خیلی ها با ماریو و لوئیجی در سفرشان طی Mushroom Kingdom برای نجات شاهزاده Toadstool از Bowser همراه بوده اند.

این بازی توسط شیگرو میاموتوی افسانه ای و طی کوشش سه ساله او و تیمش در اوج خلاقیت خلق و عرضه شد. اعتبار Super Mario Bros در کنار NES باعث شد تا به عنوان یکی از فاکتور های کلیدی، بازی های ویدئویی پس از افول در 1983 احیا شوند و به اوج برگردند.

Pokemon

  • فروش: 47 میلیون و 500 هزار نسخه

یکی دیگر از بازی های نقش آفرینی Pokmon که با استراتژی عجیبی عرضه شد. نسخه های Red و Green بازی های اورجینال Pokmon بودند که بعداً با کارکتر هایی دیگر تحت نامی جدید عرضه شدند. نسخه Blue ورژن ویژه بازی بود که در سال 1998 به انتشار رسید و بعداً تحت عنوان Green دنیای شد. بعد ها نیز Yellow عرضه شد که در حقیقت ورژن بهبود یافته نسخه اصلی است.

نسخه های Red و Blue توسط منتقدین تحسین شدند و بخش چند نفره بازی و مفهوم تجارت در آن ها با استقبال روبرو شد. این عناوین Pokmon نام خود را هم در کتاب رکورد های دنیای گینس به عنوان پرفروش ترین بازی نقش آفرینی روی گیم بوی و بهترین فروش یک نقش آفرینی در طول تاریخ به ثبت رسانده اند.

Player Unknowns Battlegrounds

  • فروش: 50 میلیون نسخه

شاید اکنون فورتنایت به عنوان محبوب ترین بازی بتل رویال شناخته گردد، اما این پابجی بود که ژانر را به صندلی فعلی رساند. شاید کسی فکرش را هم نمی کرد عنوانی با اقتباس از یک ماد ساخته شده توسط Brendan Player Unknown Greene به پیروزیتی چنین دست پیدا کند و تا این حد تأثیرگذار باشد.

ایده هایی که از فیلم ژاپنی بتل رویال ساخته سال 2000 الهام گرفته شد، گسترش یافت و به عنوانی مستقل تحت کارگردانی Greene عرضه شد. جایی که صد نفر برای بقا در یک جزیره دورافتاده رقابت می نمایند و می جنگند.

پابجی جدیدترین بازی لیست پرفروش های تاریخ است که در سال 2017 به انتشار و طی مدت کوتاهی به صندلی فعلی رسید.

Wii Sports

  • فروش: 82 میلیون نسخه

برای بسیاری تجربه Wii با Wii Sports گره خورده است. اثری که در تمام نقاط دنیا به جز کره جنوبی و ژاپن با کنسول نسل هفتمی نینتندو باندل شد. دقیقاً شبیه کاری که کنسول ساز ژاپنی با Marios Tennis و Virtual Boy در سال 1995 انجام داده بود.

اگر این بازی را تجربه نموده باشید، احتمالاً ماه ها درگیر بولینگ و تنیس آن بوده اید.

بازی Wii Sports یکی از عناوینی بود که باعث شد تا Wii به یک پدیده فرهنگی در غرب تبدیل گردد و در محافل غیرگیمی نیز این کنسول حضور برجسته و فعالی داشته باشد. بازی Wii Sports شامل شبیه سازی پنج ورزش تنیس، بوکس، بولینگ، گلف و بیس بال است. بازیکنان وظیفه داشتند تا با استفاده از ریموت Wii اقدامات اجرا شده در ورزش واقعی را تقلید نمایند.

Grand Theft Auto V

  • فروش: 110 میلیون نسخه

جی تی ای برای همه شناخته شده است. نگاهی کنایه آمیز به فرهنگ آمریکایی در اثری دنیا باز که طی سال ها به یک فرانچایز مولتی میلیون دلاری تبدیل شده است. پیروز ترین فیلم های هالیوودی به مدت ها زمان برای یک میلیارد دلاری شدن احتیاج دارند، اما نسخه پنجم جی تی ای تنها طی سه روز توانست به این میزان فروش خیره نماینده دست یابد. شش سال از عرضه بازی می گذرد، اما جی تی ای 5 همچنان در لیست بازی های پرفروش هر هفته واقع شده است. به کارگیری سه شخصیت اصلی قابل بازی و تغییر زوایای گیم پلی و روایت آن ها طی بازی تک نفره و آپدیت های متنوع برای بخش چند نفره از عوامل پیروزیت جی تی ای 5 هستند.

Tetris

  • فروش: 170 میلیون نسخه

فروش تتریس مدیون عرضه آن روی پلتفرم های مختلف است. از زمان خلقش در سال 1984 تاکنون، تتریس روی دستگاه های زیادی عرضه شده و فروش گسترده ای را نیز تجربه نموده است. در کنار ماریو، یکی از نماد های بازی های ویدئویی را از دیرباز تاکنون باید تتریس معرفی کنیم.

خلق بازی توسط الکسی پاژینوف روس در سال های جنگ سرد، باعث شد تا تتریس اولین محصول سرگرمی باشد که از جماهر شوروی به بازار های غربی آمریکا راه می یابد. استفاده از عناصر چهارگانه در فلسفه طراحی پازل ها، یکی از دلایل محبوبیت تتریس بوده.

Minecraft

  • فروش: 176 میلیون نسخه

ماین کرافت، اثری که از مرز های یک بازی ویدئویی عبور نموده و دیگر آثار سرگرمی را به چالش کشیده است. عنوانی که با جادویش، کودک درون تان را بیدار می نماید؛ ساعت ها ذهن را مشغول نموده و قلب تان را تسخیر می نماید.

آزادی عمل، دستورالعملی اعتیادآور است که در ساختار ماین کرافت به کار گرفته شده و ماهیت دوست داشتنی آن را آفریده است. شبکه های اجتماعی، رسانه ها، اقتباس ها و انجمن ها نقش مهمی در محبوبیت این عنوان داشته اند تا جایی که آمار نشان می دهد، یک سوم از بازیکنان ماین کرافت به وسیله اینترنت با سازوکار بازی آشنا شده اند. تا میانه 2018 بازی بیش از 91 میلیون بازیکن ماهانه فعال داشت تا اکنون به عنوان پرفروش ترین بازی تاریخ شناخته گردد.

منبع: برترین ها

به "پرفروش ترین بازی های ویدئویی تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین بازی های ویدئویی تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید