یک جمهوری خواه بایدن را تهدید کرد، باز هم برجام را در کنگره رد می کنیم!

به گزارش مجله خبری، خبرنگاران : عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا تهدید کرد چنانچه واشنگتن به توافق هسته ای با ایران باز شود؛ ائتلاف فراحزبی در کنگره بار دیگر برجام را رد خواهد نمود.

یک جمهوری خواه بایدن را تهدید کرد، باز هم برجام را در کنگره رد می کنیم!

به گزارش به نقل از مهر، جیمز اینهاف سناتور جمهوریخواه ایالت اوکلاهامای آمریکا در بیانیه ای که در وبگاه مجلس سنای این کشور منتشر شد؛ به نشست هفته آینده کمیسیون مشترک که در وین برگزار خواهد شد و واشنگتن برای حضور در آن اعلام آمادگی نموده، واکنش نشان داد.

وی که از اعضای ارشد کمیته قدرتمند نیروهای مسلح سنا است؛ در این بیانیه مدعی شد: به رغم تضمین های شخصی از جانب دولت بایدن مبنی بر اینکه رویکرد دیپلماتیک متفاوتی را در قبال ایران در پیش خواهند گرفت؛ به نظر می آید برخلاف آنچه که گفته می گردد؛ این دولت در کوشش برای بازگشت به توافق به شدت ناقص سال 2015 است.

این سناتور آمریکایی در ادامه بیانیه خود مدعی شد: این به معنای اعطای امتیاز قابل توجه برطرف تحریم ها به دولت ایران به ازای اجرای محدودیت هایی است که تا 4 سال دیگر منقضی می شوند.

اینهاف با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، مدعی شد که چنین اقدامی از سوی دولت بایدن نه تنها اشتباه بلکه خطرناک است.

وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: تنها راهکار دیپلماتیک پایدار در قبال ایران، راهکاری است که از حمایت فراحزبی برخوردار باشد که این به معنای همکاری با کنگره برای ایجاد توافقی است که به حمایت ایران از تروریسم انتها داده، برنامه موشک های بالستیک آن را مهار می نماید و از حمایت متحدان و شرکای منطقه ای برخوردار است و برای همواره مانع از دستیابی این کشور به سلاح اتمی می گردد.

وی در نهایت به نشانه تهدید مدعی شد: یادآوری می کنم که اعضای کنگره در سال 2015، در اقدامی فراحزبی با برجام مخالفت کردند. چنانچه هفته آینده، تصمیم به تکرار تاریخ از راه احیای آن توافق شکست خورده داشته باشید، بار دیگر در مخالفت با آن، با یکدیگر همکاری می کنیم.

این ادعاها در حالی مطرح می گردد که قرار است در نشست هفته آینده، آمریکایی ها بدون ملاقات با مقامات ایرانی، با همتایان خود از تروئیکای اروپایی، روسیه و چین مصاحبه نمایند.

به ادعای وزارت خارجه آمریکا، موضوعات اولیه ای که درباره آنها بحث خواهد شد اقداماتی است که ایران برای عمل به تعهدات برجامی انجام می دهد و قدم هایی در راستای برطرف تحریم که آمریکا باید برای بازگشت به توافق بردارد.

رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم مدعی آمادگی واشنگتن برای برداشتن تحریم های ناسازگار با برجام شده است.

با این حال، با توجه به سابقه بدعهدی آمریکا و کارشکنی های کنگره و در مقابل، مقاومت ایران در برابر هرگونه باج خواهی، به نظر می آید که مذاکرات پیش رو با دشواری های زیادی همراه باشد.

منبع: اقتصادنیوز

به "یک جمهوری خواه بایدن را تهدید کرد، باز هم برجام را در کنگره رد می کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک جمهوری خواه بایدن را تهدید کرد، باز هم برجام را در کنگره رد می کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید