هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بومی شدن ویروس کرونا

به گزارش مجله خبری، سازمان بهداشت دنیای خاطرنشان کرد راهی طولانی تا تبدیل شدن ویروس کرونا به بیماری بومی وجود دارد و این بیماری همچنان می تواند با ایجاد موج های بزرگی از سرایت به این بیماری جمعیت بزرگی در سراسر دنیا را مورد هدف قرار دهد.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بومی شدن ویروس کرونا

به گزارش ایرنا از خبرگزاری الجزیره مایکل رایان مدیر برنامه اضطراری سازمان بهداشت دنیای اظهار داشت این تصور که با بومی شدن بیماری کووید-19 مسائل انتها می یابند اشتباهی بزرگ است.

او در جلسه پرسش و پاسخ کانال های شبکه های اجتماعی سازمان بهداشت دنیای با اشاره به اینکه بیماری هایی همانند مالاریا و سل ریوی به عنوان بیماری های بومی هنوز جان میلیون ها نفر را در سال می گیرند اضافه کرد: من مطمئنا باور دارم حتی به شرایط بومی شدن این بیماری با این ویروس نزدیک هم نشدیم و این بیماری هنوز بومی نشده است. باور نکنید بومی شدن این بیماری به معنای انتها و یا کم خطر شدن آن می گردد.

وی بعلاوه گفت ویروس کرونا هنوز به بیماری فصلی و یا الگوی سرایتی تبدیل نشده و قادر است منجر به همه گیری هایی در ابعاد بزرگ گردد.

از سوی دیگر ماریا ون کرکهوف سرپرست تکنیکی کووید-19 در سازمان بهداشت دنیای گفت ویروس کرونا در سطحی بالا در حال چرخش در جوامع است و همچنان منجر به مرگ و میر افراد زیادی می گردد. اگر سرعت انجام واکسیناسیون در دنیا کند گردد مانند آنچه درباره بیماری سرخک رخ داد شیوع دوباره ویروس کرونا از سر گرفته می گردد.

او در ادامه اظهار داشت: ما در میانه همه گیری هستیم و به مرحله بومی شدن نرسیدیم.

هفته گذشته پایین ترین آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا یعنی بیش از 20 هزار مرگ، از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در دنیا در سال 2020 ثبت شد.

منبع: فرارو

به "هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بومی شدن ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره بومی شدن ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید