Aston Martin DB12: قدرت و زیبایی در اتحادی تازه

به گزارش مجله خبری، آستون مارتین با افتخار ماشین نو DB12 را معرفی می نماید. این نسل نو از خاندان افسانه ای DB تغییرات چشمگیری در طبیعت و قابلیت های ورزشی به ارمغان می آورد و به عنوان دسته بندی نو خود را تعریف می نماید. این خودرو تجربه ای رانندگی شگفت انگیز را با رفاهی استثنایی، فناوری روز و لوکسی بی نظیر ترکیب می نماید و به تعریف نوی احتیاج دارد. بزرگ کافی نیست؛ این اولین سوپر تورر دنیا است.

Aston Martin DB12: قدرت و زیبایی در اتحادی تازه

در ژانویه، نخستین نگاهی به جانشین DB11 از آستون مارتین داشتیم. در آن موقع، خودرو قسمت بدنه و چراغ های فراوریی خود را داشت، اما ما درباره نام آن مطمئن نبودیم. امروز، سازنده بریتانیایی کاملاً DB12 نو را معرفی می نماید که عصر نوی را برای این شرکت شروع می نماید با توان بیشتر، پویایی بهتر و سطح بالاتری از راحتی در داخل.

Aston Martin DB12

آستون مارتین به مقدار ای از محصول نو خود مفتخر است که آن را به عنوان اولین سوپر تورر دنیا و کامل ترین و ماهرترین مدل DB در تاریخ شرکت توصیف می نماید. اما برای پاسخ به بزرگترین سوال شما در ابتدا بگوییم - هنوز هیچ اشاره ای به قدرت V12 وجود ندارد. با این حال، موتور V8 توربوشارژی 4.0 لیتری بهبود یافته که از مرسدس-AMG تأمین می گردد، اکنون قدرت بیشتری ارائه می دهد و DB12 قدرتمندتر از DB11 V12 است.

آستون مارتین DB12 با موتور AMG V8 671 اسب بخار و سرعت بالای 202 مایل در ساعت معرفی گردید حتی بدون داشتن موتور V12، آستون مارتین DB12 قدرت بیشتری نسبت به DB11 دارد - و اینکار را بهتر انجام می دهد.

در این نسخه نو، موتور هشت سیلندری در 6000 دور در دقیقه توان 671 اسب بخار و 590 پوند-فوت گشتاور بین 2750 تا 6000 دور در دقیقه فراوری می نماید. این به معنای افزایش بیش از 30 درصدی نسبت به مدل V8 قبلی و 41 اسب بخار بیشتر از DB11 AMR با موتور V12 5.2 لیتری بهبود یافته است. این کوپه نو در 3.5 ثانیه از صفر تا 60 مایل در ساعت شتاب می گیرد و سرعت بالای 202 مایل در ساعت دارد.

آستون مارتین می گوید که به منظور افزایش قابلیت های موتور V8، چندین تغییر مهم انجام داده است. این تغییرات شامل تغییر پروفیل های دستگاه کم شونده، بهینه سازی نسبت های فشرده سازی، توربوشارژرهای بزرگتر و سیستم خنک کننده بهبود یافته است که با دو کولر کمکی اضافی در بالای رادیاتور اصلی قبلی، کاملاً بازطراحی شده است. DB12 بعلاوه نخستین مدل DB است که دارای دیفرانسیل عقب الکترونیکی است که در چندین میلی ثانیه از حالت کاملاً قفل شده به حالت کاملاً باز تغییر می نماید. این موتور V8 به یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته متصل می گردد.

تمام این توانایی ها نیازمند یک سیستم تعلیق است که با نیروهای افزایش یافته سازگار باشد، بنابراین آستون مارتین سیستم تعلیق تطبیقی نسل بعدی خود و نیز نیروگیر های مقاوم تر را معرفی می نماید. سه حالت رانندگی وجود دارد - GT، Sport و Sport+ که پاسخگویی و سفتی آن ها افزایش می یابد. در حالتی که به نظر سنجیده ترین حالت می آیند، خودروساز می گوید کیفیت رانندگی راحت و مسافرتی بی نظیر اما چابک ارائه می دهد.

چراغ های نو LED

از نظر طراحی، DB12 با طرحی شناخته شده اما کاملاً بازبینی شده همراه است. قسمت جلویی با گریل بزرگی همراه با چراغ های نو LED طراحی شده است. بالای جلوپنجره نشان مارک آستون مارتین در نوترین نسخه خود قرار گرفته است، در حالی که زیر گریل سپر کاملاً تغییر شکل داده شده است.

خودرو بر روی چرخ های استاندارد 21 اینچی قرار گرفته است که دیسک جلویی فوق العاده بزرگ 400 میلیمتری و دیسک عقبی 360 میلیمتری را پنهان می نماید. آینه های جانبی بدون قاب و دستگیره های در هموار باعث طراحی با ظاهری باریک تر و ضریب مقاومت هوایی کمتر می شوند.

یکی از نکات برجسته در داخل کابین، علاوه بر صفحه مرکزی متمرکز بر راننده بزرگ و چرم Alcantara با کیفیت بالا، سیستم تفریح نو کاملاً به وسیله آستون مارتین طراحی و توسعه داده شده است. این سیستم شامل پشتیبانی بی سیم از Apple CarPlay و Android Auto، سیستم ناوبری نو با اتصال آنلاین و نقشه برداری سه بعدی، برنامه دستگاه همراه و به روزرسانی های بر روی هوا است.

آستون مارتین در طی سومین سه ماه امسال تحویلات DB12 نو را شروع خواهد نمود. جزئیات قیمت گذاری در نزدیکی تاریخ عرضه گفته خواهد شد.

منبع: فوت و فن / motor1.com

به "Aston Martin DB12: قدرت و زیبایی در اتحادی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Aston Martin DB12: قدرت و زیبایی در اتحادی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید