از سخت ترین های 2021 تا مهم ترین های 2022؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش مجله خبری، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از سخت ترین های 2021 تا مهم ترین های 2022؛ برترین های بازی های ویدیویی

10 مجموعه بازی بزرگ که به موبایل آمدند و پیروز شدند

بازی های موبایل در این مدت بسیار پولساز بوده اند. به علت اینکه بسیاری از افراد از موبایل های خود به عنوان کنسول بازی استفاده نموده و در اوقات فراغت از آن لذت می برند. تکنولوژی داخل این دستگاه ها به حدی پیشرفت نموده که بازی های آن ها از لحاظ گرافیکی بسیار قابل تحسین هستند. به همین علت تعدادی از سازندگان مجموعه های بسیار بزرگ بازی تصمیم گرفته اند تا در این زمینه وارد شوند. این در حالی است که برخی از مجموعه ها نتوانستند پیروزیت چندانی کسب نمایند اما نمونه های دیگر توانستند عایدی خوبی را از این دستگاه های کوچک به دست بیاورند.

برترین بازی های دنیا باز کامپیوتر؛ اکشن، نقش آفرینی، مسابقه ای و…

از اولین روزهای تاریخ گیم، در دوران انتشار بازی هایی چون آلتیما و اربابان نیمه شب (Lords of Midnight)، بازی های دنیاباز همیشه جایگاهی ویژه روی کامپیوتر داشتند، چون کنسول های قدیمی تر اغلب توان پردازش حجم زیاد این بازی ها را نداشتند. به عنوان مثال هیلو 1 (Halo: Combat Evolved) در ابتدا قرار بود یک بازی دنیاباز باشد، ولی به خاطر محدودیت های ایکس باکس ساختار مرحله ای تر و بسته تری پیدا کرد. فقط کامپیوتر می توانست دنیاهای گسترده و پیچ درپیچ مثل نمونه ای که در سری طومارهای کهن (The Elder Scrolls) شاهد بودیم پردازش کند. با این حال، پس از انتشار طومارهای کهن 3: مارروویند (The Elder Scrolls III: Morrowind) و سرقت بزرگ اتومبیل 3 (Grand Theft Auto 3) در اوایل دهه 2000 ایده بازی دنیاباز به عموم مردم معرفی گردید. این روزها بازی دنیاباز به نوعی به سبکی مستقل تبدیل شده است. در این بازی ها شهرها و کشورهای واقعی با جزئیات واقع گرایانه بازسازی شده اند یا دنیاهای خیالی ای در بستر آن ها ساخته شده که نقاط دیدنی و معروف خاص خود را دارند. در بازی های دنیاباز دنیاها و حتی کهکشان های کاملی برای اکتشاف در دسترس هستند.

تأخیر، جنجال و زامبی ها؛ Dying Light 2 ارزش این همه انتظار را خواهد داشت؟

تقریبا چهار سال از زمان معرفی رسمی بازی Dying Light 2 می گذرد. تکلند طی رویداد E3 2018 از دنباله دایینگ لایت (محصول 2015) رونمایی کرد تا هواداران این بازی که ترکیبی فوق العاده از زامبی ها و پارکور بود، حسابی هیجان زده شوند. با این حال، پس از تأخیرهای فراوان و مسائل عدیده ای که برای استودیو سازنده به وجود آمد، کم کم هواداران به این باور رسیده بودند که دایینگ لایت 2 هیچ گاه به دستشان نخواهد رسید. با این حال، اکنون می دانیم بازی مذکور در صحت و سلامت کامل به سر می برد و فاصله چندانی با عرضه آن در 4 فوریه (15 بهمن) نداریم. بعلاوه، سایت VideoGamesChronicle یا همان VGC به تازگی پیروز شده یک نسخه چهار ساعته از آن را تجربه کند.

سخت ترین بازی های سال 2021؛ به دسته خود رحم کنید!

سال 2021 را نمی توان سال بازی های سخت دانست. با این حال برای افرادی که علاقه مند به این سبک بازی هستند، نمونه هایی عرضه شد که آن ها ناامید نشوند. حال در این متن ما قصد داریم تا به تعدادی از بازی های سخت که کنترلر شما را در خطر شکستن قرار می دهند، اشاره کنیم. در اصل می توان گفت که سال 2021 حتی برای بازی های معمول هم چندان خوب نبود. از متروید درد (Metroid Dread) تا رزیدنت اویل 8، شرکت های بزرگ هم تصمیم گرفتند تا بازی های خود را چالش برانگیز نمایند. حداقل بسیاری از آن ها با افزودن سختی انتخابی به کاربر اجازه می دهند تا تجربه را نسبت به توان خود تنظیم کند. نکته جالب اینجاست که بسیاری از بازی های سخت در سبک ایندی هستند. به علت اینکه شرکت های بزرگ مجبورند برای جذب مخاطبان بیشتر بازی های خود را کمی آسان نمایند.

کارگردان دیز گان: مقدار گوست آو سوشیما فروختیم و گفتند شکست خوردید

چند روز پیش جف راس (Jeff Ross)، یکی از کارگردانان بازی دیز گان (Days Gone)، پس از اینکه خبر عبور فروش 8 میلیون نسخه ای بازی گوست آو سوشیما منتشر شد، در توییتر گفت که بازی دیز گان هم توانسته بود به فروش 8 میلیون نسخه ای دست پیدا کند اما مدیریت داخلی استودیو به گونه ای رفتار می نموده که این اثر با شکست روبرو شده است. با این حال، طبق شفاف سازی های اخیر او، به نظر می رسد که آماری که او برای فروش دیز گان اعلام نموده، کاملا دقیق نباشد. در گفت وگوی اخیر جف راس و دیوید جفی (David Jaffe)، خالق سری بازی های گاد آو وار و تویستد متال که در کانال یوتیوبی جفی انجام شد، کارگردان بازی دیز گان جزئیات دقیق تری را بیان نموده است. جف راس می گوید که منبع او برای اندازه فروش بازی یک وب سایت منحل شده به نام Gamestat بوده که داده های تروفی های پلی استیشن را ردیابی می نماید و تا حدی به تعداد افرادی که بازی را تجربه نموده اند، دست پیدا می نماید.

10 بازی برتر سری کسل وانیا از بدترین تا برترین

کسل وانیا یکی از قدیمی ترین مجموعه های دنیای گیم است که بازی های زیادی در بستر آن ساخته شده و پیروزیت های بسیاری از بازی هایش که برخی هایشان جزء برترین عناوین تمام دوران هستند، باعث ساخته شدن سریال انیمیشنی کسل وانیا در نت فلیکس شدند. به خاطر تعداد زیاد بازی های کسل وانیا، انتخاب ده بازی برتر کار ساده ای نبود، ولی ما تمام کوشش مان را کردیم و مطمئنیم که سر چند نمونه از انتخاب ها با ما مخالفت خواهید کرد. در ادامه ده بازی برتر کسل وانیا با ترتیب کیفی معرفی گردیده اند.

آزادی عمل در بازی های دنیا باز واقعی است یا فقط حقه ای تبلیغاتی؟

آیا شده تا به حال با خود فکر کنید که دنیای اطراف شما برایتان بیش از حد است؟ آیا تا به حال فکر نموده اید که یک روز را همیشه تکرار می کنید؟ آیا تا به حال فکر نموده اید که دیگر خسته شده اید و می خواهید تمام شود؟ اگر اینگونه است پس شما دچار خستگی دنیا باز (Open World Fatigue) شده اید. در متن قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم. بازی های دنیا باز تنوع بسیار زیادی دارند. از گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) گرفته تا ویچر 3 (The Witcher 3) که نمونه های بسیار خوبی در این سبک هستند. یک مشکل اصلی در این بازی ها وجود دارد. چرا در ان تنوع زیادی از مأموریت ها وجود ندارد؟ برای مثال مأموریت کشتن تعدادی از افراد که بدون تنوع خاصی چندین بار تکرار می شود.

سیاه چاله ها و اژدهایان (قسمت اول): تاریخچه بازی رومیزی سیاه چاله ها و اژدهایان

قدمت هنر وانمود کردن به هزاران سال پیش برمی شود؛ این هنر از اپرای چین باستان و نمایش های یونان باستان تا هالیوود مدرن جهت طولانی ای را پیموده است. ولی برای بیشتر انسان ها، لذت وانمود کردن پس از دوران کودکی تمام می شود و آن ها فقط در مقام فرد نظاره گر افراد و شخصیت های دیگر را در حال وانمود کردن دیدن می نمایند. انسان ها با خواندن کتاب ها، دیدنی فیلم ها یا بازی کردن بازی های ویدئویی ماجراجویی های خیال انگیز و سفرهای حماسی شخصیت ها را نظاره می نمایند، بدون این که تمایل یا حتی امکان این را داشته باشند که خودشان بخشی از این حکایت ها شوند. با این حال، گروهی از افراد تصمیم گرفتند خودشان وارد دنیای اکشن و ماجراجویی وانمودگرایانه شوند و حکایت های باورنکردنی و لحظات فراموش نشدنی این ماجراجویی ها را خودشان رقم بزنند. این گروه از افراد نقش آفرینان (Role-players) نام دارند.

داستان مفصل لغو بازی Bully 2؛ دنباله ای که دستمان به آن نمی رسد

اواخر دهه 2000 میلادی، توسعه دهندگان در شعبه نیو انگلند راکستار فکر می کردند دارند روی بازی بزرگ بعدی شرکت کار می نمایند. آن ها خیلی هیجان زده بودند تا تکنولوژی های شرکت را ارتقاء ببخشند و پیروزیت دیگری رقم بزنند. از آنجا که راکستار به تازگی این استودیو تازه را خریداری نموده بود، اعضای آن می خواستند خود را به عنوان بخش مهمی از خانواده راکستار اثبات نمایند. آن ها هیجان زده بودند تا مسؤول توسعه بولی 2 (Bully 2)، دنباله یکی از بازی های پیروز و تحسین شده راکستار، باشند که در یک مدرسه خصوصی جریان داشت. برای پی بردن برنامه های دقیق استودیو برای بولی 2 و چرا به خاطر پروژه های دیگر فدا شد، سایت گیم اینفورمر اخیرا با پنج کارمند سابق راکستار در شعبه نیو انگلند و یک کارمند از دفتر اصلی نیویورک مصاحبه ای مفصل انجام داده و بیشتر این افراد مایل بودند نامی از آن ها به خاطر واکنش های منفی احتمالی از سوی راکستار برده نشود.

50 بازی بزرگ و مهم سال 2022 که منتظرشان هستیم

دو سال گذشته، در پی مسائل توسعه و بحران های مختلف، صنعت بازی چندان بازی تازهی به خود ندیده است. با اینکه شاهد افزایش فروش و اندازه بازی کردن ملت بودیم، اما فرایند ساخت بازی ها به خوبی و آن طور که باید پیش نرفتند. بسیاری از بازی ها که برای عرضه در یکی دو سال قبل برنامه ریزی شده بودند، حالا در سال 2022 عرضه خواهند شد و این طور که به نظر می رسد، باید انتظار یکی از برترین و مهم ترین سال ها را در صنعت بازی داشته باشیم. بازی های بزرگ و مهمی برای عرضه در سال 2022 در نظر گرفته شده اند و بالاخره قرار است نسل تازه با قدرت شروع شود. بحران دنیای فعلی، با اینکه هنوز هم درگیری ها و مسائل بسیاری را برای افراد در پی دارد، اما در مقایسه با دو سال گذشته کمی فروکش نموده است؛ آن هم به لطف پیشرفت های متعدد علمی که در این بازه زمانی به سرعت سراغمان آمدند. استودیوهای بازی سازی که دو سال گذشته درگیر راه اندازی تدابیر کار از خانه بودند، یکی پس از دیگری در حال بازگشت به محیط کار هستند. از طرف دیگر، شرکت های بازی سازی در این بازه زمانی متوجه شدند که می توان از منزل هم کارها را پیش برد، در نتیجه جمعیتی تازه از نیروی کار هم از منزل به استودیوهای بازی سازی پیوسته اند و در آینده نزدیک، شاهد بازگشت پرقدرت پروژه های مختلف خواهیم بود.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از سخت ترین های 2021 تا مهم ترین های 2022؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

1 کاربر به "از سخت ترین های 2021 تا مهم ترین های 2022؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سخت ترین های 2021 تا مهم ترین های 2022؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید