نامزد های نمایشنامه نویسی تئاتر فجر معرفی شدند

به گزارش مجله خبری، تعداد 7 نمایشنامه نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه نمایشنامه نویسی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شدند.

نامزد های نمایشنامه نویسی تئاتر فجر معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگی مجله خبری، هیات داوران مسابقه نمایشی نویسی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر متشکل از خسرو حکیم رابط، پیام لاریان و مهدی میرباقری نامزد های این بخش را معرفی کردند.

تعداد 7 نمایشنامه نامزد دریافت جایزه این بخش به شرح زیر معرفی شدند: ابراهیم نوشته مرضیه شاه دادی از شهر تهران، بمب های دست نویس نوشته مجید بخششیان تیماجی از شهر مشهد، پناهجویان نوشته رسول مهاجر از شهر تهران، راهبان مجسمه گچی نوشته مهدی افشار قهرمانی از شهر تهران

سیزیف نوشته محمدصادق گلچین عارفی از شهر تهران، نقاشی اشر نوشته محمدحسین معارف از شهر تهران، ورشو نوشته علی حاتمی نژاد از شهر مشهد

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند 10 تا 20 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود. آدرس سایت جشنواره https://fitf.theater.ir/ است.

*فرمالیته به ایستگاه پایانی رسید/آغاز بلیت فروشی هفته پایانی

نمایش فرمالیته به نویسندگی و کارگردانی علی صفری هفته پایانی اجرا های خود در پردیس تئاتر شهراد را پشت سر خواهد گذاشت، این اثر از ابتدای آذر ماه روی صحنه رفته و تا به امروز با استقبال قابل قبولی روبرو شده است.

فرمالیته تازه ترین تجربه گروه تئاتر سه گانه روایت شهری است که تنها 9 نفر جمعیت دارد، شهری که قوانینی در آن لحاظ شده که بر هم زدن هر کدام از آن قوانین تمامیت آن را زیر سوال می برد، در قانون اول شهر نوشته شده است: شهر از 9 نفر جمعیت تشکیل شده که کاهش یا افزایش در آن خلاف قوانین خواهد بود.

صفری نویسنده و کارگردان این نمایش اثر خود را مانیفستی اعتراضی به شرایط موجود در کشور دانسته و کمدی را ابزاری مناسب برای جذب مخاطب در تمامی سطوح می داند، وی با تاکید بر سویه اعتراضی فرمالیته بیش از وجهه تئاتریکال چهارمین اثر خود در سال جاری را به پایان می رساند.

پیش از فرمالیته آثاری همچون کرونوس، آشویتس زنان و جویستیک به نویسندگی علی صفری طی سال جاری اجرا شده اند که در دو اثر کارگردانی نیز بر عهده نویسنده بوده است.

سلاله ارغوان، احسان خان محمدی، هامون خان محمدی، نجمه صفایی، حامد عابدی، شیده غفاریان، نگین فیروزمنش، اریک قاراسمیان، مجید قفلی، امیرعلی گودرزی در این نامیش به ایفای نقش پرداخته اند.

*لیلی عاج با نایب سرخی ها به تماشاخانه شانو می آید

نمایش نایب سرخی ها به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی حسام الدین مختاری در تماشاخانه شانو روی صحنه خواهد رفت.

قصه این نمایش درباره کارگری است که هنگام گودبرداری پاساژ نایب سرخی کشته می شود و حالا بعد از سال ها خون خواهی او پرده از زمین خواری خانواده نایب سرخی بر می دارد...

در این نمایش که پروژه پایان ترم کارگاه از ایده تا اجرا خانه هنر کاج می باشد؛ یزدان دارابی، لیلا حسنی، مریم رادپور، سید امین مصلایی، مرضیه انصاری، سید حسن تدینی، مرتضی عبداللهی، نهال حاجیان، سپیده صفایی، امیر صفایی، ندا پهلوان، عسل رضایی به ایفای نقش می پردازند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از:: مجری طرح: خانه هنر کاج، مشاور هنری و طراحی: سینا ییلاقبیگی، طراح لباس: مهرنوش بلمه. طراح نور: رضا خضرایی، مدیر اجرایی: شایان کائینی، دستیار کارگردان: ناصر ارباب. حدیث حسینی، دستیار طراح صحنه: محمد حسن درباغی فرد، منشی صحنه: شقایق قاسمی، مدیر صحنه: مرتضی عبداللهی، مشاور امور رسانها: مریم رودبارانی، عکس و ساخت تیزر: گروه تولید خانه هنر کاج

لیلی عاج پیش از این، نمایش های پیروز قند خون و کمیته نان را نیز با تمرکز بر کولبران و مسائل مالی زندگیِ کارگران کارخانه قند، در تئاترشهر و تماشاخانه باران روی صحنه برده بود. پیش فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است. این اثر تا 17 دی ماه هر روز ساعت 21 در تماشاخانه شانو به نشانی خیابان وصال شیرازی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه فرهنگی (بهنام) روی صحنه خواهد رفت.

*دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی هفته آخر دی ماه برگزار می شود

زمان جدید برگزاری دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد. با پیگیری های مستمر و برگزاری نشست های فشرده دبیر جشنواره و اعضای هیات مدیره بنیاد اکبر رادی با معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران مبنی برانجام تعهدات مالی این جشنواره و مشارکت آن نهاد، مقرر شد این دوره از جشنواره در هفته آخر دی ماه 98 برگزار شود.

دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی، با پوزش مجدد از همه شرکت کنندگان و متقاضیان حضور در بخش های گوناگون این جشنواره به دلیل وقفه ایجاد شده در برگزاری این رخداد فرهنگی هنری و امتنان و سپاسگزاری از معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران برای به انجام رساندن تعهدات مالی جشنواره در آینده ای نزدیک، اظهار داشت: طبق هماهنگی های جدید و برنامه ریزی های به عمل آمده توسط هیات مدیره بنیاد اکبر رادی، دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی از 25 تا 28 دی ماه به مدت چهار روز در تهران برگزار می شود.

براساس هماهنگی ها، مذاکرات و توافقات قبلی بنیاد اکبر رادی با حامیان این جشنواره، اداره کل هنر های نمایشی، مرکز هنر های نمایشی صدای جمهوری اسلامی ایران (رادیو نمایش)، تماشاخانه ایرانشهر و فرهنگسرای سرو به تعهدات خود پایبند بوده و همکاری های لازم برای برگزاری جشنواره را هم، چون قبل انجام می دهند.

در روز های آینده معرفی داوران و نتایج بخش مقالات رادی شناسی، معرفی داوران و نتایج آثار پذیرفته شده بخش رادیو رادی و معرفی داوران و نتایج آثار راه یافته به بخش نمایشنامه نویسی جشنواره به تدریج اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نامزد های نمایشنامه نویسی تئاتر فجر معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد های نمایشنامه نویسی تئاتر فجر معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید