صادرات بیش از 9 میلیارد دلار کالا از گمرکات خوزستان

به گزارش مجله خبری، خبرنگاران/خوزستان ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به درآمد بیش از 25 هزار میلیارد ریالی این اداره کل در امسال، از افزایش 5 درصدی این درآمدها نسبت به سال گذشته خبرداد.

صادرات بیش از 9 میلیارد دلار کالا از گمرکات خوزستان

غلامرضا بلوطی میرزا در نشست خبری امروز (13 بهمن ماه) با اشاره به عملکرد گمرک در خوزستان و آمار درآمدی گمرک خوزستان، اظهار کرد: در سال گذشته حدود 23 هزار میلیارد ریال درآمد داشتیم که در امسال این رقم به بیش از 25 هزار میلیارد ریال رسیده و شاهد افزایش 5 درصدی در این زمینه هستیم.

وی اضافه نمود: همچنین در امسال بیش از 9 میلیارد دلار صادرات داشته ایم که این رقم رشد 80 درصدی از ارزشی و 13 درصدی از نظر وزنی را نشان می دهد و در این زمینه شهرهای بندر امام، اهواز و خرمشهر، به ترتیب بیشترین صادرات را داشته اند.

به گزارش مجله خبری، بلوطی میرزا ادامه داد: همچنین محصولات پتروشیمی، فولاد، گاز، هیدروکربن، ماهی و سیب زمینی عمده محصولات صادراتی خوزستان هستند و عراق، چین، امارات، هند، کویت، اندونزی، از مقاصد صادراتی ما هستند.

وی با بیان اینکه در امسال در مجموع 739 میلیون دلار صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان اجرا شده است، گفت: با احتساب سایر گمرکات کشور بیش از 9 میلیارد دلار صادرات به خارج از کشور اجرا شده است.

ناظر گمرکات خوزستان توضیح داد: همچنین در امسال 5 میلیارد و 500 میلیون دلار واردات داشتیم که بندر امام با 5 میلیارد و 187 میلیون دلار بیشترین واردات را به خود اختصاص داده است که از نظر وزنی شاهد افزایش 9 درصدی هستیم. اقلامی که از بندر امام وارد می گردد عمدتا کالاهای اساسی بوده اند.

به گزارش مجله خبری، بلوطی میرزا گفت: در بخش صادرات از نظر وزنی و ارزشی در رتبه سوم کشور قرار داریم. همچنین خوزستان در بخش واردات از نظر وزنی رتبه نخست و از تظر ارزشی رتبه سوم را دارد.

وی با اشاره به پروژه هایی که در دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ زنی می شوند، گفت: ساختمان جدید چوئبده و چذابه در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد. همچنین بزرگترین مرکز شماره گذاری خودرو در خوزستان در روز دوشنبه کلنگ زنی خواهد شد که امیدواریم این ساختمان در انتها سال یا اوایل سال آینده افتتاح گردد.همچنین ساماندهی سالن مسافری شلمچه از دیگر پروژه های دهه فجر امسال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صادرات بیش از 9 میلیارد دلار کالا از گمرکات خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از 9 میلیارد دلار کالا از گمرکات خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید