شکار صحنه ای نادر در فضا، عکس

به گزارش مجله خبری، تصویر نو تلسکوپ هابل پل بین کهکشانی را بین دو قلمرو ادغام شده نشان می دهد که یکی از کهکشان ها، کهکشان سیفرت است و هسته فعال کهکشانی را در خود جای داده است.

شکار صحنه ای نادر در فضا، عکس

به گزارش خبرگزاری مجله خبری ، در عکسی تازه از تلسکوپ فضایی هابل، یک پل ضعیف از گاز، دو کهکشان در حال برخورد را به هم متصل می نماید. سیستم Arp 107 شامل یک جفت کهکشان است که در حال ادغام هستند. این دو کهکشانی که در فاصله حدود 465 میلیون سال نوری از زمین قرار دارند، به وسیله جریانی ضعیف از غبار و گاز به هم متصل شده اند.

نمای خیره کننده از دهانه مرموز شکلتون در ماه/ عکس

دنیا آمادگی استفاده از قوی ترین موشک تاریخ را دارد؟/ عکس

هابل، در یک ماموریت مشترک به رهبری ناسا و آژانس فضایی اروپا، این نمای تازه از Arp 107 را با استفاده از دوربین پیشرفته خود برای نقشه برداری ثبت کرد. کهکشان بزرگتر که در سمت چپ تصویر ثبت شده است، دارای یک بازوی مارپیچی بزرگ است که در اطراف هسته کهکشان منحنی است. این قلمرو کیهانی که به عنوان کهکشان سیفرت شناخته می گردد، خانه یک هسته کهکشانی فعال است.

مقامات ESA در بیانیه ای اعلام کردند:کهکشان های سیفرت قابل توجه هستند زیرا علیرغم درخشندگی بسیار زیاد هسته فعال، تابش از کل کهکشان قابل رصد است و این پدیده در این تصویر مشهود است، این در حالی است که حلقه های مارپیچی کل کهکشان به راحتی قابل مشاهده هستند.

هسته های فعال کهکشانی درخشش شدیدی را از خود نشان می دهند که با موادی که به درون سیاه چاله بزرگ مرکز کهکشان می افتند، در ارتباط است. در واقع، تابش ساطع شده از یک هسته فعال کهکشانی می تواند از نور ترکیبی هر ستاره در کهکشان میزبان خود فراتر رود.

بازوی مارپیچی درخشان کهکشان مملو از ستارگان درخشان در حال جوانه زدن است، تولدهای ستارگان ناشی از منبع فراوان موادی است که از کهکشان همراه کوچکتر سیفون شده است، که در سمت راست پایین تصویر قابل مشاهده است.

به نظر می رسد کهکشان کوچکتر دارای یک هسته درخشان است، اما بازوهای مارپیچی نسبتا ضعیفی دارد که در حال جذب در کهکشان بزرگتر است. در تصویر تازه هابل که ESA در 18 سپتامبر منتشر کرد، جریان موادی که کهکشان های در حال ادغام را به هم متصل می نماید، به ظرافت زیر این جفت قابل مشاهده است.

Arp 107 متعلق به گروهی از کهکشان ها به نام اطلس کهکشان های عجیب و غریب است که در سال 1966 به وسیله هالتون آرپ گردآوری شد. عکس تازه هابل به عنوان بخشی از یک ابتکار بزرگتر برای مشاهده اعضای کاتالوگ Arp گرفته شده است. ESA در بیانیه ای گفت:بخشی از هدف برنامه رصد، ارائه تصاویری از این کهکشان های دیدنی و غیرقابل تعریف به مردم بود.

منیع: space

227323

منبع: خبرآنلاین

به "شکار صحنه ای نادر در فضا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار صحنه ای نادر در فضا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید