صنایع دستی باید وارد زندگی مردم و کاربردی گردد

به گزارش مجله خبری، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور و آخرین خبرهای بدست آمده، صنایع دستی باید وارد زندگی مردم و کاربردی گردد.

صنایع دستی باید وارد زندگی مردم و کاربردی گردد

سید عزت الله ضرغامی در مراسم تکریم و معارفه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی که در سالن فجر وزارتخانه برگزار گردید، گفت: نگاه تحولی به تمام بحث های وزارتی از جمله صنایع دستی دارم که بخشی از آن را در حکم مأموریتی خانم جلالی آوردم. هنوز صنایع دستی فاصله زیادی با آنچه باید باشد، دارد. ما باید این فاصله را پر کنیم و همه باید برای تحقق این موضوع یاری کنیم.

وی ادامه داد: صنایع دستی باید وارد زندگی مردم گردد. در رنگ و طرح باید تحول ایجاد و بعلاوه کالاها باید متنوع، مقرون به صرفه، بسته بندی و برندسازی گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: از همه همکارانم در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی تقاضا دارم تا تمام تجربه و توان خود را پای کار بگذارند. اینجا باید محل عرضه ایده های خوب باشد. تمام کشور به عنوان مبادی عرضه، بازارچه و فروشگاه امروز در اختیار ماست. هر جا امامزاده ای هست، می تواند محل عرضه و فروش صنایع دستی ما باشد.

ضرغامی اضافه نمود: برای برپایی نمایشگاه و فروش صنایع دستی در فروشگاه نیازی به مجوز نیست.

وی مطرح نمود: زمینه های کار صنایع دستی، مظهر اقتصاد مقاومتی است. ربطی به تحریم ندارد و واقعا می تواند اقتصاد ما را نجات دهد. همه همکاران بدانند نگاه تحولی امروز ما در این حوزه همین موضوع است. پژوهشگاه ما باید در بخش صنایع دستی فعال گردد و برای ایجاد تحول در این بخش یاری کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه نگاه ما باید در حوزه صنایع دستی وسیع باشد، گفت: باید برای معرفی و آموزش صنایع دستی از فضای مجازی و فناوری های نوین استفاده کنیم. مردم باید صنایع دستی را در سبک زندگی خود مد نظر قرار دهند. بعلاوه باید زیبایی های آن به نمایش گذاشته گردد.

ضرغامی تاکید نمود: صنایع دستی نقطه قوت سبک زندگی مردم خواهد بود و باید در فناوری های نوین جایگاه ویژه ای داشته باشد.

منبع: همگردی

به "صنایع دستی باید وارد زندگی مردم و کاربردی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی باید وارد زندگی مردم و کاربردی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید