ناظرین فنی نقش ناظر داوری را هم اجرا می نمایند!

به گزارش مجله خبری، لیگ برتر والیبال در چند هفته گذشته درگیر حواشی و اتفاقاتی شده است که نبود ویدئو چک و اشتباهات داوری بی تاثیر نیست. گزارش اتفاقات در بعضی از بازی ها به کمیته داوران ارسال نمی گردد که علت آن معین نیست. پس از رفتار ناپسند بازیکن هراز آمل در بازی مقابل سایپا کمیته انضباطی واکنشی نسبت به این بازیکن نداشت. پس از این اتفاق دو فیلم از شیطنت های بازیکن شهداب یزد منتشر شد که خبرنگاران در گزارشی به این رفتار پرداخت تا کمیته داوران بازیکن خاطی را به کمیته انضباطی احضار کند.

ناظرین فنی نقش ناظر داوری را هم اجرا می نمایند!

در آخرین اتفاق نیز بازی شهرداری ارومیه و پیکان تهران درگیر جدال بدنی و لفظی بازیکنان دو تیم شد که حضور رئیس سازمان لیگ در سالن باعث برخورد قاطع و احضار دو بازیکن به کمیته انضباطی شد. اما سوال این است که نقش ناظرین فنی و داوری در سالن چیست و چرا بعضی گزارش ها به کمیته داوران ارسال نمی گردد؟

ابراهیم فیروزی در تبادل نظر با مجله خبری درباره حواشی اتفاق افتاده در مسابقات لیگ برتر، گفت: دیدگاه ها و نظرات مربیان، مجله خبری، بازیکنان و غیره با یکدیگر فرق دارد. در یک بازی محتمل است 8 مورد رخ دهد که 5 مورد آن عادی باشد که ناظر از آنها چشم پوشی کند. بعضی چون ذینفع هستند روی این موارد حساسیت نشان می دهند. در بازی های المپیک و جهانی نیز همین گونه می باشد که ناظر داوری از 7 مورد اتفاق افتاده، 5 مورد که کم اهمیت است فقط تذکر می دهد.

رئیس کمیته داوران تأکید کرد: اشتباهات داوری زیاد، تأثیرگذاری منفی و یا نقض قانون برای ما بسیار اهمیت دارد که اگر ناظر این سه مورد را به ما گزارش ندهد، آن موقع است که مشکل به وجود می آید.

فیروزی توضیح داد: ناظرینی که در سالن استفاده می کنیم ناظر فنی و ناظر داوری هستند. در بازی پیکان و شهرداری ارومیه، ناظر داوری در سالن حضور نداشت و در واقع ناظر فنی ویژه داشتیم. طبق پیشنهاد رئیس سازمان لیگ و موافقت رئیس فدراسیون قرار است بعضی ناظرین فنی که شرایط خوبی دارند به عنوان ناظر داوری هم در بازی مورد استفاده قرار گیرند. البته کمیته داوران خیلی موافق نیست اما طبق پیشنهاد سازمان لیگ، قرار شد این موضوع به صورت آزمایشی تا انتها دور رفت انجام گردد.

وی درباره عملکرد داوران گفت: نسبت به فصل گذشته، عملکرد داوران بهتر شده است اما مربیان و بازیکنان نیز باید جایگاه خود را بدانند. مربی و بازیکن نباید در کار داوری دخالت کند و یا برعکس. داور هم نمی تواند در کار مربی دخالت داشته باشد. در فضای آرام باید کارها را انجام داد و اشتباهات را ترمیم کنیم. شعار ما این است که داوران کم اشتباه سوت بزنند.

رئیس کمیته داوران درباره نقش تکنولوژی دربهبود عملکرد داوران گفت: باید باشگاه ها پای کار قرار گیرند. فدراسیون وظیفه پشتیبانی را دارد نه اجرا. باشگاه ها باید آستین بالا بزنند و فدراسیون در این زمینه حمایت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ناظرین فنی نقش ناظر داوری را هم اجرا می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناظرین فنی نقش ناظر داوری را هم اجرا می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید