امیرعبداللهیان: مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره جنوبی سریع تر حل گردد

به گزارش مجله خبری، وزرای خارجه ایران و کره جنوبی درباره پول های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی گفت وگو کردند.

امیرعبداللهیان: مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره جنوبی سریع تر حل گردد

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی مجله خبری، در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره (کره جنوبی) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات مربوط به دسترسی کشورمان به منابع اقتصادی موجود در کره مورد گفت وگو و گفتگو نهاده شد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی باتمجید از روابط محبت آمیز دوکشور در دهه های گذشته، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید نمود.

وی در عین حال از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک های کره به شدت انتقاد کرد.

وزیر خارجه کشورمان خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی کشورمان به اموال خود در کره، در راستای خارج از بن بست حاضر که به علت تبعیت از راستا ترسیم شده از سوی آمریکا بوجود آمده است، شد تا امکان دسترسی کشورمان به منابع اقتصادی خود و در پی آن امکان خرید دارو های اساسی و سایر اقلام فراهم گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید نمود: متاسفانه به علت عدم رسیدگی به مشکل منابع اقتصادی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت های ایجاد شده در فرایند تجارت اقلام بشر محبت آمیز، مردم ایران از این شرایط به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آن ها غیر قابل تحمل هست.

چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره هم در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مسائل روابط تاکید نمود و اضافه نمود: همچنان پیگیر دسترسی کشورمان به منابع اقتصادی خود در کره خواهد بود.

وی بعلاوه از خبر منتشر شده در مورد منع ورود کالا های کره ای به ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی به موضوع شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "امیرعبداللهیان: مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره جنوبی سریع تر حل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره جنوبی سریع تر حل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید