فریلنسر چیست؟ فریلنسینگ یعنی چه؟ همه چیز در خصوص کار فریلنسری!

به گزارش مجله خبری، رپرتاژآگهی - فریلنسرها افرادی هستند که به جای استخدام شدن در یک سازمان به صورت تمام وقت، از مهارت و تجربه خود برای ارائه خدمات به چندین کارفرما استفاده می نمایند. یک فریلنسر می تواند به صورت همزمان چندین پروژه مختلف را انجام دهد و تمامی امور مربوط به آن ها را مدیریت کند. در دنیای امروزی، تعداد افراد فریلنسر به سرعت رو به افزایش است و افراد زیادی در پلتفرم هایی مانند پونیشا به صورت پروژه ای مشغول به فعالیت هستند.

فریلنسر چیست؟ فریلنسینگ یعنی چه؟ همه چیز در خصوص کار فریلنسری!

یکی از مزایای فریلنسری نداشتن محدودیت زمانی و مکانی است. در فریلنسینگ لازم نیست که در یک زمان خاص در شرکت حضور پیدا کنید و می توانید ساعات کاری خود را به گونه ای که می خواهید تنظیم کنید. البته فریلنسری به معنای دورکار بودن نیست و بسته به نوع کار و احتیاج مشتری، ممکن است مجبور شوید به صورت حضوری نیز مشغول به کار شوید.

فریلنسر بودن تفاوت های زیادی با کارمندی دارد و باید قبل از آغاز کار به عنوان یک فریلنسر آن ها را در نظر بگیرید. بنابراین ما در این مقاله به شما خواهیم گفت فریلنسر چیست، کار فریلنسری چه مزایایی دارد و تفاوت های آن با کارمندی در چیست. بعلاوه به شما خواهیم گفت که چگونه به عنوان فریلنسر، اولین پروژه خود را بگیرید.

فریلنسر کیست؟

اساساً فریلنسر بودن شغلی است که در آن، فرد برای خودش کار می نماید نه برای یک شرکت. فریلنسرها به وسیله شرکت های دیگر به صورت پاره وقت یا کوتاه مدت استخدام می شوند و معمولاً پس از اتمام کار، دیگر تعهد خاصی به آن سازمان ندارند. فریلنسرها معمولاً از پلتفرم های شخص ثالث مانند پونیشا برای پروژه گرفتن استفاده می نمایند و یا ممکن است با شبکه سازی و به وسیله دوستان و آشنایان، خدمات خود را به کارفرمایان ارائه دهند. بسیاری از پروژه های فریلنسری را می توان به صورت آنلاین و بدون احتیاج به حضور در شرکت ها انجام داد. بر اساس تعریف وبسایت پونیشا، در مقاله فریلنسر چیست:

فریلنسر به این معنی است که شما ترجیح می دهید به عنوان یک فرد مستقل کار کنید تا اینکه به وسیله شخص یا سازمان دیگری به صورت تمام وقت یا نیمه وقت با تعهد بلندمدت استخدام شوید. فریلنسری شغلی است که به طور معمول زمان کاری آن در دست خود شماست.

تفاوت های دورکاری با فریلنسری

دورکاری و فریلنسری شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. با این حال، تفاوت های اساسی نیز بین آن ها وجود دارد. در هر دوی آن ها شما مجبور نیستید که در شرکت حضور فیزیکی داشته باشید و می توانید امور شرکت را بدون محدودیت مکانی به انجام برسانید. اما در دورکاری، شما کارمند تمام وقت در یک سازمان هستید و معمولاً ساعات کاری شما از قبل تنظیم شده است؛ در صورتی که در فریلنسری پس از انتها پروژه، قرارداد شما نیز به انتها می رسد و شما دیگر تعهدی به آن سازمان نخواهید داشت.

دورکاری (Teleworking) به معنای کار کردن در مکانی دور از محل کار به یاری ابزارهای ارتباطی مانند تلفن و اینترنت است. یکی از رایج ترین نمونه های دورکاری به یاری تلفن، بازاریابی تلفنی است. البته امروزه منظور از دورکاری بیشتر مشاغل اینترنتی است. این مشاغل را می توان در هر مکانی مانند منزل، کتابخانه، کافی شاپ و… با اتصال به اینترنت انجام داد.

مزایای فریلنسری

همانطور که می دانید در فریلنسری، شما رئیس خودتان هستید و این شما هستید که قوانین را معین می کنید. این موضوع مزایای بسیار زیادی دارد و به شما آزادی عمل می دهد. بعضی دیگر از مزایای فریلنسری عبارتند از:

کنترل حجم کاری

یکی مزایای اصلی فریلنسری این است که می توانید حجم کاری خود را کنترل کنید. زمانی که شما برای شخص دیگری کار می کنید، کنترلی بر حجم کاری نخواهید داشت؛ اما در فریلنسری شما می توانید انتخاب کنید که با چه کسی کار کنید. شما قادر خواهید بود که به اندازه دلخواه کار کنید و می توانید پروژه هایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر هستند.

انعطاف پذیری

با داشتن آزادی در انتخاب مشتریان و معین حجم کاری، یک فریلنسر انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کارمندان تمام وقت دارد. این شما هستید که انتخاب می کنید در کجا و چه زمانی کار کنید. شما می توانید در هر کجا که می خواهید پروژه های خود را انجام دهید، چه در یک کافی شاپ و چه در زمانی که در تعطیلات هستید.

افزایش عایدی

در فریلنسری پتانسیل افزایش عایدی بسیار زیاد است. شما دیگر محدود به یک شخص نیستید و می توانید پروژه های بیشتری برای افزایش عایدی خود به عهده بگیرید. بعلاوه دیگر مجبور نیستید با یک نرخ ثابت کار کنید. شما می توانید اندازه سود خود از پروژه ها را با معیار های خود مطابقت داده و عایدی خود را افزایش دهید. در واقع فریلنسر بودن فرصت های کسب عایدی را توسعه می دهد.

کسب مهارت های تازه

برای آن که یک فریلنسر پیروز باشید، مجبور هستید مهارت های تازهی را یاد بگیرید. فریلنسرها مسئول انجام دادن اموری هستند که کارمندان به طور معمول این امور را انجام نمی دهند. به عنوان مثال تنظیم ساعات کاری، ایجاد قرارداد، انجام مذاکره های مختلف، پیگیری امور اقتصادی برای پروژه ها، مدیریت زمان و … از جمله مواردی است که فریلنسرها انجام می دهند. بنابراین شما به عنوان فریلنسر باید مهارت های مختلف را فرا بگیرید و این موضوع منجر به رشد فردی شما خواهد شد.

مقایسه فریلنسری و کارمندی: کدامیک برای شما مناسب تر است؟

کارمندی با فریلنسری تفاوت های زیادی دارد و در ادامه می خواهیم این دو را از جنبه های مختلف با یکدیگر آنالیز کنیم.

ساعات کاری

فریلنسر ها کنترل کاملی بر ساعات کاری خود دارند. در مقابل، کارمندان باید در ساعات کاری خاصی در شرکت حضور پیدا نمایند و مشغول به کار شوند.

مزایایی مانند بیمه

یکی از بزرگترین مزایای کارمندی، ارائه خدماتی مانند بیمه، مرخصی با حقوق و … است. این در حالی است که فریلنسرها باید تحت هر شرایطی پروژه ها را در زمان معین شده تحویل دهند و معمولا تحت پوشش بیمه یک سازمان هم قرار نمی گیرند مگر آن که خودشان، خودشان را بیمه نمایند. بعلاوه کارمندی عایدیی ثابت دارد که باعث می گردد کارمندان راحت تر بتوانند برای زندگی خود برنامه ریزی نمایند.

امنیت شغلی

در کارمندی به علت داشتن یک قرارداد ثابت، شما امنیت شغلی خواهید داشت. اما در فریلنسری همه چیز نسبی است و ممکن است در یک بازه زمانی، هیچ پروژه ای نداشته باشید و در زمان دیگر مجبور باشید پروژه های مختلفی را همزمان انجام دهید. این موضوع باعث می گردد که دریافتی فریلنسر ثابت نباشد.

مدیریت امور مختلف

کسب مهارت های مختلف برای مدیریت پروژه شاید سخت ترین بخش فریلنسر بودن باشد. جدا از همه مزایای فریلنسری، پیگیری امور مختلف مربوط به پروژه مانند بازاریابی برای جذب مشتریان تازه، پیگیری امور اقتصادی، مدیریت زمان و … بسیار سخت است.

فریلنسرها چگونه پروژه می گیرند؟

برای دریافت پروژه های فریلنسری شما باید مراحل زیر را طی کنید:

مهارت خود را شناسایی کنید

در ابتدا شما باید معین کنید که می خواهید چه کاری انجام دهید و قصد دارید از چه طریق عایدیزایی کنید. مهارت های شما می تواند برنامه نویسی، طراحی گرافیک، بازاریابی دیجیتال و هر چیز دیگری باشد.

مشتری ایده آل خود را تعریف کنید

در این مرحله، در خصوص اینکه چه کسی به خدمات شما احتیاج دارد تحقیق کنید. به عنوان مثال برای یک طراح سایت، مشتری ایده آل می تواند صاحب یک فروشگاه باشد که می خواهد به فضای آنلاین وارد گردد و وب سایت خود را راه اندازی کند.

در پلتفرم های فریلنسینگ فعالیت کنید

در این مرحله شما باید در یکی از پلتفرم های فریلنسری فعالیت کنید. پونیشا یکی از برترین وب سایت های فریلنسری برای پروژه گرفتن است و می توانید با ثبت نام در آن به عنوان فریلنسر، در زمینه های مختلف پروژه بگیرید. آگهی های مربوط به پروژه ها به طور مداوم به روز می شوند و کارفرمایان از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، در پی استخدام فریلنسرها هستند. در پونیشا شما دارای یک پنل پشرفته خواهید بود که می توانید به وسیله آن، امور مختلف مربوط به پروژه ها مانند پرداخت های اقتصادی و … را به راحتی مدیریت کنید.

نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید

در نهایت شما باید نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید. پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنید و نمونه کارها را در پروفایل خود قرار دهید. علاوه بر شبکه های اجتماعی، شما می توانید نمونه کار های خود را در سایت پونیشا قرار داده و از این طریق نظر کارفرمایان را جلب کنید.

جمع بندی

در حالت کلی به عنوان یک فریلنسر باید کوشش بیشتری نسبت به یک کارمند تمام وقت انجام دهید تا پیروز شوید. با گذشت زمان و استفاده از ابزارهای مناسب، در نهایت می توانید خود را به عنوان یک متخصص مورد اعتماد در صنعت معرفی کنید. فریلنسر بودن به شما آزادی عمل می دهد و می توانید عایدی خود را به صورت چشمگیری توسعه دهید.

برای آغاز پیشنهاد می کنیم محتواهای تخصصی برای فریلنسر شدن را در پونیشا بلاگ دنبال کنید. پس از آن، بهتر است تحقیقات بازار انجام دهید و در نهایت احتیاجهای مشتری ایده آل خود را پیدا نموده و از آن ها در جهت جذب مشتریان بیشتر بهره ببرید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "فریلنسر چیست؟ فریلنسینگ یعنی چه؟ همه چیز در خصوص کار فریلنسری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریلنسر چیست؟ فریلنسینگ یعنی چه؟ همه چیز در خصوص کار فریلنسری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید