چگونه یک همسفر خوب باشیم؟

به گزارش مجله خبری، در سفر، احتمالا با نقش مهم همسفر آشنا شده اید. یک همسفر خوب می تواند سفر شما را چندبرابر لذت بخش تر کند. خوش سفر بودن نیز صفتی است که هرکسی نصیبش نمی گردد. برای اینکه بتوانید همسفر خوبی باشید، باید ترفندهایی را به کار ببندید. در این مطلب با ترفندهایی آشنا می شوید که با به کار بستن آن، می توانید در چشم دوستان تان به عنوان یک فرد خوش سفر شناخته شوید.

چگونه یک همسفر خوب باشیم؟

قبل از سفر بدانید

اگر با دوستان مان به سفر می رویم، قبل از هر چیزی یادمان باشد که با چند خلقُ خو و فرهنگ متفاوت از هم، همسفر شده ایم. پس بهتر است رفتارهای خوب و بد را از هم تفکیک کنیم. همواره در سفر اتفاق هایی عجیب و دور از فکر می افتد که بدون شک بعدها از آن با هیجان تعریف می کنید. گم شدن کیف پول تان، ریختن آب روی پاسپورت ها، گم شدن در طبیعت و...مهم این است با همه اتفاق های غیر قابل پیش بینی از ما به عنوان یک فرد خوش سفر یاد نمایند. در ادامه نکاتی خواهیم گفت تا با رعایت کردن آن ها، حال سفرتان خوش گردد.

زمانی را صرف تنهایی کنیم

همه ما دوست داریم لحظاتی را برای خودمان، در تنهایی، سر کنیم. فرقی نمی نماید، مادرمان باشد، همسرمان یا دوست مان. اجازه بدهید همسفر شما در سفر دقایقی را برای خود تجربه کند. خودتان نیز می توانید به یک کافه و یا تماشای یک جاذبه دیدنی بروید. حتی بهتر است، در زمان خستگی و پیاده روی های طولانی از صحبت کردن های طولانی پرهیز کنیم و بگذاریم اطرافیان مان به موسیقی مورد علاقه شان گوش دهند.

از تنهایی مان لذت ببریم و از دیده و شنیده های مان تعریف کنیم

تصور کنید تنهایی به تماشای یک مکان دیدنی رفتید، وقتی بازگردید حرف های زیادی برای گفتن از آن جا خواهید داشت که دیگران از شنیدن شان وسوسه می شوند. پس تعریف کنید. از طرفی هم به حرف های همسفران تان که ساعت ها برای خود تنها بودند گوش کنید. همان قدر که ما از حرف زدن در خصوص جاهایی که دیده ایم لذت می بریم آن ها هم لذت می برند. پیشنهاد می کنیم وقتی بدون همراه تان بیرون می روید برایش یک هدیه کوچک خریداری کنید. چیزی مثل یک روزنامه، مقداری غذا و یا یک یادگاری، با این کار غافلگیرش می کنید.

با دوست مان سازگار باشیم

خیلی از افراد در سفر پر از جنبُ جوش و هیجان هستند، اما بعضی دوست دارند یک جا آرام بنشینند. سفر زمانی به شما خوش می گذرد که با همسفران تان به یک تعادل برسید و اجازه ندهید تفاوت ها آزاردهنده شوند. این تفاوت ها نه تنها به تفاوت های فردی و شخصیتی بلکه به فضای سفر هم بستگی دارد. سازگاری پیشه بگیریم.

نظر بدهیم

بارها شده است که از کسی چیزی پرسیدید و در جواب از عبارت هرکاری دوست داری انجام بده استفاده نموده است و شما را در تصمیم گیری تنها گذاشته است. این رفتار اگر از ما هم سر بزند حس بد و بی تفاوتی را ایجاد می نماید. پس توصیه می کنیم، اگر هنگام سفر درخواستی دارید و می شنوید، با شفافیت نظرتان را بیان کنید. بی تفاوت بودن مسئولیت ارائه دادن ایده های خوب را بر دوش همسفران شما می اندازد.

اگر در کاری توانایی داریم، چرا که نه؟! آن را بر عهده بگیریم

سعی کنید از توانایی های تان در سفر بهره ببرید. مثلا شاید شما در خواندن نقشه مهارت دارید، خب مسئولیت آن را قبول کنید. عکس های خوبی می گیرید؟ دوربین تان را از قلم نیاندازید. زودتر از دیگران از خواب بیدار می شوید؟ پس یک صبحانه خوشمزه درست کنید. شوخ طبع هستید؟ جمع با جک های شما حسابی سرگرم می گردد.

بدون اجازه به وسایل دیگران دست نزنیم

چیزهای کوچکی در زندگی روزمره ما هست که در سفر از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد. معمولا افراد دوست ندارند که بدون اجازه به وسایل شان دست بزنیم چرا که اگر گم شوند تبدیل به یک ناراحتی می شوند. اگر می بینیم وسیله ای روی زمین افتاده به این معنا نیست که صاحب آن از طریق هیچ نیازی ندارد.

سهم مان را بپردازیم و در خصوص پول بحث نکنیم

یکی از چیزهایی که در سفر شما بایستی شفاف و با احترام مورد بحث قرار بگیرد مسائل اقتصادی است. پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار دنگ است. معمولا در سفرها کسی به عنوان یک مادر خرج شناخته می گردد و مسئولیت خرج کلی سفر را به عهده می گیرد و در انتهای سفر هزینه هر شخص را اعلام می نماید. در این شرایط توصیه می کنیم مانند مجرم برخورد نکنیم. به یکدیگر اعتماد کنیم و بپذیریم سفر به پول نیاز دارد و با صرف هزینه ای می خواهیم کنار هم لذت ببریم. ضمن اینکه لازم نیست هر هزینه ای را هم دقیقا تقسیم بر تعداد کنیم، همه چیز پول نیست.

منعطف باشیم

برنامه ریزی های بسیار دقیق و حساسیت زیاد مفهوم سفر را زیر سوال می برد. همسفر خوب فردی است که در سفر انعطاف به خرج بدهد. گاهی اوقات شاید برنامه باب میل ما نباشد. جاذبه ای قرار است ببینیم که چندان مورد علاقه ما نیست. اما بودن مان در کنار همسفران حس خوبی برای شان ایجاد می گردد. تمام لذت سفر به تجربه فضاهای نو و متفاوت، محدود می گردد.

قضاوت نکنیم

شاید سلیقه شما با دوست تان شبیه به هم باشد، شاید هم نباشد. آنچه که شما را کنار هم قرار می دهد احترام و انعطاف است. این که دوست شما به فست فود علاقه دارد نباید از طرف شما مورد قضاوت قرار بگیرد. اگر شما به پریدن از ارتفاع و یا خوردن یک غذای خاص علاقه مندید نباید از سمت دوست تان مورد نقد و قضاوت قرار بگیرید. خیلی از کسانی که مدام در سفر به سر می برند قوانین خیلی خاصی را برای خود دارند. یادتان باشد لازم نیست هر شرایطی را با قوانین عقلی پیش ببرید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه مجله خبری

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "چگونه یک همسفر خوب باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک همسفر خوب باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید