معرفی آشپزی ایتالیایی به عنوان نامزد سال جاری برای پیوستن به لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو

به گزارش مجله خبری، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، معرفی آشپزی ایتالیایی به عنوان نامزد سال جاری برای پیوستن به لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو صورت می گیرد.

معرفی آشپزی ایتالیایی به عنوان نامزد سال جاری برای پیوستن به لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو

دولت ایتالیا بنا به پیشنهاد وزرای کشاورزی فرانچسکو لولوبریجیدا و فرهنگ جنارو سانگولیانو تصمیم گرفته که آشپزی ایتالیایی را سال جاری برای ثبت در لیست میراث فرهنگی ناملموس بشریت در یونسکو معرفی کند.

این پرونده به وسیله وزارت خارجه به یونسکو ارسال می گردد و روند ارزیابی شروع خواهد شد که حداکثر تا دسامبر 2025 تکمیل می گردد. در این پرونده غذاهای و آشپزی ایتالیایی به عنوان ترکیبی از شیوه های اجتماعی، آیین ها و حرکات مبتنی بر بسیاری از طعم های محلی تعریف شده است.

این سنت ها نشان دهنده تنوع زیست فرهنگی کشور ایتالیاست و بر مبنای وجه مشترک درک لحظه تهیه و مصرف غذا به عنوان فرصتی برای گپ و گفت و گو است. این پرونده به وسیله پروفسور دانشگاه LUISS رم (پیر لوئیجی پتریلو) نوشته شده است.

کشور ایتالیا تا به امروز 17 مورد از آیین و سنت های خود را در لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت دنیای رسانده است. بعلاوه، این کشور با ثبت 51 محوطه در لیست میراث دنیای یونسکو از این حیث در رتبه نخست دنیا واقع شده است.

منبع: همگردی

به "معرفی آشپزی ایتالیایی به عنوان نامزد سال جاری برای پیوستن به لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آشپزی ایتالیایی به عنوان نامزد سال جاری برای پیوستن به لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید