داروهایی که نشانه های آسم را تشدید می نماید

به گزارش مجله خبری، آسم یک بیماری است که زمینه های فراوانی در بروز آن نقش دارند ، یکی از این زمینه ها، زمینه های ژنتیکی و خانوادگی است، زمینه های محیطی هم در ابتلا به این بیماری موثر است ، روبرو با مواد گوناگون آلرژن ها و مواد آلاینده و داروها می تواند در بوجود آوردن آسم نقش داشته باشد.

داروهایی که نشانه های آسم را تشدید می نماید

دکتر سلیمی فوق تخصص بیماری های ریه با بیان اینکه مصرف بسیاری داروها علائم بیماری را تشدید می کندگفت: داروهایی مانند آسپرین، پروپرانولول، ایبوپروفن، آتنولول از این جمله اند، بنابراین بهتر است در استفاده از این داروها احتیاط کرده و حتما تحت نظر پزشک باشد.

وی گفت:اجتناب از محرک هایی مثل آلودگی هوا، گرد و غبار، گرده گیاهان و مواد شیمیایی می تواند در کنترل بیماری یاری نماینده باشد.

دکتر سلیمی با بیان اینکه این بیماری در سنین مختلفی می تواند آغاز گردد گفت: گاهی آغاز بیماری از کودکی و گاهی اوقات آغاز بیماری از میانسالی و پیری می باشد.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه این بیماری با سرفه، تنگی نفس و گاهی اوقات با درد و سنگینی قفسه سینه همراه است و شدت های مختلفی دارد گفت: این علائم ممکن است با ورزش کردن یا قرار گرفتن در محیط کار تشدید گردد که در این حالت با تغییر محل کار و عدم فعالیت ورزشی علائم رفع خواهد شد.

به گفته وی این بیماری یک بیماری مزمن است و یک عفونت نیست که با یک دارو بیماری را از بین ببریم و تنها می توانیم بیماری را کنترل کنیم.

این پزشک متخصص بیان نمود: داروهای این بیماری یا در کنترل علائم بیماری نقش دارند و یا اینکه سیر بیماری را می توانند کنترل نمایند و از سیر بیماری بکاهند و اجازه ندهند بیماری شدت پیدا کند.

وی اضافه نمود: داروهای استنشاقی تسکین دهنده سریع (گشادنماینده برونش) به سرعت مجاری تنفسی متورم را که باعث محدود شدن قدرت تنفس می شوند باز می نمایند.

دکتر سلیمی تاکید نمود: برای افزایش تاثیر اسپری ها و جلوگیری از خشکی دهان بهتر است از محفظه هایی به نام دمیار استفاده گردد.

وی اضافه نمود:این محفظه علاوه بر اینکه احتیاج به هماهنگی زمان دم و فشردن افشانه ندارد باعث کاهش مقدار رسوب دارو در دهان و راههای هوایی فوقانی شده، جذب دارو را افزایش داده و عوارض موضعی و غیرموضعی دارو را کم میکند.

وی تاکید نمود:بیماران از اسپری و داروهای خاصی استفاده می نمایند؛ لذا ضروری است همواره داروهای خود را همراه داشته باشند تا در صورت بروز حملات، بتوانند از آن ها استفاده نمایند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "داروهایی که نشانه های آسم را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهایی که نشانه های آسم را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید