نگاهی به کلکسیون خودروی کریستیانو رونالدو

به گزارش مجله خبری، جمع آوری کلکسیون های خاص، گران قیمت و متفاوت یک تفریح مجذوب کننده برای تمام افراد ثروتمند دنیا است. کلکسیون خودرو، از آن دست مجموعه هایی است که جمع آوری آن احتیاج به پول و معروفیت بسیار دارد و حتی می تواند به نوعی بیانگر مقدار ثروت یک شخص باشد.

نگاهی به کلکسیون خودروی کریستیانو رونالدو

بنابراین افراد متمول و ثروتمندان در اقصی نقاط جهان سعی می نمایند با پرداختن به این تفریح مجذوب کننده، ضمن وقت گذارانی با یکی از علایق متفاوت شان، مقدار ثروت و توانایی مالیشان را به رخ رقبا، هواداران و دنبال نمایندگان شان بکشند.

معرفی کلکسیون ماشین کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو، فوتبافهرست پیروز پرتغالی، یکی از این افراد است. کلکسیون ماشین کریستیانو رونالدو از مواردی است که در کنار مهارت فوتبالش جلب توجه بسیاری نموده و در جهان، زبان زد خاص و عام شده است.

در حقیقت، کلکسیون ماشین کریستیانو رونالدو مجموعه ای از گران قیمت ترین خودروهای جهان است که هریک به تنهایی مجموعه ای از ترین ها هستند. با هم به آنالیز این مجموعه با جزئیاتی بیشتر می پردازیم.

1 - بوگاتی چانتودیچی

کریستیانو رونالدو علاقه زیادی به بوگاتی دارد و مشتری ثابت انواع محصولات این خودروساز گزیده کار و منحصربه فرد محسوب می گردد. تا جایی که می توان کلکسیون ماشین های رونالدو را به دو گروه مجموعه بوگاتی های رونالدو و مجموعه خودروهای او تقسیم کرد.

بوگاتی چانتودیچی که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این کمپانی ساخته شد، یکی از بوگاتی هایی است که در کلکسیون ماشین رونالدو واقع شده است. این سوپراسپرت مجلل که بوگاتی 110 نیز نامیده می گردد، حامل یک موتور 8 لیتری w16 است با سقف توان 1575 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن متر.

شتاب صفر تا صد چانتودیچی که بوگاتی تصمیم دارد تنها 10 نسخه از آن را فراوری کند، 2.4 ثانیه ثبت شده است. قیمت نهایی این خودرو معادل 8.9 میلیون پوند است.

2 - بوگاتی شیرون

ابر خودروی بوگاتی شیرون، یکی دیگر از بوگاتی های موجود در کلکسیون ماشین رونالدو است. این خودرو که جایگزین بر حق ویرون است، به یک موتور 8 لیتری W16 مجهز شده، با سقف توان 1479 اسب بخار و گشتاور 11.3 نیوتن متر.

بوگاتی شیرون با بدنه فیبر کربنی و جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه اش قادر است در 2.4 ثانیه صفر تا 100 کیلومتر، در 6.5 ثانیه صفر تا 200 کیلومتر و 13.6 ثانیه صفر تا 300 کیلومتر را طی کند. سقف سرعت آن 465 کیلومتر در ساعت است و برای دست یابی به این سرعت کمی بیش از 30 دقیقه زمان احتیاج دارد.

3 - بوگاتی ویرون

ویرون که اولین حضوری جدی بوگاتی پس از سال ها سکوت و خاموشی بود، از ابتدای حضورش در صنعت خودروسازی به یکی از اسطوره ای ترین خودروهای جهان تبدیل شد و تقریبا در تمام کلکسیون های خاص جهان جا خوش نموده است.

این ابر خودروی موتور وسط، که تا سال ها عنوان سریع ترین خودروی جهان را بر دوش می کشید، به یک موتور 8 لیتری W16 کواد توربو با سقف توان 987 اسب بخار، رکورد سرعت را در زمان خود جابه جا کرد.

4 - لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی اونتادور یکی دیگر از خودروهای خاص کلکسیون ماشین کریستیانو رونالدو است. این خودرو در سال 2011، به عنوان یک سوپر اسپرت به وسیله لامبورگینی رونمایی شد. این خودرو تا به امروز در مدل های مختلف فراوری شده و نمونه موجود در پارکینگ رونالدو از نوع SVJ است.

این نسخه با وزن کمتر قادر به فراوری 790 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور دارد. موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری این خودرو با یک جعبه دنده فوق پیشرفته هفت سرعته ISR همراه شده که فاصله تعویض دنده های آن 50 میلی ثانیه است. شتاب صفر تا صد این خودرو 2.9 ثانیه و سقف سرعتش 350 کیلومتر بر ساعت است.

5 - مازراتی گرن کابریو

مازراتی گرن کابریو، که در کلاس خودروهای کوپه و گروه جی تی قرار می گیرد با موتور 8 سیلندر قدرتمند خود از 2007 فراوری می گردد. رونالدو یک نسخه از گرن توریسمو MC دارد که توان دست یابی به سقف قدرت 303 کیلومتر بر ساعت را دارد.

موتور خورجینی 4.5 لیتری 32 سوپاپ این خودرو قادر به فراوری 440 اسب بخار قدرت و 490 نیوتن متر گشتاور است. صفر تا صد این خودرو نیز 5 ثانیه ثبت شده است. مازراتی گرن کابریو MC از یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک بهره می برد.

این خودرو هم یکی دیگر از خودروهای کلکسیون کریستیانو رونالدو است که در این فهرست واقع شده است. شما می توانید قیمت خرید و فروش مازراتی گرن کابریو را در سایت مجله خبری مشاهده کنید.

6 - رولزرویس فانتوم

خودروی بعدی کلکسیون ماشین رونالدو سدان لوکس رولز رویس فانتوم است که تا به امروز در 8 نسل فراوری شده و این ستاره جهانی فوتبال یک نسخه از نسل هشتم این خودرو را در پارکینگ خود جای داده است.

سدان فول سایز و مجلل فانتوم دومین نسخه از این برند است که تحت مالکیت ب ام و فراوری شده و با موتور خورجینی 12 سیلندر 6.7 لیتری خود قادر به فراوری 563 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور است. گفتنی است که حداکثر سرعت رولزرویس فانتوم تازه در 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

7 - بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید

این خودرو که سریع ترین بنتلی نیز نام گرفته، در سال 2013 روانه بازار شد. کانتیننتال اسپید بر اساس بنتلی جی تی طراحی شده و به یک موتور 6 لیتری W12 مجهز است. این موتور را یک پک توربین دوقلو و جعبه دنده 8 سرعته تیپ ترونیک همراهی می نمایند.

سقف توان بنتلی اسپید 616 اسب بخار است و قادر به دست یافتن به سرعت 329 کیلومتر بر ساعت. صفر تا صد این خودروی لوکس 4WD را 4.2 ثانیه ثبت نموده اند.

بنتلی کانتیننتال هم یکی دیگر از خودروهای کلکسیون آقای خاص است!

8 - آئودی R8

آئودی تقریبا سالانه یک نسخه تازه از R8 را روانه بازار می نماید و نمونه موجود در کلکسیون ماشین رونالدو متعلق به سال 2017 است.

این نسخه که RD V10 نام دارد از یک موتور 5.2 لیتری 10 سیلندر با سقف توان 602 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. گیربکس 7 سرعته دو کلاچه خودرو قدرت موتور را به هر چهار چرخ آن می رساند.

حداکثر سرعت این خودرو 320 کیلومتر بر ساعت و صفر تا صدش 3.2 ثانیه است. شما می توانید آخرین آگهی های خرید و فروش انواع خودروی آئودی را در سایت مجله خبری مشاهده کنید.

9 - مرسدس بنز GLE 63S AMG

این کوپه کراس قدرتمند آلمانی از آخرین خودروهایی است به پارکینگ کلکسیون ماشین رونالدو راه یافته و در میان قویترین های جهان عرض اندام می نماید.

این خودرو از یک موتور 4 لیتری تویین توربوی 8 سیلندر به همراه یک ژنراتور الکتریکی EQ بهره می برد. موتور بنزینی به تنهایی برای بنز GLE 63S کوپه 603 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را به ارمغان می آورد.

ژنراتور EQ نیز 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را در حالت بوست فراوری می نماید. انتقال قدرت به وسیله جعبه دنده 9 دنده اتوماتیک به دو دیفرانسیل قفل دار الکترونیکی انجام می گیرد.

مرسدس بنز GLE 63S کوپه تنها در مدت زمان 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد و سرعت نهایی آن به 280 کیلومتر می رسد.

برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش انواع بنز به بخش آگهی های خودرو در سایت مجله خبری مراجعه کنید.

10 - فراری F12 TDF

این خودرو در بین خاص ترین های فراری واقع شده است و جایگزین مدل 599 محسوب می گردد. گفتنی است که رونالدو یک نمونه 599 GTO نیز در کلکسیون خود دارد، اما مدل F12 TDF در سال 2012 فراتر از همه فراری ها نهاده شد.

موتور خورجینی 12 سیلندر 6.3 لیتری این خودرو قادر است تا 769 اسب بخار قدرت و 8.5 نیوتن متر گشتاور فراوری کند تا بدنه آن را که با یاری فیبر کربن تا حد امکان سبک شده، در زمان 2.9 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند. سقف سرعت این خودرو نیز 360 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

11 - مک لارن سنا

مک لارن سنا آخرین خودروی موجود در فهرست کلکسیون ماشین رونالدو است. سوپر اسپرت موتور وسط سنا، در سال 2017 به وسیله مک لارن رونمایی شد. این خودرو تازه ترین عضو سری آلتیمیت مک لارن است و از آن تنها 500 نسخه فراوری خواهد شد.

موتور 4 لیتری 8 سیلندر خورجینی خودرو 789 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. این قدرت را یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب خودرو می رساند. صفر تا صد خودرو 2.6 ثانیه و سقف سرعتش 340 کیلومتر در ساعت است.

12 - بوگاتی لاویتور

بوگاتی لاویتور آخرین خودرویی است که به مجموعه کلکسیون ماشین رونالدو اضافه شده است. از این خودرو 10 دستگاه ساخته شده است که کریس رونالدو توانست یکی از آن ها را با قیمت 9 میلیون یورو بخرد. این خودرو هم اکنون گرانترین خودروی جهان شناخته می گردد.

بر اساس شنیده ها سرعت بوگاتی لاویتور به 380 کیلومتر در ساعت می رسد و شتاب صفر تا 60 کیلومتر آن برابر با 2.4 ثانیه است. ظاهرا این خودرو قرار است تا سال 2021 به کریس رونالدو تحویل داده گردد.

این بود کلکسیون ماشین رونالدو …

ناگفته نماند که اطلاعاتی جسته و گریخته از وجود خودروهایی دیگر نظیر شورولت کامارو SS، استون مارتین DB9 و پورشه 911 در کلکسیون رونالدو به گوش می رسد. اما این فهرست، کم یاب ترین و خاص ترین خودروهای موجود در کلکسیون ماشین رونالدو را تشکیل می دهند که معمولاً در تعداد اندک فراوری شده اند.

آنچه واضح است، عدم توجه این اسطوره ورزشی به خودروهای دوست دار محیط زیست و لحاظ نشدن خودروهای هیبریدی در کلکسیون محبوبش است. تمامی خودروهای خاص کریستیانو رونالدو در بین پرمصرف های غیرقابل انکار قرار دارند. باید دید در آینده این فرایند تغییر خواهد نمود و خودرویی برقی یا پلاگین هیبرید به فهرست رونالدو اضافه خواهد شد یا نه!

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "نگاهی به کلکسیون خودروی کریستیانو رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به کلکسیون خودروی کریستیانو رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید