هشدار سفیر ایران در باکو به پنج کشور ساحلی دریای خزر

به گزارش مجله خبری، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان از پنج کشور ساحلی خزر خواست تا فارغ از هر ملاحظه ای و قبل از وخامت بیشتر اوضاع و کم شدن آب این دریاچه و فاجعه زیست محیطی منطقه، چاره جویی کنند.

هشدار سفیر ایران در باکو به پنج کشور ساحلی دریای خزر

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت: 21 مرداد روز دریای خزر/مازندران است که دردمندانه با خطر جدی کم شدن آب و فاجعه زیست محیطی در آینده روبروست. بر همه 5 کشور ساحلی این نگین آبی فرض است تا فارغ از هر ملاحظه ای و قبل از وخامت بیشتر چاره ای بجویند تا سلامت، امنیت و اقتصاد خود و منطقه را نجات دهند.

12 آگوست برابر با 21 مرداد ماه روز دریای خزر نامیده می شود. به همین مناسبت هر ساله مراسم بزرگداشت این روز در 5 کشور ساحلی پیرامون خزر، برگزار می شود.

سال 1382، پنج کشور ساحلی پیرامون خزر (آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان)، کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضا کرده و در تاریخ 12 آگوست 2006 برابر با 21 مرداد ماه 1385 متعهد شدند تا مفاد این معاهده نامه را رعایت کنند و از آن به بعد این روز به عنوان روز دریای خزر نامیده شد.

منبع: فرارو

به "هشدار سفیر ایران در باکو به پنج کشور ساحلی دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سفیر ایران در باکو به پنج کشور ساحلی دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید