هوای نیازمندان را حتی با جیب خالی داریم

به گزارش مجله خبری، دوشنبه که می گردد، از نقاط مختلف تهران خود را به منطقه17 می رسانند تا در این شب های سرد، غذا و چای داغ به جمع کارتن خواب ها و درراه مانده ها برسانند. غیر از این، فعالیت های خیرخواهانه دیگری هم دارند و چراغ امید را در خانه نیازمندان روشن می نمایند.

هوای نیازمندان را حتی با جیب خالی داریم

مجله خبری- ابوذر چهل امیرانی: بیشترشان جوان هستند و نام گروه شان راآوای مهر باران گذاشته اند.گاهی به دانش آموزان محروم رسیدگی می نمایند، گاهی بسته های کمک معیشتی به خانواده های محروم می دهند و گاهی لباس نو بر تن بچه ها کار می نمایند. به غذای روح نیازمندان هم توجه دارند و در مناسبت های مختلف سال، برای این افراد جشن برگزار می نمایند. فعالیت شان دلی است و بدون حمایت هیچ سازمانی، هزینه ها را از جیب خودشان تأمین می نمایند. بااینکه بعضی هایشان عایدی چندانی ندارند، اما سهم نیازمندان را کنار می گذارند. آنهایی هم که جیب شان خالی است، آشپزی، خرید بسته های غذایی، بسته بندی اجناس، حمل وسایل و... را برعهده می گیرند.

خانه ای قدیمی، اما باصفا

اعضای این گروه را طاهره خانی و مهرداد منعم گردهم آورده اند. ساکن منطقه17 هستند و با تماشا خانواده های بی بضاعت، باهدف کمک رساندن به آنها دست به کار شدند و 9سال پیش این گروه خیریه را راه انداختند. فعالیت خود را با رسیدگی به چند زن سرپرست خانوار آغاز کردند و پس از آن رسیدگی به شرایط بچه ها کار و ایتام را در برنامه های خود گنجاندند. پس از آن به فکر افتادند برای کارتن خواب ها و درراه مانده ها غذا آماده نموده و بین آنها پخش نمایند. در مناسبت های ملی و مذهبی هم به کمک افراد بی بضاعت می روند و اگر بیمار نیازمندی به دارو، تجهیزات یا هزینه بستری و جراحی نیاز داشته باشد، برایش فراهم می نمایند.

محل گردهمایی و آشپزی آنها، خانه ای قدیمی، اما باصفاست که خانواده منعم دراختیارشان گذاشته اند. دوشنبه از صبح زود در این خانه جمع می شوند و سوپ و غذا بار می گذاشتند. چندنفری هم قمقمه های چای را آماده نموده و سوار خودرو می نمایند. سپس به جمع کارتن خواب ها و بی سرپناه هایی می روند که در سطح منطقه17، حاشیه خیابان خلازیل در منطقه19 و اطراف میدان شوش در منطقه12 حضور دارند.

طاهره خانی درباره نحوه تأمین هزینه ها می گوید: در این خیریه 40نفر عضو هستند که از منطقه ها مختلف مثل5، 7، 10، 13، 17، 18 و 22 به اینجا می آیند. وقتی تصمیم می گیریم کاری انجام دهیم، با آنها مشورت می کنیم و هر کسی به اندازه دلخواه در تأمین هزینه ها مشارکت می نماید. گاهی اوقات هم یکی از اعضا نذر نموده و متولی و تأمین نماینده همه هزینه ها می گردد.

طاهره خانی، موسس گروه خیریه آوای مهر باران

مهرداد منعم هم درباره دلایل شکل گیری این گروه و دراختیار گذاشتن منزل پدری اش برای فعالیت های خیرخواهانه می گوید: این رسمی بوده که از پدر مرحومم احمد منعم برای ما به یادگار مانده است. از کاسب های سرشناس منطقه بود که افراد نیازمند را می شناخت و کمک حالشان بود. وقتی هم که به فکر راه اندازی این گروه خیریه افتادیم، خانه پدری ام را به فعالیت اعضا و پخت غذا اختصاص دادیم و خوشبختانه اعضای خانواده ام همواره در انجام کارهای خداپسندانه با ما همکاری نموده اند.

وی ادامه می دهد: در این گروه خیلی از جوان ها همراه با اعضای خانواده خود حضور و فعالیت دارند؛ از پدر و فرزند گرفته تا زن و شوهر و مادر و فرزند.

مهرداد منعم، طاهره خانی، موسس گروه خیریه آوای مهر باران

منبع: همشهری آنلاین

به "هوای نیازمندان را حتی با جیب خالی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای نیازمندان را حتی با جیب خالی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید