کاخ پترهوف ورسای روسیه

به گزارش مجله خبری، معرفی کاخ پترهوف روسیه

کاخ پترهوف(Peterhof Palace) سن پترزبورگ یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ و روسیه است. پترهوف در واقع کلمه ای آلمانی به معنای دربار پتر است. علاقه شدید پتر کبیر به فرهنگ غرب، در سبک و سیاق معماری پترهوف کاملاً خود را نشان می دهد، شباهت پترهوف با بناهای اروپایی به حدی است که بسیاری لقب ورسای روسیه را به آن داده اند، البته بسیاری معتقدند شکوه و عظمت این مجموعه جادویی نیازی به مقایسه با هیچ مکان دیگری ندارد.

کاخ پترهوف ورسای روسیه

برای خرید بلیط هواپیمای سن پترزبورگ کلیک کنید.

برترین هتل های سن پترزبورگ را انتخاب کنید.

این شهر کوچک به خاطر مجموعه بی بدیل باغ ها و قصرهایش با نام کاخ پترهوف شناخته می گردد. ساخت این قصر شگفت انگیز از سال 1714 و با نظارت مستقیم پتر کبیر شروع شد و پس از مرگش نیز ادامه یافت.

او این کاخ را به همسر خود کاترین اول هدیه کرد. پتر بعد از بازدید ازکاخ ورسای فرانسه و تماشا زیبایی ها و عظمت این کاخ که در آن دوران یکی از مجلل ترین قصرهای دنیا به شمار می رفت، دستور داد این کاخ را به سبک معماری اروپایی بسازند.

بعد از مرگ پتر کبیر دختر او الیزابت توانست ساختمان کاخ را وسعت دهد که این وسعت شامل توسعه فضای قصر، توسعه تعداد باغ ها و تغییر بزرگ در سیستم فواره ها و تغییر کلی آن ها می گردد. در زمان جنگ دنیای دوم و حمله آلمان ها به روسیه این کاخ دچار آسیب های جدی شد که ناخوشایند بودند. اما در سال های بعد به یاری هزاران داوطلب مردمی و یاری مهندسین ارتش مورد ترمیم و بهسازی نهاده شد.

این کاخ به علت داشتن باغ های متعدد، فواره های فراوان، آبشار های زیبا و بعلاوه مجسمه هایی از جنس طلا که هر کدام از آن ها تاریخی منحصر به فرد در پی خود دارند و وقایع تاریخی در گذشته را نشان می دهند، مشهور می باشد و این کاخ را در میان کاخ های سلطنتی محبوب نموده است.

راهنمای سفر به روسیه

موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ

منبع: فلای تودی

به "کاخ پترهوف ورسای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ پترهوف ورسای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید