اعلام اسامی داوران در دو بخش مهرگان ادب و مهرگان علم

به گزارش مجله خبری بر اساس اعلام دبیرخانه این جایزه، تعداد 1527 اسم رمان و مجموعه داستان چاپ اول سال های 1398 و 1399 به دبیرخانه رسیده که آنالیز تعداد اسم ها و شمارگان کتاب ها نشان می دهد که نسبت به دوره قبل کاهشی 20 درصدی در تعداد اسم ها و 40 درصدی در شمارگان کتاب های منتشرشده در بخش مهرگان ادب پدید آمده است.

اعلام اسامی داوران در دو بخش مهرگان ادب و مهرگان علم

دبیرخانه جایزه مهرگان بعلاوه با اشاره به تعداد 165 اسم کتاب علمی - زیست محیطی چاپ اول سال های 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده گزارش می نماید که تعداد اسم ها نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش داشته ولی شمارگان کتاب ها در بخش مهرگان علم تغییری نداشته است.

در جایزه مهرگان علم کارنامه و عملکرد سال های 1398 و 1399 تعداد 77 تشکل مردم نهاد زیست محیطی هم از سوی داوران ارزیابی می گردد. حضور و مشارکت این تعداد تشکل مردم نهاد نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد تشکل های مستقل در این دوره از جایزه مهرگان علم است.

داوری آثار در بخش مهرگان ادب در دو مرحله و با مشارکت 12 داور و در بخش مهرگان علم با مشارکت 7 داور انجام می گردد.

داوری جایزه مهرگان ادب را در مرحله اول: قباد آذرآئین، مانی پارسا، سودابه سلگی، آرزو چربدست و کرم رضا تاجمهر بر عهده دارند و داوری در مرحله دوم به وسیله: جواد اسحاقیان، هلن اولیایی نیا، حسین آتش پرور، لیلا صادقی، سیاوش گلشیری، جواد پویان و ابوالفضل حسینی انجام می گردد.

داوری جایزه مهرگان علم را: هوشنگ ضیایی، عبدالحسین وهاب زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی پور، محمدرضا داهی، بهرام معلمی و مژگان جمشیدی بر عهده دارند.

علیرضا زرگر، مدیر جایزه مهرگان هم با اشاره به تجربه انتخاب و معرفی برترین رمان زبان مادری در دوره بیستم جایزه مهرگان ادب می گوید: در میان کتاب های ارسال شده به این دوره جایزه مهرگان هم همانند دوره های قبل تعدادی رمان و مجموعه داستان وجود دارد که ابتدا به زبان های غیرفارسی حوزه فرهنگ ایران - زبان مادری نویسنده - نوشته شده و سپس به فارسی برگردانده و به وسیله ناشران داخل ایران منتشر شده است. با هدف رعایت حقوق معنوی نویسندگان ایرانی این گونه آثار، امکان داوری و ارزیابی این کتاب ها در بخش ویژه جایزه مهرگان ادب پدید آمده و به ادبیات زبان مادری هم تندیس مهرگان و جایزه اهدا خواهد شد.

گردآوری آثار و داوری کتاب های این دوره جایزه مهرگان ادب و مهرگان علم از پاییز سال 1399 شروع شده و همچنان ادامه دارد. در این دوره جایزه در 9 بخش مختلف به برگزیدگان تندیس مهرگان، جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

نشانی برای ارسال کتاب:

تهران - صندوق پستی 555-19615

پست الکترونیک:

[email protected]

کانال فارسی جایزه مهرگان:

https://t.me/mehreganprize-fa

شماره ارتباط اینترنتی:

989309127217+

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اعلام اسامی داوران در دو بخش مهرگان ادب و مهرگان علم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اسامی داوران در دو بخش مهرگان ادب و مهرگان علم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید