خبرنگاران توسعه کتابخانه های سیار در هرمزگان سیاست کانون است

به گزارش مجله خبری، بندرعباس - خبرنگاران-مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هرمزگان گفت:سیاست کانون توسعه و گستردش کتابخانه های سیار در سطح روستاها و مناطق مختلف شهری این استان است.

خبرنگاران توسعه کتابخانه های سیار در هرمزگان سیاست کانون است

پروین پشتکوهی روز سه شنبه در گفت وگو با مجله خبری افزود: ازمصادیق توسعه عدالت اجتماعی و آموزشی می توان به کتابخانه های سیار کانون اشاره نمود که در آن یک مربی با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی به روستاها و مناطق کم برخوردار حاشیه شهرها مراجعه و فعالیت های متنوعی را به مخاطبان کودک و نوجوان خود ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های سیار بهترین فرصت برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری به بچه ها و نوجوانان در شهرها و روستاهاست، یادآور شد: تمام کوشش مربیان مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشف و پرورش استعدادهای مختلف اعضای خود است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هرمزگان همچنین، یکی از دغدغه های جدی در کانون پرورش فکری این استان، ایجاد شعبه های جدید مطرح نمود و افزود: هنوز در چهار شهرستان رودان، بشاگرد، پارسیان و خمیر کانون شعبه ندارند و این بسیاربرای ما کانونی ها دردناک است.

پشتکوهی یادآور شد: در بعضی شهرستان ها مثل خود مرکز استان (بندرعباس) و میناب احتیاج به راه اندازی چند شعبه داریم و به عنوان مثال به دلیل گستره جمعیتی در نخستین فرصت طرح کانون بر این است که یک مرکز در شهرک پیامبراعظم بندرعباس راه اندازی گردد یا در شهرستان میناب احتیاج وجود 2 شعبه احتیاج لازم است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در استان هرمزگان، 2 کتابخانه سیار روستایی در شهرها و روستاهای بندرعباس و فین فعال است، بیان داشت: افزون بر 15 روستا در حوزه فعالیت مرکز سیار روستایی بندرعباس وجود دارد و تا کنون بیش از 2 هزار جلد کتاب در اختیار کتابخانه سیار روستایی این شهرستان قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هرمزگان افزود: مرکز سیار روستایی بندرعباس نزدیک به 240نفر عضو دارد و منطقه فین از توابع بندرعباس نیز با پنج روستا و 11 مدرسه، دارای 297 عضو می باشد.

2 کتابخانه سیار روستایی شهرستان بندرعباس و بخش فین مهرماه سال 98 همزمان با هفته ملی کودک (13تا 19مهر) در کانون پرورش فکری بچه ها شماره یک به بهره برداری رسید، درحال حاضر 15 مرکز ثابت، 2 مرکز پستی و 2 مرکز سیار در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هرمزگان فعال هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توسعه کتابخانه های سیار در هرمزگان سیاست کانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه کتابخانه های سیار در هرمزگان سیاست کانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید