سفیر فنلاند با هیات مدیره جامعه صنفی تهیه کنندگان ملاقات کرد

به گزارش مجله خبری، در جلسه ای که عصر روز گذشته سه شنبه 9 مهر ماه میان کیو نوروانتو سفیر فنلاند و هیات همراه وی و هیات مدیره جامعه صنفی تهیه کنندگان برگزار گردید، توافق لازم برای فراوری مشترک میان ایران و فنلاند در حوزه سینما صورت گرفت.

سفیر فنلاند با هیات مدیره جامعه صنفی تهیه کنندگان ملاقات کرد

در این ملاقات پس از گزارشی که توسط سید ضیا هاشمی مدیرعامل جامعه صنفی ارائه شد، لس سارنین مدیر عامل بنیاد فیلم فنلاند درباره فعالیت این بنیاد گفت: نوع فعالیت بنیاد فیلم فنلاند شبیه به فعالیت بنیاد سینمایی فارابی است، این بنیاد بودجه حدود 25 میلیون یورویی را به صورت سالانه از سوی دولت دریافت می نماید.

وی اعلام کرد: در فنلاند نزدیک به 20 میلیون یورو هزینه فراوری فیلم و مابقی صرف حمایت از هزینه های بین المللی آثار است. در فنلاند بودجه تقریبی فراوری یک فیلم 4 تا 5 میلیون یورو است و هزینه فیلم کم هزینه (لو باجت) 1 میلیون یورو است.

مدیر عامل بنیاد فیلم فنلاند شرح داد: ما علاقمندیم فراوریات مشترکی با بخش خصوصی سینمای ایران داشته باشیم و در حوزه فراوری مشاورانی داریم که با ما همکاری می نمایند. سالیانه 17 تا 20 فیلم داستانی توسط این بنیاد حمایت می گردد و حدود 90 درصد فراوریات فیلم فنلاند توسط این بنیاد با یاری های بلاعوض فراوری می گردد.

سارنین تاکید نمود: معمولا از میان آثار فراوری شده بین 5 تا 7 فیلم تجاری نیز ساخته می گردد.

سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه نمایندگان نیز در این مراسم گفت: در ایران فراوریات پیروزی با بضاعت محدود تهیه نمایندگان ساخته می گردد که کوشش می گردد اقشار مختلف جامعه را در برگیرد و به سلایق مختلف توجه کند. بخشی از این آثار فراوری شده نیز توان جذب مخاطب بین الملل را دارد و در جشنواره ها پیروز عمل می نماید.

وی ادامه داد: فراوری مشترک باعث رونق سینما در دو کشور و آشنایی هر دو ملت با فرهنگ ها و آداب و رسوم دو کشور خواهد بود.

یانا پاسکا مدیر امور بین الملل بنیاد فنلاند نیز تاکید نمود: سینمای فنلاند همواره در جشنواره های مطرح جهانی از جمله برلین، تورنتو و.. . حضور پیروزی داشته است و کمپانی های فرانسوی و آلمانی از پخش نماینده های خارجی هستند که بیشتر برای خرید آثار فراوری شده در فنلاند استقبال می نمایند.

مدیر بین الملل فنلاند درباره تعداد سالن های سینمایی این کشور گفت: سینماهای ما در 120 شهر واقع شده و در مجموع 180 سالن در اختیار داریم.

وی درباره فراوریات مشترک شرح داد: زمینه همکاری بین سینمای ایران و سینمای فنلاند کاملا فراهم است و فراوری مشترک به نوع فیلم و نام کارگردان بستگی دارد، به نظر می رسد بودجه سینمای ایران نزدیک به بودجه کشورهای کوچک اروپایی است و ما آمادگی فراوریات مشترک را داریم.

پاسکا در انتها این نشست گفت: بیشتر سالن های سینمای فنلاند فیلم آمریکایی نمایش می دهند و تنها 16 تا 17 درصد سهم سینما فنلاند در نمایش فیلم است.

سفیر فنلاند و هیات همراه درباره فراوری مشترک با ایران اعلام آمادگی کردند که در این جلسه به این نتیجه رسیدند تا سیناپس فیلمنامه جهت فراوری مشترک در اختیار دو هیات قرار گیرد تا منجر به فراوری مشترک گردد.

عکس ها از شاداب وثوقی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سفیر فنلاند با هیات مدیره جامعه صنفی تهیه کنندگان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر فنلاند با هیات مدیره جامعه صنفی تهیه کنندگان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید