308 مدرسه در حاشیه راه های سیستان و بلوچستان ایمن سازی شد

به گزارش مجله خبری، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از تحت پوشش قرار دریافت 308 باب از مدارس حاشیه راه های استان در طرح ایمن سازی فیزیکی راه ها از سال 89 تا به امروز اطلاع داد.

308 مدرسه در حاشیه راه های سیستان و بلوچستان ایمن سازی شد

به گزارش مجله خبری و به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری گفت: با توجه به اینکه قرار دریافت مدارس در کنار جاده ها سلامت عبور و مرور بچه ها و دانش آموزان را تهدید می نماید این اداره کل در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه ای دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان بیان کرد و یادآور شد: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی معین می گردد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح ایمن سازی مدارس همه ساله در دو بخش نرم افزاری و فیزیکی اجرا می گردد، اضافه کرد: در بخش نرم افزاری که از سال 85 در استان مورد توجه این اداره کل قرار گرفته است، آموزش مفاهیم ترافیک، اهدای تجهیزات ایمنی نظیر نوشت افزار، کیف حاوی پیغام های ایمنی ترافیکی، کتاب های آموزشی، نوشت افزار با پیغام های ایمنی و بازی های آموزشی و در بخش فیزیکی نصب تابلو های هدایت و رانندگی و علایم افقی و عمودی شامل چراغ خطر و خط کشی عابر پیاده همه ساله عملیاتی می گردد.

باقری به اثر بخشی اجرای این طرح نیز اشاره نمود و گفت: با اجرای موفقیت آمیز طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه های استان طی سال های گذشته، تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده های مختلف سنی دانش آموزان کاهش قابل توجه ای یافته است.

وی با بیان اینکه توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات و قوانین رانندگی می تواند از تصادفات جاده ای جلوگیری کند، اضافه کرد: طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس سیستان و بلوچستان سال جاری توسط این اداره کل در 35 باب مدرسه و با هزینه اعتباری معادل هشت میلیارد و 750 میلیون ریال درحال اجراست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "308 مدرسه در حاشیه راه های سیستان و بلوچستان ایمن سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "308 مدرسه در حاشیه راه های سیستان و بلوچستان ایمن سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید