مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید

به گزارش مجله خبری، امید به عنوان یک حس ارزشمند در انسان، شاید اصلی ترین شرط برای داشتن یک زندگی پر سعادت باشد. این حس همواره به ما می گوید که آنچه می خواهیم را می توانیم به دست آوریم یا اینکه در انتهای هر اتفاق یا رخداد بهترین نتیجه برای ما حاصل خواهد شد. در این مطلب از وب سایت خبرنگاران مجموعه ای از جملات انگیزشیجملات انگیزشی درباره زندگی و امید را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید

جملات انگیزشی درباره زندگی و امید

سه اصل ضروری برای داشتن زندگی شاد عبارتند از: کاری برای انجام دادن، چیزی برای دوست داشتن و چیزی برای امیدوار بودن

  • ژوزف ادیسون

ژوزف ادیسون بر این باور بود که برای داشتن یک زندگی شاد امید تنها اصل لازم نیست و در کنار امیدواری دو مورد دیگر وجود دارند. از دو مورد بعدی نخست کاری برای انجام است که ریشه در عمل دارد و دوم دوست داشتن و علاقه است. این سه در کنار یکدیگرند که می توانند معنای زیبای زندگی را برای ما خلق نمایند.

── ✦✦✦✦✦ ──

بزرگترین گناه ناامیدی است.

  • حضرت علی (ع)

جمله ای بسیار کوتاه و تامل برانگیز، چرا میان این همه گناه ناامیدی بزرگترین آن ها شناخته شده است. شاید ناامیدی به این سبب بزرگترین گناه شمرده می گردد که انسان را از صفات و فرصت های خوب بازداشته و زندگی را بی معنی می سازد. مهم تر اینکه با ناامیدی شخص وجود خود و خدا را انکار می سازد. همه می دانیم که اگر زندگی معنای مشخصی برای ما نداشته باشد نه لذتی در آن وجود خواهد داشت و نه منفعتی برای فرد و جامعه در بر خواهد داشت. ناامیدی گاه باعث می گردد که حقایق را به درستی نبینیم، به سمت تاریکی حرکت کنیم و همواره احساس ناسپاسی و نارضایتی داشته باشیم. شاید از ناامیدی بتوان به عنوان مادر گناهان نام برد زیرا که به تنهایی می تواند منشاء بدی های بسیاری باشد.

── ✦ مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید ✦ ──

در تاریک ترین آسمان هاست که می توان درخشان ترین ستاره ها را دید.

  • ریچارد ایوانز

دنیای ما هر روز این پیغام را تکرار می نماید که، در تاریکی مطلق است که می توان زیبایی ستارگان در آسمان را به تماشا نشست و حتی در تاریکترین لحظه می توان نخستین نور طلوع را انتظار داشت. گاهی باید شکیبا بود و زیبایی هایی که در تاریکی نهفته اند را نیز نظاره گر بود.

── ✦✦✦✦✦ ──

امید چیز خوبیه، شاید بشه گفت بهترینِ چیزهاست و چیزهای خوب هیچ وقت نمی میرند.

  • اندی دوفرین - در فیلم رستگاری در شاوشنک

شاید این فیلم را دیده باشید، در این فیلم نیز شاهد معجزه امیدواری در تاریک ترین و ناعادلانه ترین بخش ممکن از زندگی هستیم. نکته ای که در این فیلم به آن اشاره می گردد این است که امیدواری می تواند با هوشمندی همراه باشد و تنها باید باور داشت و از نتیجه نترسید. اگر تا به امروز این فیلم را تماشا نکرده اید حتما تماشای آن را به شما توصیه می کنیم.

── ✦✦✦✦✦ ──

امیدتان را که از دست بدهید، انگار همه چیز را از دست داده اید. البته حتی زمانی که فکر می کنید همه چیز از دست رفته است و همه چیز سرشار از ترس و وحشت است باز هم امید وجود دارد.

  • من شماره چهار هستم، پیتاکوس لور

شاید این جمله دقیق ترین جمله ای باشد که در خصوص ماهیت امید صحبت می نماید. امید تنها چیزی است که تا آخرین لحظه زندگی ما را همراهی می نماید. تنها باید آن را پذیرفت و باور کرد. امید با ما شروع می گردد و با ما انتها می یابد.

── ✦✦✦✦✦ ──

ممکن است بتوانید همه گل ها را بچینید، اما نمی توانید از آمدن بهار جلوگیری کنید.

  • پابلو نرودا

این جمله به این اصل اشاره دارد که در پس هر ناامیدی، روزی خواهد رسید حتی اگر با تمام توان بخواهی مانع از آمدن آن شوید.

── ✦ مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید ✦ ──

فلسفه زندگی من این است: اگر بدانیم در زندگی چه می خواهیم، در راستای آن هدف کوشش خواهیم کرد و هیچ گاه شکست نخواهیم خورد. صرفا در این صورت به پیروزی هایی دست پیدا می کنیم.

  • رونالد ریگان

خیلی از شکست ها زمانی برای ما اتفاق افتاده اند که سردرگم و بی هدف بوده ایم. نکته مهم تشخیص درست بودن یک تصمیم و اتخاذ آن است، باید آن را انتخاب کنیم و به رسیدن به آن باور داشته باشیم. در اینصورت مجله خبری و امید دو همراه همیشگی ما خواهند بود.

── ✦✦✦✦✦ ──

زمانی که امید را برمی گزینید همه چیز ممکن خواهد شد.

  • کریستوفر ریو - بازیگر، تهیه نماینده و نمایش نامه نویس آمریکایی

به باور کرستوفر ریو (Christopher DOlier Reeve) نیز امید جادویی است که غیرممکن را به ممکن تبدیل می نماید. شاید از نگاه شما این جمله اغراق بزرگی در بر داشته باشد، اما به یقین می توان گفت امید دوست و همراه همیشگی، تمامی افراد پیروز و سرآمد در هر شرایطی بوده و خواهد بود.

── ✦✦✦✦✦ ──

امیدواری، یعنی توانایی دیدن نور و روشنایی از پسِ تاریکی ها

  • دزموند توتو

اسقف اعظم دزموند مپیلو توتو (Desmond Mpilo Tutu) از فعالان صلح و از رهبران جنبش ضد نژادپرستی آفریقای جنوبی است، که در سال 1984 برنده جایزه نوبل صلح شد. او نیز با این جمله خود به این نکته که امیدواری هیچگاه از بین نمی رود اشاره دارد به باور اون امید یاری می نماید که واقعیت و خاتمه نیک هر اتفاقی را ببینیم.

── ✦✦✦✦✦ ──

دیروز جزئی از تاریخ است و فردا معمایی بیش نیست، امروز هدیه ای است از سمت خداست که ما آن را زمان حال می نمامیم.

  • بیل کین

بیل کین معتقد است که زندگی تنها در زمان حال معنا می یابد. و زمان حال هدیه ای از سمت خدا به تمام انسان ها است.

── ✦ مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید ✦ ──

وقتی عشق می ورزیم، همواره سعی داریم تا از آنچه هستیم بهتر شویم. وقتی کوشش می کنیم که از آنچه هستیم بهتر شویم همه چیز در اطراف ما نیز بهتر خواهد شد.

  • پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در این جمله در واقع به امید اشاره دارد. اینکه به دنبال بهتر شدن و بهتر ساختن باشیم یک مفهوم را می رساند و آن این است که به بهتر شدن امیدوارم هستیم.

── ✦✦✦✦✦ ──

امید، رویایی بیدار نماینده است.

  • ارسطو

ارسطو از فیلسوفان یونان باستان، در این جمله باور خود را مبنی بر اینکه امید کلید تبدیل رویا و آروزها به واقعیت است را بیان می نماید.

── ✦✦✦✦✦ ──

به باور من این اشتباه است که بیرون از خود به دنبال امید بگردیم.

  • آرتور میلر

آرتور میلر عقیده دارد که امید یک ندای درونی است که باید در درون خود آن را ایجاد کنید نه اینکه در دنیای بیرون به دنبال آن بشد.

── ✦✦✦✦✦ ──

حتی تاریک ترین شب نیز به انتها می رسد و خورشید طلوع می نماید.

  • ویکتور هوگو

این جمله از ویکتور هوگو سرشار از امید است، او سخت ترین شرایط و موقعیت ها را به تاریک ترین شب ها تشبیه کرده و طلوع خورشید که نماد امید است را نوید می دهد.

── ✦ مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید ✦ ──

تمام خرد انسان در دو کلمه خلاصه شده است. صبر و امید !

  • الکساندر دوما

الکساندر دوما وجود صبر و خرد را اثباتی بر سلامت و درستی عملکرد فرد افراد می دهد.

── ✦✦✦✦✦ ──

صرف نظر از اینکه اوضاع چقدر ناخوشایند به نظر برسد، شرایط همواره بهتر خواهد شد.

  • جوی فیلدینگ

جوی فیلدینگ عقیده دارد که نوع نگاه ما یا همان امیدوارانه یا ناامیدانه نگرسیتن است که خوشایند یا ناخوشایند بودن کیفیت زندگی را به ارمغان می آورد و اینکه در بدترین حالت نیز می توان با نوع نگاه تعبیری متفاوت داشت.

── ✦✦✦✦✦ ──

سعی کن تصمیم های تو بر مبنای امیدها و بازتابی از آن باشد نه ترس هایی که داری

  • نلسون ماندلا

توصیه نلسون ماندلا این است که هیچگاه اجازه ندهیم تصمیماتی بر اساس ترس بگیریم، در عوض سعی کنیم امیدهایی که در زندگی داریم بر روی تصمیمات ما تاثیرگذار باشند. زیرا که ترس منجر به شکست و امید منجر به پیروزی می گردد.

── ✦✦✦✦✦ ──

اگر فرض کنی که هیچ امیدی نیست، تضمین می کنی که هیچ امیدی نخواهد بود.

  • نوام چامسکی

باز هم در این جمله اینگونه بیان می گردد که همه چیز وابسته به خود شخص است و وقایع ابتدا در درون شخص تحقق می یابند.

── ✦✦✦✦✦ ──

تا زمانی که زندگی هست، امید وجود دارد.

  • استیون هاوکینگ

در نظر استیون هاوکینگ نیز امید وابسته به حیات فرد است، زیرا امید را خود شخص در درونش می سازد و سپس در دنیای بیرون به ساختن آن می پردازد.

── ✦ مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید ✦ ──

بیشتر پیروزیت های مهم در دنیا توسط افرادی بدست آمده که در زمانی که به نظر می رسید هیچ امیدی وجود ندارد، به کوشش کردن ادامه دادند.

  • دیل کارنگی

دیل کارنگی در این جمله به سرسختی و پشتکار اشاره دارد و باز هم دلیل پشتکار را می توان در امید و مجله خبری فرد برای رسیدن به خواسته درونی اش جستجو کرد.

در انتها با آنالیز جملات انگیزشی درباره زندگی و امید ، در این نوشته غزل زیبای مولانا را به یاد می آوریم که می گوید:

نوروز بمانید که ایّام شمایید!

شروع شمایید و خاتمه شمایید!

یا رباعی:

تا در طلب گوهر کانی کانی

تا در هوس لقمهٔ نانی نانی

این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی

هر چیزی که در جستن آنی آنی

می توان نتیجه گرفت که تمامی این اشخاص به نوعی همه چیز را وابسته به خود شخص می دانند و اعتقاد دارند که هر چیز را همان باوری که در درون فرد جریان دارد، معین می نماید.

هر یک از ما در درون خویش گاهی به پیروزیت باور داریم و گاهی به شکست. تجربه نشان داده است، هر کدام از این دو که تداوم بیشتری روی آن داشته باشیم روزی تحقق خواهد یافت.

شما چه جمله انگیزشی دیگری را سراغ دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش پیغام بگذارید برای ما ارسال کنید.

منبع: مجله انگیزه

به "مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ای از جملات انگیزشی درباره زندگی و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید